Solcon: verplicht meer betalen voor dezelfde dienstverlening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:23
Casus:
Ik ben al ruim 15 jaar bij Solcon voor m'n internetverbinding (VDSL+bellen). Tot voor kort erg tevreden.
Een paar keer meegelift met een snelheidsverhoging door in m'n portal goed in de gaten te houden wanneer dat na een paar jaar weer (bijna) gratis was.
Ik zat nu op 20 download / 1 upload.
Op zich prima.

Nu kreeg ik ruim een maand geleden een brief dat ze gingen stoppen met 20/1 en dat ik verplicht over moest naar 50/10. En dan wel een aantal euro per maand bijbetalen. Daarnaast ook nog even in een bij-zinnetje dat het tarief voor vaste telefoonnummers maandelijks omhoog ging.
  • Probleem(pje) 1: ik kreeg 4 exact dezelfde brieven. Beetje zonde
  • Probleem 2: brief was ontzettend vaag. Ook na mailcommunicatie met de helpdesk kreeg ik geen duidelijk inzicht in wat m'n nieuwe maandbedrag zou worden. Uiteindelijk moest ik daar via de portal via de standaard "abbonnement upgraden" optie zelf achterkomen. Daar staat het wel helder dus dit hadden ze gelijk in de communicatie kunnen doen
Ik hou niet zo van opgelegde veranderingen die ook nog geld kosten, maar goed. 50/10 is een stuk sneller dus verder afwachten. Alles zou vanzelf in gang gezet worden.

Toen kreeg ik tot mijn stomme verbazing een paar dagen voor de daadwerkelijke upgrade een mail dat de snelheid op mijn locatie technisch maximaal 22/2 is. In de meest optimale situatie. 70% van deze snelheid zou gegarandeerd zijn.
Praktisch ga ik dus vrijwel niets omhoog, en wel bijbetalen!!
Natuurlijk weer in contact met Solcon maar zij verschuilen zich achter het feit dat het helaas op mijn locatie niet sneller kan en dat ze stoppen met dat andere abonnement. Een snelheidsverbetering op mijn locatie is ook niet gepland.
Ik voel me nu flink in de zeik genomen. Mede ook door de superslechte communicatie
  • Probleem 3: Solcon weet dat ze mij geen sneller internet kunnen bieden en gaat toch deze stap zetten.
    En communiceren (doelbewust?) pas het meest slechte nieuws op het laatste moment
  • Progleem 4: Solcon wil me niet tegemoet komen
Kan ik hier nog wat mee? Of gewoon snel opzeggen en naar een ander gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

slaay

Natuurbeleven.com

Je weet de oplossing al.. opzeggen..

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 17:05
Een ander kan ook niet hoger dan 22/2 waarschijnlijk. Kun jij wel ergens anders goedkoper krijgen? Anders heeft overstappen geen zin natuurlijk.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Belangrijk voor providers is natuurlijk om het aanbod up to date te houden, als de maximale snelheid van het abonnement x2.5 gaat een de prijs slechts enkele euro's omhoog is dat natuurlijk een leuk aanbod, maar wel alleen als je van die snelheid gebruik kunt maken.

Je zou Solcon kunnen vragen of ze ook pairbonding aanbieden, ze zijn onderdeel van KPN, dus lijkt mij dat het technisch kan. Of ze het ook aanbieden is een ander verhaal.

Waar je rekening mee moet houden bij een eventuele overstap: het kan zijn dat de maximale snelheid waarvan jij gebruik kunt maken hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
xDSL snelheden zijn tot snelheden.
Je hebt nu (waarschijnlijk) een ADSL abonnement met een snelheid tot 20 Mbit/s en je gaat naar een VDSL abonnement tot 50 Mbit/s.
Vooraf had je bij solcon even een postcodecheck kunnen doen om te kijken welke snelheid er technisch haalbaar is.

"In de meest optimale situatie. 70% van deze snelheid zou gegarandeerd zijn."
Zo zit het niet helemaal:

Minimale download- en uploadsnelheid
Hoger dan 70% van de maximale download- en uploadsnelheid.

Maximale download- en uploadsnelheid
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op een adres eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst. Door het invoeren van de postcode op solcon.nl/postcodeheck wordt zichtbaar wat de technische mogelijkheden zijn op het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Solcon heeft inderdaad een aantal oude abonnementen opgeheven, maar die hadden maandprijzen die flink lager zijn dan de concurrentie omdat ze niet jaarlijks verhoogd waren. Mijns inziens heb je daar veel geluk mee gehad - Ziggo heeft gewoon jaarlijks voor iedereen de prijs verhoogd de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels andere abonnementen bij andere aanbieders gevonden die op of iets onder mijn oude prijs niveau zaten. Die kunnen ook niet sneller leveren maar dan betaal ik wel minder dan nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:38
Vooraf had je bij solcon even een postcodecheck kunnen doen om te kijken welke snelheid er technisch haalbaar is.
Vooraf had je bij Solcon even een postcodecheck kunnen doen om te kijken welke snelheid er technisch haalbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bushie op 10-03-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Inderdaad, ik heb niet om een sneller en duurder abonnement gevraagd. En Solcon kon me een paar dagen voor de daadwerkelijke aanpassing wel informeren hierover. Dat hadden ze bij de eerste communicatie al moeten doen...
Pagina: 1