Een nieuw stil toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-11-2023
Wat zoek ik?
Een nieuw toetsenbord
Deze moet vooral stil zijn.

Mijn huidige toetsenbord is een Logitech K120 deze toetsen maken een flink geluid. Dit wordt ook opgevangen door mijn microfoon, waardoor ik tijdens Discord vaak hoor bij wie komt dat geluid vandaan? Nou ben ik ook wel echt toe aan een nieuwe, maar mijn vraag is vooral welk toetsenbord is stil?

Wat is je budget?
Rond de €100
Maximaal €120
Tenzij het echt een hele goeie is die net over het budget gaat.

Specificeer het toetsenbord en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het toetsenbord moet vooral stil zijn, omdat het toetsenbord wat ik nu gebruik wordt opgevangen door mijn microfoon.
Het mag een 60% toetsenbord zijn.
Een mechanisch toetsenbord heeft de voorkeur.
Als er echt niks is wat redelijk stil is kan en wil ik ook nog wel beginnen aan zelfbouw.

Wat heb ik zelf al gevonden?
De cherry mx red toetsen schijnen nogal stil te zijn, maar hoe stil is dit nou eigenlijk.
Is er misschien iemand die mij kan vertellen of een mechanisch toetsenbord mijn problemen oplost.
Er zijn ook nog andere stille toetsen te vinden op de markt, maar ik kan er niet echt achter komen hoe stil deze zijn.
Rubbere ringetjes tussen de toetsen schijnt ook nog te helpen.

Wat heb ik gedaan al geprobeerd aan de kant van de microfoon?
Verschillende gates geprobeerd, zodat de microfoon minder geluid opvangt.
De input van de audio interface zo laag zetten dat mijn microfoon mijn toetsenbord niet opvangt. Vervolgens het inkomende geluid met Voicemeeter harder zetten. Dit lost het probleem deels op, maar de andere kant is dat ik bijna niet ben te verstaan omdat dit de kwaliteit zwaar beinvloed. Ik denk zelf dat een stiller toetsenbord de oplossing is.

ps: ik hoop dat ik hem in het juiste topic heb geplaatst, maar ik het wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een stiller toetsenbord zal wel zorgen dat er minder geluid te horen is maar feitelijk ligt dit probleem bij de opname apparatuur, die zou toetsenbord aanslagen niet mogen registreren.

Een mechanisch toetsenbord met de juiste dempers zal prima werken, maakt dan niet veel uit welke je neemt als je de juiste dempers maar plaatst.

Echter zou ik echt aan de audio kant proberen te zoeken, als het 't toetsenbord niet is dan komen er wel andere geluiden.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 10-03-2020 00:07 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
Ik heb zelf een Adesso Slimtouch 232

pricewatch: Adesso AKB-232UB

Is geen mechanisch toetsenbord, maar (veel) stiller kun je niet krijgen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ontwijk discord zoveel mogelijk maar er zit gewoon push to talk in, of trigger volume. Je zou bovendien misschien je mic kunnen verbeteren... De voice waar mijn groep gebruik van maakt gebruik ik MX Blues bij, en geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
Umbrah schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 00:16:
Ik ontwijk discord zoveel mogelijk maar er zit gewoon push to talk in, of trigger volume. Je zou bovendien misschien je mic kunnen verbeteren... De voice waar mijn groep gebruik van maakt gebruik ik MX Blues bij, en geen probleem :)
Ik heb onlangs mijn mic verbetert en dat is precies waar het fout ging.
De geluidskwaliteit van deze microfoon is veel beter dan mijn vorige, maar de andere kant is dat deze ook meer omgevingsgeluid opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:48
Een mechanisch toetsenbord is bij voorbaat minder stil dan een dome tobo.
Een rubber toetsenbord zou ik niemand willen aanraden, werkt gewoon niet fijn.
Ik heb zelf een pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard K740 (NL), imo de perfecte combinatie tussen stil en functioneel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
mitsumark schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 00:31:
Een mechanisch toetsenbord is bij voorbaat minder stil dan een dome tobo.
Een rubber toetsenbord zou ik niemand willen aanraden, werkt gewoon niet fijn.
Ik heb zelf een pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard K740 (NL), imo de perfecte combinatie tussen stil en functioneel goed.
Deze ziet er wel goed uit en neem ik in overweging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mitsumark schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 00:31:
Ik heb er hier 3, maar dan wel met US indeling (layout). Zijn ook makkelijk te repareren. De gene die ik iedere dag gebruik is gekocht in 2012 en werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
epias schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 02:08:
[...]
Ik heb er hier 3, maar dan wel met US indeling (layout). Zijn ook makkelijk te repareren. De gene die ik iedere dag gebruik is gekocht in 2012 en werkt nog steeds prima.
Dat is niet mis ruim 8 jaar. _/-\o_
Nog een punt om hem te kopen.
Pagina: 1