Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalstrater
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
Situatie is als volgt:

tweede huisje zonder wifi, ADSL of kabel. In plaats daarvan gebruik ik een hotspot van mijn telefoon waaraan dan een laptop hangt. Dat werkt goed (4G met onbeperkt abonnement).

Omdat er ook geen kabelaansluiting is, kijken we TV via Digitenne, Alleen FTA, dus NPO 1, 2, 3 en regionaal op een simpele ontvanger. Nu heb ik echter een een abonnement bij XS4ALL en daarin zit web-TV. Op mijn mobiel kan ik dus een groot aantal zenders bekijken.

Nu is de vraag of het mogelijk is om vanaf mijn mobiel te casten naar Chromecast - dat zou een flink aantal zenders geven en casten wordt ondersteund door de app van XS4ALL.. Ik heb al wat geëxperimenteerd, maar kom toch niet verder. Thuis heb ik het wel werkend: Chromecast en telefoon verbonden met de wifi van de Fritz!Box (zitten dus op hetzelfde netwerk), casten werkt.

Vervolgens heb ik de werkende Chromecast meegenomen naar het vakantiehuisje, de Hotspot hernoemd (hij heet nu Fritz!Box) met hetzelfde wachtwoord als de Fritz!Box. Lijkt even goed te gaan, zie op het mobiel even de melding "1 apparaat verbonden", maar krijg daarna foutmeldingen dat inloggen niet lukt.Ik krijg het niet werkend.

Telefoon draait onder Android 10.

Slimme suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40

JdM

Humbled

Werkt het niet als je de chromecast in gast-modus zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45
Een tweede telefoon, waar de app op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalstrater
Ik zie geen instelling in Chromecast voor gastmodus. Tweede telefoon zou je kunnen gebruiken om een nieuw wifi-netwerk te maken waar je dan de Chromecast en de telefoon waar vanuit je cast aan verbindt, maar heeft als bezwaar dat je dan ook de simkaart moet wisselen. De kaart van de telefoon die ik wil laten casten heeft nl. de onbeperkte databundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40

JdM

Humbled

@Staalstrater die instelling heeft de chromecast wel, even zoeken? Heb zelf even gekeken op mijn chromecast en de gastmodus is nog steeds beschikbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door JdM op 10-03-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalstrater
Gezocht en gevonden. Echter, ook hier moet je dan een tweede mobiel gebruiken: één om het netwerk te maken, en een ander om mee te casten. De algemene opinie schijnt te zijn dat een mobiel niet zowel een hotspot kan maken, als deel uitmaken van hetzelfde netwerk dat door die hotspot wordt gegenereerd.

Dan de voorbehouden: ik vind postings waarin wordt opgemerkt dat wifi die afkomstig is van een hotspot, geen ondersteunde configuratie is, maar dat het soms wel werkt. Waar "soms" dan vanaf hangt, wordt niet vermeld. Casten met hetzelfde device dat de hotspot maakt, vind ik niet.

Het irriterende is dat het ongeveer twee jaar geleden, toen je Chromecast niet configureerde via Google Home maar via een webpagina, het wel werkte. Vervolgens nieuwe mobiel aangeschaft, oude weg, en ik krijg het niet meer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:08
xiaomi mibox gebruiken? Heeft een eigen afstandsbediening. Werk als een chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalstrater
Heb je de configuratie die ik beschreef daarop draaiend gekregen? Als het werkt als een Chromecast zal het in dit geval niet veel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
De Xiaomi Mi Box S is zeker een mooie optie voor casten, heeft Android TV functionaliteit, en de functionaliteit van de Chromacast Ultra ingebouwd (4K).

Echter als ik het goed begrijp wil je het liefst gewoon van de apparaten in je huidige setup gebruikmaken.
Ik heb zojuist deze methode op mijn Chromecast geprobeerd, en dat werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalstrater
Ja, dat is precies wat ik heb geprobeerd. "Thuis heb ik het wel werkend: Chromecast en telefoon verbonden met de wifi van de Fritz!Box (zitten dus op hetzelfde netwerk), casten werkt.

Vervolgens heb ik de werkende Chromecast meegenomen naar het vakantiehuisje, de Hotspot hernoemd (hij heet nu Fritz!Box) met hetzelfde wachtwoord als de Fritz!Box. Lijkt even goed te gaan, zie op het mobiel even de melding "1 apparaat verbonden", maar krijg daarna foutmeldingen dat inloggen niet lukt.Ik krijg het niet werkend."

Zou best kunnen zijn dat het afhangt van de firmware in de chromecast en telefoon, en van de Androidversie op de telefoon.
Pagina: 1