Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
In de loop der jaren heb ik ongeveer 50TB aan media verzameld welke ik verspreid heb staan over inmiddels 13 externe harde schijven. Ik zou deze graag allemaal tegelijk toegankelijk hebben op mijn NUC.

De NUC staat in de huiskamer onder mijn TV en dient voornamelijk als mediaplayer en computer voor kleine taken. Doordat alle data op externe schijven staat en ik financieel gezien niet zo veel zin heb om 13 keer 4TB schijven te moeten vervangen, zoek ik een oplossing om deze allemaal tegelijk aan te sluiten op de NUC.

Vooralsnog heb ik een korte termijn oplossing in gedachte, namelijk een 13 poort USB 3.0 hub (Ice Box) met eigen voeding. De schijven zelf zijn 2,5" WD Elements USB 3.0 zonder extra voeding. De vraag is of er een soort van rack, tafeltje, kastje, whatever bestaat waar ik deze schijven allemaal in kwijt kan zonder ze te stapelen. Wat ik begreep is dat stapelen geen optie is vanwege de trillingen, dus ik zoek iets waar ik deze goed in kwijt zou kunnen en probeer een beetje te brainstormen hoe dit het best aan te pakken. Als ik online naar oplossingen zoek beland ik telkens bij een rack van een oude server, wat dan weer zou betekenen dat ik de schijven uit hun cases haal maar deze dan met S-ATA zou moeten aansluiten en ik heb geen idee hoe dat op een NUC zou kunnen. :?

Idealiter zou ik een server bouwen, maar dat komt me financieel op dit moment nog even niet uit. Vooralsnog denk ik gewoon maar iets te gaan zagen bij de Gamma of zo, maar ben benieuwd of er mooiere oplossingen zijn die financieel niet al te ingrijpend zijn. Een leuke Unraid server maken kost me al snel over de duizend euro vermoed ik namelijk... Wat raden de kenners aan? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
Je zou zoiets kunnen nemen, als de hdd niet te dik is

https://dutch.alibaba.com...cd-holder-1175633707.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van visdraad (nylon) gewoon leuk een stapelbedje knopen voor je schijfjes. Kunnen ze in "hangen", geven onderling 0 resonantie en ook naar je bevestigingspunten 0 trillingen.

Vraag me alleen wel af of je 50TB op single disks wil hebben; iets met backup / power-surge / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Dank MAX3400, ik heb inmiddels van MDF en schroefdraad een rack gemaakt. Tot nu toe werkt alles ook qua stroom nog prima. De schijven zijn ook verre van constant in gebruik, dus dat scheelt.