Switch Lite: snellere laadtijden door snellere SD-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
Mijn vraag

Ik heb pas een Switch Lite en gebruik momenteel de bijgeleverde SD-kaart van 32GB met een leessnelheid van maximum 100 MB/sec en schrijfsnelheid van maximum 90 MB/sec. Ik vraag mij af of een SD-kaart met snellere leestijden ook snellere laadtijden oplevert? Zijn er hier mensen die voor hun Switch bewust een extra snelle SD-kaart hebben gekozen? Ik zou denken van wel, maar kom weinig vergelijkingen tegen tussen verschillende SD-kaarten (eerder Switch cartridge VS SD-kaart vergelijkingen).

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel Switch Lite met SanDisk Nintendo Licensed 32GB SD-kaart (read 100 MB/sec, write 90 MB/sec).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Vooral webshops afgeschuimd om specs te vergelijken van SD-kaarten (128 GB of 256 GB), want wil natuurlijk ook geen zinloos geld eraan uitgeven.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Beste antwoord (via braek op 10-03-2020 12:07)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Switch ondersteunt SD-kaartjes met het UHS-I protocol. Snellere kaarten dan deze zijn meestal UHS-II en ga je dus weinig profijt aan hebben. UHS-I ondersteunt standaard namelijk tot 104 MB/s (al kan daar nog wat marge op zitten dankzij een aantal andere technieken).

Als je een bron wilt, zie bvb deze video van Digital Foundry waarin onder andere de Sandisk Ultra en de Sandisk Extreme Plus getest worden.

Dus nee, je huidige kaartje is snel genoeg. Je kan altijd wel een grotere SD-kaart overwegen, en dan zit je bij Samsung of Sandisk meestal wel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 10-03-2020 10:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Switch ondersteunt SD-kaartjes met het UHS-I protocol. Snellere kaarten dan deze zijn meestal UHS-II en ga je dus weinig profijt aan hebben. UHS-I ondersteunt standaard namelijk tot 104 MB/s (al kan daar nog wat marge op zitten dankzij een aantal andere technieken).

Als je een bron wilt, zie bvb deze video van Digital Foundry waarin onder andere de Sandisk Ultra en de Sandisk Extreme Plus getest worden.

Dus nee, je huidige kaartje is snel genoeg. Je kan altijd wel een grotere SD-kaart overwegen, en dan zit je bij Samsung of Sandisk meestal wel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 10-03-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
OK, da's duidelijk!

Ik had al wel een vermoeden dat het misschien geen rol zou spelen, aangezien die SD-kaarten van Nintendo (op papier) zelf ook niet de snelsten op de markt zijn.

Bij deze eentje van SanDisk besteld van 128GB! :)

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage