Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10 14:33
Sinds kort heb ik veel van mijn lampen vervangen door LSC lampen. Ik kan deze via de app bedienen, maar ze zijn ook nog aangesloten op de normale schakelaars. Gevolg is dat als ze via de app uit staan dat je twee keer de schakelaar om moet zetten en dat als de schakelaar uit staat de app niet werkt.
Helaas heeft mijn vriendin hier wat moeite mee.
Ik zoek daarom een wandschakelaar, liefst eruit ziend als een 'normale' wandschakelaar, waarmee je niet de stroom onderbreekt, maar wel de lampen aan en uit kan schakelen. Kent iemand een goede oplossing hiervoor?

Hardware: Lampen van LSC (Action), software: LSC app, uiteraard is alternatieve software geen probleem zolang de hardware het maar doet.

MBi

Alle reacties

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23
Binkem schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:36:
Helaas heeft mijn vriendin hier wat moeite mee.
Regel 1 van Domotica is ook dat je het robuust maakt, en het door iedereen is te gebruiken ;)
(je gasten moeten het ook kunnen gebruiken zonder een app te installeren)

Kijk eens naar Shelly switches, een Shelly 1 lost je probleem op, deze switch plaats je achter je huidige schakelaar (in de contactdoos).
Hier heb je wel een Domotica systeem voor nodig zoals Domoticz of Home Assistant. Deze kunnen prima draaien op iets als een Rapberry Pi.

Een Shelly switch kan je in "Detached" mode draaien, dan ziet hij wel dat je de schakelaar gebruikt, maar stopt dan niet de stroomtoevoer naar de lamp. Door middel van Domotica kan je instellen dat er, bij het gebruiken van de schakelaar, een signaal gaat naar je lamp om aan te gaan.
(Het is een klein beetje omslachtig, maar op deze manier werkt het zowel via domotica als via de "ouderwetse" schakelaar)

[ Voor 31% gewijzigd door Flapperbol op 10-03-2020 09:13 . Reden: Meer info ]

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:30
Op zich heb je geen domotica systeem nodig. In de slaapkamer van de zoon hangt zo'n LCS plafonniere. Achter de schakelaar zit een sonoff mini. Die schakelt de relay telkens als de schakelaar van positie veranderd.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een Sonoff Mini (met Tasmota) gebruiken om bij elke keer schakelen een korte spanningsonderbreking te maken (dus eigenlijk uit-aan voor jou te doen) is best slim! En voor die 6 euro die een Mini kost _/-\o_

Maar ben het wel eens dat het allemaal veel leuker wordt als je wel iets als Home Assistant in de mix gooit O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 11-03-2020 11:45 ]

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10 14:33
francisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:01:
Op zich heb je geen domotica systeem nodig. In de slaapkamer van de zoon hangt zo'n LCS plafonniere. Achter de schakelaar zit een sonoff mini. Die schakelt de relay telkens als de schakelaar van positie veranderd.
Hoe bedien je de plafonnière in dit geval? VIa de LSC app of via de eWeLink app? Kan je lichtsterkte en kleur aanpassen buiten de LSC-app om?

MBi

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

@Binkem De aangedragen oplossingen zijn helemaal niet heel handig omdat die de lamp spanningsloos maakt met als gevolg dat je hem niet kan aanzetten met de lsc/tuya app. Of je moet ze via IFTTT koppelen en de lamp niet daadwerkelijk spanningsloos maken (bypass).
Helaas zijn er geen wall remotes die direct (dus buiten de tuya clound) te koppelen zijn.

Dit soort dingen kun je ook in de toya/lsc app gebruiken als schakelaar: https://nl.aliexpress.com/item/4000386004823.html
Voordeel dat je dan maar bij 1 partij zit (i.p.v. 3; tuya, ewelink/shelly en ifttt) maar je blijft wél afhankelijk van de cloud.

[ Voor 100% gewijzigd door DukeBox op 13-03-2020 22:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• A Boers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik heb het opgelost door de deur melder van de action aan te schaffen.
Deze open gemaakt, en over het read contact bedrading buitn de behuizing gemaakt.
Als je hier nu een schakelaar aan bevestigt kan je de lamp en de schkelaar in de app koppelen.
Let wel op de deur melder reageert wel traag.

SccS
Pagina: 1