Als het geluid over hdmi gaat, dan klinkt het nogal plat en lang niet zo breed. Dan wanneer ik het over een externe geluidskaart met coax uit laat werken.
Ik vind hdmi kabels echt lekker makkelijk en merk ook dat er meer functies beschikbaar komt zoals DTS. Maar jammer als het zo slecht klinkt.
Mijn setup:
GIGABYTE rx 570 video kaart hdmi uit
M audio 2496 geluidskaart en een ifi nano dsd beide coax uit geprobeerd
Receiver Pioneer sc2023 met hdmi in en uit
Oled tv met hdmi ingangen
Nu dacht ik dat hdmi audio ook digitaal is, dus vind vreemd dat het zo slecht klinkt.
Ik heb ook geprobeerd of de pioneer receiver coax in en hdmi wil combineren. Maar helaas dat werkt niet. Ik zou nog kunnen proberen of hdmi en optisch wel te combineren is. Maar transport het dan ook dts codec door?
Wat voor mogelijkheden zijn er nog om te verbeteren?
Ik vind hdmi kabels echt lekker makkelijk en merk ook dat er meer functies beschikbaar komt zoals DTS. Maar jammer als het zo slecht klinkt.
Mijn setup:
GIGABYTE rx 570 video kaart hdmi uit
M audio 2496 geluidskaart en een ifi nano dsd beide coax uit geprobeerd
Receiver Pioneer sc2023 met hdmi in en uit
Oled tv met hdmi ingangen
Nu dacht ik dat hdmi audio ook digitaal is, dus vind vreemd dat het zo slecht klinkt.
Ik heb ook geprobeerd of de pioneer receiver coax in en hdmi wil combineren. Maar helaas dat werkt niet. Ik zou nog kunnen proberen of hdmi en optisch wel te combineren is. Maar transport het dan ook dts codec door?
Wat voor mogelijkheden zijn er nog om te verbeteren?