Toon posts:

Packard bell....format c: gaat dit lukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een packard bell pc formateren en een clean install van windows 98se erop gooien ...maar als ik de c schijf formateer ben ik dan ook gelijk dat wazige packard bell boot screen kwijt? of zit dat in de bios in gebakken?

is er een kans dat dit gaat lukken? het is zo'n celeron 700 modelletje met 2xusb voor en 2xusb op de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
of zit ik weer in het verkeerde forum te posten?

Verwijderd

Zou niet weten waarom het niet zou lukken.
Doe wel een format /q, anders zit je zo lang te wachten.

PB logo zal wel in de BIOS zitten.

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

het splash screen zit gewoon in het bios, alleen het boot logo van Windows zelf hebben ze wel aangepast deze wordt dus standaard bij een clean install

Heah what?!?? O, signature??

Verwijderd

je kan met de award bios update dat packard beeldscherm wissen. de data van dit scherm wordt dan gewoon overschreven. heb ik ook gedaan, omdat ik niet echt was te spreken over de helpdesk van deze computer firma.

btw heb je ook meer opties in de bios om in te stellen. nadeel: packard bell had die opties al geoptinmaliseerd wat dus jammer is als je er geen reet van snapt.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan dat Packard Bell scherm ook gewoon uitzetten zonder de BIOS te flashen

even zoeken (in de BIOS) naar iets als 'startup mode', waar je kan kiezen tussen 'Silent' (= PB splash screen) en 'BIOS' (= gewoon de BIOS gegevens)

Verwijderd

oh die had ik niet.

mijn excuses

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt jongens... dus ik kan die packard bell dus gewoon formateren en een clean win 98se install erop gooien.of kan ik dan troubles krijgen met bepaalde dingen?

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 14:30 schreef loekos het volgende:
Hee bedankt jongens... dus ik kan die packard bell dus gewoon formateren en een clean win 98se install erop gooien.of kan ik dan troubles krijgen met bepaalde dingen?
Enige probleempje wat je heel misschien zou kunnen hebben is dat je geen drivers hebt voor een of ander onderdeel. Maar die zullen ze op de Packard Hell site vast wel hebben, check dat anders ff voor de zekerheid.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

PB logo zit vast in de Bios.
jammer genoeg.... :)

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 16:11 schreef vyruz het volgende:
PB logo zit vast in de Bios.
jammer genoeg.... :)
Ja, dat wel, maar dat betekent niet dat het niet weg kan :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

zou geen format /q doen, is wel snel, maar als je windows daarna op exact de zelfde plaats installeerd, geloof het of niet , kan het dus gebeuren dat je de oude instellingen weer terugkrijgt.

Is me zelf ook overkomen en is opzicht niet zo raar, format/q wist de boel namelijk niet maar halt alleen de verwijzngen in de fat weg,,,,

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Theoretisch is het inderdaad wel mogelijk om die files weer naar boven te halen, is niet eens zo moeilijk.
Maar neemt Windows die moeite? En vooral: waarom?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

das helemaal geen kwestie van de moeite nemen..... ze staan ernog, en als er in de fat dan weer een verwijzing naar komt worden ze gevonden....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:06

DOCACE

Whut's up

Hoort er bij een beetje P.B. pc geen recovery cd te zitten die dit allemaal al doet. :?

DOC.

DOC.

Verwijderd

Bij Packerd Hell zit inderdaad altijd zo'n CD, maar die wil je dus niet als daar bijvoorbeeld windhoos ME opstaat

Verwijderd

Topicstarter
Mooi bedankt voor de reply's allemaal :)

er zit inderdaad een recovery cd bij die pietje bell pc misschien moet ik dat eerst maar eens proberen,ik wil namelijk formateren omdat ik moeite heb om een usb modem te installen daar heb ik al een topic over geopend zie> [topic=197369] ik hoop dat ik het kan fixen anders gaat me nichtje me mollen denk ik, arme kind dacht altijd dat ik veel verstand van computers had.... daar gaat me reputatie ;(

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 16:19 schreef Gompy58 het volgende:
zou geen format /q doen, is wel snel, maar als je windows daarna op exact de zelfde plaats installeerd, geloof het of niet , kan het dus gebeuren dat je de oude instellingen weer terugkrijgt.
Lijkt me nogal onzin. Het schoont idd alleen de File Allocation Tables en bootsector op maar je krijgt niet zomaar oude instellingen terug. De data die nog op de harddisk staat wordt gewoon als 'vrij' gezien en daar wordt gewoon overheen geschreven en daar merk je normaal nix meer van.

Je kunt best je PB computer formatteren hoor.
Gewoon ff onder DOS opstarten en dan C: formatteren. De drivers enz. staan zoals bij packerd bell meestal gebruikelijk is op een soort van 'recovery CD' of zo. Als dat niet zo is moet je even oppassen dat je geen drivers gaat missen straks na de installatie.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

JaQ

let wel ff op dat je de recover partitie verwijderd.. scheelt maar 2 gieg op dat modelletje van je (mijn vriendin heeft ook dat beestje)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:58 schreef DrFrankenstoner het volgende:
let wel ff op dat je de recover partitie verwijderd.. scheelt maar 2 gieg op dat modelletje van je (mijn vriendin heeft ook dat beestje)
Thanx for de info :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Dit is wat je moet doen:

Fik je hele windows directory zoals PB die installeerd op een cdr, formatteer je HD, installeer Win98, gebruik nu de drivers in de windows dir die je op een cdr hebt gefikt om apparaten zoals geluidskaart en modem te installeren, die op de een of andere manier altijd PB drivers nodig hebben die niet op internet te vinden zijn.

