Toon posts:

Asus V7100 Pro/T GeForce MX400 32 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft deze kaart en kan me er meer over vertellen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een kaart waarmee ik in eerste plaats mijn DivX op TV kan afspelen. Verder internet ik heel veel en webdesign ik. Het is dus vooral Windows wat ik gebruik. MAAR op zijn tijd wil ik ook wel een game spelen. Ik heb daarom voor deze ASUS gekozen ipv. een Matrox G450.
Maar nu even gebruikerservaringen met bovenstaande kaart en het afspelen van DivX op TV. Zet ze hier maar neer.....

En nog iets, krijg ik bij de aanschaf van deze kaart ook een kabeltje om mijn TV op de kaart aan te sluiten ???? De afstand is zo'n 5 meter dus er zal wel wat verlengd moeten worden. Is dit toch geen probleem ?????

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:20 schreef MiKe_V het volgende:
Wie heeft deze kaart en kan me er meer over vertellen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een kaart waarmee ik in eerste plaats mijn DivX op TV kan afspelen. Verder internet ik heel veel en webdesign ik. Het is dus vooral Windows wat ik gebruik. MAAR op zijn tijd wil ik ook wel een game spelen. Ik heb daarom voor deze ASUS gekozen ipv. een Matrox G450.
Maar nu even gebruikerservaringen met bovenstaande kaart en het afspelen van DivX op TV. Zet ze hier maar neer.....

En nog iets, krijg ik bij de aanschaf van deze kaart ook een kabeltje om mijn TV op de kaart aan te sluiten ???? De afstand is zo'n 5 meter dus er zal wel wat verlengd moeten worden. Is dit toch geen probleem ?????
Divx op de tv en games zijn geen probleem, maar de 2d-kwaliteit is wat minder (maar acceptabel) dan die van een Matrox. De bijgeleverde kabeltjes zijn te kort, maar een exemplaar van 5 meter koop je voor ƒ15 bij de elektronicaboer. De 12.41 Detonators kan ik je aanbevelen, de Asus-drivers zijn 't (nog) niet helemaal. Al met al kun je je hier geen buil aan vallen.

Systeem

Verwijderd

Ik gebruik haar (of moet ik zeggen misbruikk haar) al 2 maandjes nu...ben zeer tevreden over een kaartje met zo'n leuke prijs - prestatie verhouding..

Ik heb geen probs met DivXjes showen over de TV-Out.

DroneZ Mark runt ook wel aardig, ik heb haar een beetje getwiekt (hey! waar zou je anders je geld aan uitgeven?)
Asus 7100 Pro (gForce-2 MX400)
Tweaked, changed ball baring fan with another ball bearing running on 6800 RPM *D

min. 34,43 fps
max. 213,11 fps
gemiddeld 82,86 fps

Dat is denk ik toch niet echt een slechte prestatie voor een gF-2 kaartje >:)

Deze scores halen die gForce-3 gasten ook, :D misschien toch maar beter een rondje wachten tot je een koopje ziet? haha deze kaart blaast behoorlijk. Ik zou zeggen gaan met dat ding!

Of je moet geld te veel hebben en een model 3 kopen voor 1100 piek of zo..

Verwijderd

Ik vind het zelf een perfecte kaart, ik zie bijna geen verschil met een G450 op mijn EIZO F730 19", draai nu vrolijk 1600x1200 en dat is echt eng scherp. Dat van de slechte 2d op een GF2MX is een beetje een fabeltje, ik heb tot nu toe één Gf2Mx gezien die slechte 2d had en dat was die van Gainward. Powercolor en Asus hebben echt goede 2d.

Tv-out werkt meestal, nVidia maakt niet zulke lekkere drivers, daardoor werkt de tv-out heel af en toe niet, ff rebooten lost het in 99% van de gevallen op.

De Asus kan je enorm goed overklokken, mijn geheugen haalt 275 mhz en mijn core wil op 230 mhz nog stabiel 3d Mark doen.
Op 850 mhz weet ik er 6500 3d Mark 2000's uit te persen. Een klein nadeeltje is dat je vanaf 800 mhz niet meer 3d marks eruit weet te halen. Mijn systeem draait nu op 1000 mhz, ik games maakt dat praktisch niets uit, maar het is voorlopig nog snel zat.

