Acties:
  • +1 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Hi all,

Ik ben ondertussen alweer 3.5 jaar zelfstandig (Azure consultancy) en ik wordt erg blij van de verscheidenheid aan werk en klussen.

Ik ben natuurlijk niet voor niets ondernemer en heb m'n zinnen gezet op een avontuurtje in het buitenland. Ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met consultancy klussen aannemen in het buitenland (en dan 't liefst meer dan 1000km van Nederland, of een ander continent)

In Nederland ben ik bij tal van marktplaatsen ingeschreven voor consultancywerk en heb ik nog geen dag op 'de bank gezeten'. Ik heb uiteraard zelf al gezocht, maar ik verzand al redelijk gauw in de nigel Frank's van deze wereld, met oude outdated vacatures. Verder heb ik gulftalent gevonden (voor werk in het midden oosten) maar los van 150.000 recruitment partijen heb ik erg weinig kunnen vinden. Als we dit specifieke voorbeeld pakken (verre oosten), heeft iemand een idee waar ik mijn zoektocht kan beginnen?

Het gaat me niet per se om meer te verdienen (wat dat betreft is Nederland veel praktischer) , eerder om uitbreiding van culturele kennis, nieuwe werelden zien en een stuk extra levenservaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:09

sebasd

loopt op espresso

Ik doe wel eens (als in een keer of vijf per jaar) wat in het buitenland, maar dat zijn eigenlijk alleen trainingen (en af en toe eens een praatje op een conferentie of een bedrijfsevent). Eigenlijk alles komt via-via, omdat bedrijven daar geen goede trainer kunnen vinden of gewoon eens een ander gezicht voor de groep willen hebben.

Wat bedoel je met 'consultancy'? Een paar dagen een bedrijf uit de brand helpen met specifieke kennis of een wat langere tijd detachering / 'bum on seat' uurtje factuurtje? Voor dat laatste zoekt eigenlijk iedere organisatie binnen de eigen landsgrenzen, is mijn ervaring. Ik heb redelijk wat internationale recruiters in mijn netwerk (ook weer met name voor trainingen), maar wat ik zie is dat ze bijna altijd residents zoeken. Waarschijnlijk omdat dat met regelgeving en belastingen gewoon veel makkelijker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
Dat laatste (uurtje factuurtje) is wat ik nu veelal doe, maar dan wel als vliegende keeper. Ik pak veelal als developer een vacature op (dus Azure spullen bouwen, ci/cd, etc) en groei dan binnen zo'n tent vaak door als Agile coach / scrum master en combineer veel zaken.

Train the trainer is op zich wel een interessante propositie, en lijkt me wel interessant maar idealiter verblijf ik een tijdje (denk half jaar) elders om daar iets grotere stappen te maken.

Denk aan een Europees bedrijf wat kennis geoutsourced heeft, en vervolgens de eigen (enterprise) architectuur wil laten landen binnen de uitvoerende partij. Poten in de klei, meewerkend Azure architect. Beetje dat.

Inderdaad ben ik ook bang dat ik daar achter het net ga vissen. Toevallig na deze post wel een rdcruiter in de linkedinbox met 2 vacatures devops lead / architect combi in Romania, maar dan (veel) lager tarief als 'hier'. Die ga ik in ieder geval even chasen.

Een alternatief is om als Microsoft partner hun outsource werk (via hun partner network) te scoren, maar daar ben ik als eenpitter te klein voor (en buiten mijn ambitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Roemenië, of nou ja, Cluj in ieder geval, de rest ken ik nog niet, is leuk! Daar ben ik nu een keer of vier geweest. Tarieven voor training die ik daar kan vragen zijn in ieder geval niks lager dan hier (eerder hoger), hoe het voor uurtje factuurtje is weet ik niet.

Succes met de zoektocht. Ik heb geen ervaring met langere klussen over de grens dus daar kan ik je helaas niet mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
Zijn die trainingen toevallig in hetzelfde domein (Cloud / Azure), of een andere tak van sport? Zodra ik wat goede adresjes / recruiters heb zal ik ze hier bijwerken om zo maar te delen :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Ander domein, ik ben actief in testen en voornamelijk testautomatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Ik ben in het verleden ook wel eens op zoek geweest naar een buitenlands avontuurtje. Eigenlijk kom ik voor mijn vakgebied (Netwerken / Security) niet veel verder dan hordes Engelse recruitment partijen die in feite alleen maar CV's spammen bij bedrijven waar ze niet eens leverancier zijn.

Dus ben ook wel benieuwd of hier iets langs komt wat interessant is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
Dat laatste is wat mij vooral stoort. Het verhaal is altijd hetzelfde en je merkt (net als in nederland overigens) dat de 'pre's vaak belangrijker zijn dan de harde vacatureteksten - sommige klanten weten gewoon niet wat ze nodig hebben tot ze het krijgen.

In ieder geval is GulfTalent een leuke (https://www.gulftalent.com/), wellicht kunnen we meerdere van dat soort 'marktplaatsen' crowdsourcen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
las3r schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:31:
Dat laatste is wat mij vooral stoort. Het verhaal is altijd hetzelfde en je merkt (net als in nederland overigens) dat de 'pre's vaak belangrijker zijn dan de harde vacatureteksten - sommige klanten weten gewoon niet wat ze nodig hebben tot ze het krijgen.

In ieder geval is GulfTalent een leuke (https://www.gulftalent.com/), wellicht kunnen we meerdere van dat soort 'marktplaatsen' crowdsourcen hier.
Aparte website. Als je kijkt naar de aangeboden vergoedingen, dan wordt voor een software engineer ongeveer 1600 euro p/m betaald. Ik dacht dat je in golfstaten big bucks kon verdienen...
Pagina: 1