Dat moet werken, ik werk nl. voor PB (soms dan he.. niet altijd gelukkig) en dit is de enige manier.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 11:06 schreef Majestic het volgende:
Dit is wat je moet doen:

Fik je hele windows directory zoals PB die installeerd op een cdr, formatteer je HD, installeer Win98, gebruik nu de drivers in de windows dir die je op een cdr hebt gefikt om apparaten zoals geluidskaart en modem te installeren, die op de een of andere manier altijd PB drivers nodig hebben die niet op internet te vinden zijn.

Dat moet werken, ik werk nl. voor PB (soms dan he.. niet altijd gelukkig) en dit is de enige manier.
Bedankt voor je reactie :)
je bedoelt dus gewoon het mapje windows branden, en als er weer een clean install opstaat gewoon het mapje windows overschrijven met de pb windows map die ik gebrand heb? maar haal ik dan weer niet het zelfde probleem op m'n hals als ik dat doe? want ik heb al flink zitten rommelen met modem drivers van 2 verschillende modems en ik heb dus het vermoeden dat het eerste modem wat er op heeft gestaan(langzaam kabel modem) wat overblijfselen van de drivers heeft laten rond slingeren wat nu resulteert in het probleem dat ik nu heb, het modem wat ik nu wil installen installeert wel, maar als de pc langer dan 4 minuten uit gezet word heb ik geen toegang tot het internet meer.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
Dat bios logo ben je kwijt als je clear cmos hebt gedaan.. soms komt het daarna weer trug ( :? ) maar je kan het meestal in het bios instellen, het heet namelijk "silence mode".
Vergeet niet voordat je formateer de drivers voor de hardware op te zoeken en op een diskette oid te zetten, anders kan je weinig. Meeste packard bell's hebben uitterst wazige hardware met uiterst schaarse drivers...

Succes!

LoL .. zo ver was je al zo te zien ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 05 augustus 2001 12:22 schreef loekos het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :)
je bedoelt dus gewoon het mapje windows branden, en als er weer een clean install opstaat gewoon het mapje windows overschrijven met de pb windows map die ik gebrand heb? maar haal ik dan weer niet het zelfde probleem op m'n hals als ik dat doe? want ik heb al flink zitten rommelen met modem drivers van 2 verschillende modems en ik heb dus het vermoeden dat het eerste modem wat er op heeft gestaan(langzaam kabel modem) wat overblijfselen van de drivers heeft laten rond slingeren wat nu resulteert in het probleem dat ik nu heb, het modem wat ik nu wil installen installeert wel, maar als de pc langer dan 4 minuten uit gezet word heb ik geen toegang tot het internet meer.
Neej, alleen de drivertjes gebruiken uit je ouwe install.. zoals ik net al zei en ook diegenen vpor mij, bij PB zijn die drivers soms kut te vinden, dus moet je het zo doen.. anders moet je met die recovery cd's installeren.. en dat wilden we nou juist niet.. right?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
Top! gaat ik proberen thanx joe :)

Verwijderd

Als je een PB hebt (die nieuwere) dan zit er alleen een diskettes bij zonder CD'S, zorg ervoor dat je een CD brand met de images die op de hdd staan ! met een crash ben je ze anders kwijt. Dat heb ik vaak meegemaakt met klanten, zeggen ze "Ja die floppy moet je toch mee installen maar voor de zekerheid nog even vage partities met fdisk weggehaald" |:(

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 17:03 schreef Gompy58 het volgende:
das helemaal geen kwestie van de moeite nemen..... ze staan ernog, en als er in de fat dan weer een verwijzing naar komt worden ze gevonden....
Dat zou alleen zo werken als de Windows Setup in de FAT gaat verwijzen naar bestaande files (zonder FAT entry). Dat lijkt me onzinnig, het maakt gewoon nieuwe files aan met toevallig dezelfde naam, die (natuurlijk) een nieuwe naam krijgen. Bovendien is het ook nog zo dat files zonder FAT entry worden beschouwd als lege ruimte en vanzelf een keer worden overschreven.

Met "moeite nemen" bedoel ik het opzoeken van een bepaalde file op de schijf en daar een FAT entry voor maken.

Edit: hum, eigenlijk zei 4of10 net zoiets.

Verwijderd

dat lukt prima, je hebt alleen geen garantie meer, en je zit met je drivers... ff allemaal eerst zoeken (heel werk, geloof mij ;))

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 00:01
Het is gewoon pb setup disk erinstoppen, recovery cd's of een install die op een aparta partitie staat installen. Ik heb ook een keer een normale install gedaan bij iemand zonder die shit van pb, maar drivers, ho maar. Toen maar die ramp zooi van pb erop en dit werkte wel.
Pagina: 1