Wat misschien ook leuk is is dat de kaart zwart is :)

Ik vind het een enorme aanrader.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
[b]Op zaterdag 04 augustus 2001 19:12 Dat van de slechte 2d op een GF2MX is een beetje een fabeltje, ik heb tot nu toe één Gf2Mx gezien die slechte 2d had en dat was die van Gainward. Powercolor en Asus hebben echt goede 2d.
Geen fabeltje wat mij betreft. Voor mijn V7100 had ik thuis een Matrox G200 en op m'n werk heb ik een G450 en ik zie duidelijk verschil. Maar voor een voordelige allround kaart als deze is het best te doen.

Systeem

Verwijderd

Zoals je kan lezen heeft je 2D kwaliteit ook zeer zeker met de monitor te maken, maar dat moge duidelijk zijn. ;)
Ik heb zelf ook deze kaart en ben er goed tevreden mee, tv-out is goed te doen voor films.

Je krijgt in principe geen kabel voor naar je tv, wel een S-Video naar composite adapter/minikabeltje, wat erg handig is voor als je tv geen S-Video ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat er een MX200 en een MX400 versie is. Wat is het verschil ????

Verder mijn confg:
Intel P3 733
256 MB SD-RAM
17" Philips 107S

Zou bovenstaande kaart dus niet misstaan in minn systeem ???? Of kan ik volgens jullie toch beter voor de Matrox G450 gaan ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer een andere kaart gevonden:
Leadtek Geforce2 MX400 64Mb +tvout

Deze kaart staat op http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=136 en dan vrij onderaan. Zou dit iets zijn ???

Kijk het gaat mij zoals eerder gezegd dus vooral om de 2D kwaliteit en de mogelijkheid om DivX af te spelen op mijn TV. Ik wil wel op zijn tijd een game spelen. Aan oc-en doe ik niet en ik hoef echt niet de hoogste resoluties aan te kunnen. Gewoon een mooi helder beeld en af en toe een game zonder haperingen.

Wie helpt mij nu verder..... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zouden dit de specs voor het model van Computerland zijn ???

http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/mx400.htm

Graag jullie mening over deze kaart en de prijs ervan 324,-

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.nl/new/shared/images/mx400.gif

Dit is hem dan. Ik ben echt een leek hoor, maar waar zit de TV-Out uitgang. Is dat dat vierkante busje boven de monitor uitgang ???

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 10:08 schreef MiKe_V het volgende:
[afbeelding]

Dit is hem dan. Ik ben echt een leek hoor, maar waar zit de TV-Out uitgang. Is dat dat vierkante busje boven de monitor uitgang ???
Yep, is waarschijnlijk een S-VHS uitgang. Het lijkt me niet dat het een utp ingang is ;)

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:39
Ik heb die Leadtek sinds vrijdag. 12.41 drivers erop en hij werkt perfect. Zonde dat je er niet mee gaat gamen, want dat doet ie erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga er echt wel een keer mee gamen maar met mijn huidige kaart (Viper 770 32 MB) kan ik daar voor mijn gevoel ook nog genoeg mee. Ik heb nu alleen geen TV-Out uitgang en die heb ik wel nodig wil ik mijn DivX doorsturen naar mijn TV. Dus daar gaat het vooral eigenlijk om. Verder webdesign ik heel veel. Dus het zal vooral Windows zijn wat er draait *D

Dus ik wil eigenlijk gewoon weten wat een goede kaart voor mijn gebruik zal zijn.
Belangrijk: DivX doorsturen naar TV en Windows
Minder belangrijk: Games

Verwijderd

Topicstarter
Verder ook nog iets over het aansluiten op de TV. Ik heb achterin de TV een Scart aansluiting die naar de Video gaat. Voorin de TV zitten 3 tulp in/uitgangen:
- 1 gele --> Video
- 1 rode --> Audio Right
- 1 zwarte --> Audio Left

Wat is nu het beste om te gebruiken ????
Pagina: 1