Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies voor HBO-ICT?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frituurmandje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-01 09:29
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga voornamelijk programmeren. Het zwaarste programma dat ik moet runnen zal VirtualBox of VMware zijn. Ik ga niet gamen op deze laptop. Het besturingssysteem moet bij voorkeur Windows zijn, maar ik sta open voor een switch naar macOS.

Wat is je budget?
Rond de €2k, maximaal €2.5k. Het liefst zo min mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks naar colleges. De performance weegt voor mij zwaarder dan het gewicht, maar hoe lichter hoe beter natuurlijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt mij niet uit.

Ik kwam zelf uit op de X1 Extreme Gen 2 van Lenovo maar ik lees online dat er een 'missing keystrokes' probleem is, wat inhoudt dat de laptop regelmatig toetsdrukken niet registreert. Als programmeur typ je veel, dus ik heb geen zin in onregelmatigheden m.b.t. mijn toetsenbord...

Ik kijk uit naar jullie suggesties! :)

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Voor wat je gaat doen is een recente i5 met 16 GB ruim voldoende, 500 GB SSD erin en een beetje een fijn scherm, mat dus. Zelf vind ik een numeriek toetsenbord fijn.

Ik denk dat je voor 1000 euro echt wel klaar kunt zijn met jouw eisen. Kijk eens in de recente BGG.

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11 16:04
Ik ben 3de jaars HBO-ICT student op dit moment en ik heb een HP Elitebook 745. Daar ben ik zeer tevreden mee.Het scherm is 14 inch. Achteraf zou ik toch een iets groter scherm willen, voor de rest is het echt een prima ding voor de studie. 256 GB SSD is voldoende.
Het was fijn geweest als de processor iets sneller was m.b.t code runnen, merk het nu voornamelijk bij neural networks trainen. Dit gaat significant langzamer dan op mijn desktop thuis. Maar ik zou daar niet per se veel meer voor uitgeven.

$ alias cd='rm -rf'