Toon posts:

MCSE

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik goed post hier bij network troubleshooting, maar ik heb een MCSE boek gekocht over Proxy server 2, nu wil ik weten waar ik hier ergens examen in kan doen?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

www.2test.com of bellen naar sylvan prometric, da's een exameninstituut. Succes ermee! kost btw rond de 300 piek.

Mijn iRacing profiel

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bel eens Compu-train of Azlan.

Latersss :)

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Probeer het eens op de website van Vue (examen software), zoek de testing center locations link.

http://www.vue.com

By the way, bij CADAC Group BV ( waar ik werk ) kun je ook examens volgen ( http://www.cadac.com )

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Cacac stinkt :) en ik kan het weten. Er zijn er velen die die examens afnemen, dus ff zoeken.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Mischien dat je beter eerst op de ms site kan kijken of je nog examens KAN doen in proxy server 2.0 omdat dit programma inmiddels al een opvolger heeft (isa server)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

TIP www.vue.com is wel iets goedkoper als zo'n silver prometic center (scheelt bijna 100 piek per examen).

En via vue.com kun je nog het 70-088 examen doen (Implementing and Supporting MS Proxy Server 2.0).

Kost je 95 euro.

Succes !
8-)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal vast bedankt, maar wanneer verloopt dit examen en hoe lang blijft het nog geldig? Verder kan ik ook nog examen doen in NT 4?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 05 augustus 2001 12:10 schreef keepitcool het volgende:
Allemaal vast bedankt, maar wanneer verloopt dit examen en hoe lang blijft het nog geldig? Verder kan ik ook nog examen doen in NT 4?
nope.

nt4 is out.

alleen nog maar win2k.

(tenzij je een groot bedrijf bent, en met veel geld over de boeg komt (PS. veel geld bedoel ik HEEL VEEL geld))

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Shit!!!

Verwijderd

Topicstarter
en examen 70-059 was het geloof ik, voor TCP/IP is die nog te krijgen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mwuhahahaaa! Je hebt toch niet drie maanden lang dag en nacht zitten blokken op NT4? :o

Sorry hoor :) Maar inderdaad, op de Microsoft-site (www.microsoft.nl, dan krijg je de Benelux-site) staat het een en ander over die examens. Anders bel je even naar MS-Nederland..

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er niet echt op zitten blokken, ik heb alleen 2 boeken van 450 blz per stuk over gelezen (MCSE) en dacht: dat examen kan ik wel eens gaan doen. Zo ook bij TCP/IP. Proxy server ben ik nu mee bezig.

Weet iemand zo of tcp/ip nog kan?

Verwijderd

Tcp/IP is ook verlopen en kan geen examen meer in gedaan worden. Maar kijk inderdaad even op de site van MS voor alle info. Hoeven we niet alles voor te kauwen!
http://www.microsoft.com/trainingandservices/redirect/mcp.htm

Verwijderd

Nog makkelijker: Kijk op de volgende link. Daar staan alle geldige examen incl XP / .Net
http://www.microsoft.com/trainingandservices/default.asp?PageID=mcp&PageCall=requirements&SubSite=cert/mcse&AnnMenu=mcse

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Als je allebei die win2k msce boeken doorleest, kun je echt nog geen examen doen...
ze vragen echt van die kutvragen, zoals:

- hoe groot is de maximale partitie grootte bij 8kb FAT32.

- met welk commando kun je een DC uit het domein halen

- minimaal hoeveel werkstations moet je hebben, voor het handig is een site aan te maken

- Welke LDAP commando's (containers) gebruikt win2k voor users aan te maken?

weet jij hier zo de antwoorden op?
(geen meerkeuzevragen he!)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 13:32 schreef Dirk-Jan het volgende:
Als je allebei die win2k msce boeken doorleest, kun je echt nog geen examen doen...
ze vragen echt van die kutvragen, zoals:

- hoe groot is de maximale partitie grootte bij 8kb FAT32.

- met welk commando kun je een DC uit het domein halen

- minimaal hoeveel werkstations moet je hebben, voor het handig is een site aan te maken

- Welke LDAP commando's (containers) gebruikt win2k voor users aan te maken?

weet jij hier zo de antwoorden op?
(geen meerkeuzevragen he!)
Die vragen die in boeken staan zijn wel altijd meerkeuze vragen, dat is gek? Op het examen niet??? :?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

das niet helemaal waar, kennisvragen zijn veelal MC, toepassingsvragen (zoals het verwijderen van een DC) zijn veelal open vragen, combinatie van beide komt IMO niet voor op het examen, het is allemaal open !!

edit:

oh ja, DCPROMO is het commando om een DC te verwijderen :D

Deze plek is te koop.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:41 schreef KeeZ.TI het volgende:

edit:

oh ja, DCPROMO is het commando om een DC te verwijderen :D
jah, das een instinker he!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als jullie zeggen dat je dit niet allemaal uit een boek kan leren, hoe moet ik het dan leren???

Een cursus is wel èrg duur :(

Hoe hebben jullie het gedaan?

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

je hebt oefen examens op het net. Daar staan altijd een hoop vragen tussen die je niet in de boeken terug vind.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:41 schreef CORVETTE het volgende:
je hebt oefen examens op het net. Daar staan altijd een hoop vragen tussen die je niet in de boeken terug vind.
Aha, dus jullie halen ze ook uit boeken ipv zo'n dure cursus en doen dan verschillende examens :o

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Transcender oefenexamens leren wat mij betreft het beste. Bijv. MS Exchange Server 5.5: 2 uurtjes oefenen en het papiertje was binnen.

Verwijderd

Ik leer het altijd uit boeken. Dat is goed te doen mits je praktijk ervaring hebt. Daarmee bedoel ik niet dat je perse als beheerder aan het werk moet zijn, maar op zijn minst 2 computers thuis die beide iig W2k server kunnen draaien.

Als je de boeken doorleest en gewoon de oefeningen op die pc's doet (tot je ze echt begrijpt !!) dan haal je het examen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is transcender, webpagina of zo. Bedankt voor de reacties hè!!! ;) :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:05 schreef keepitcool het volgende:
Ik weet niet of ik goed post hier bij network troubleshooting, maar ik heb een MCSE boek gekocht over Proxy server 2, nu wil ik weten waar ik hier ergens examen in kan doen?
Ehm je kan in alle tijden toch bij M$ zelf examen doen *evilgrin*

• DaFearLess
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:57 schreef poisoning het volgende:

[..]

Ehm je kan in alle tijden toch bij M$ zelf examen doen *evilgrin*
Zoals al eerder verteld is in MS proxy 2.0 kan je heen examen meer in doen is vervangen door MS isa server

specs : http://specs.tweak.to/7435

• Arnout
www.transcender.com

Transcender examens zijn oefenexamens welke je kunt gebruiken om gecertificeerd te worden. Ze zijn [bijna] exact aan de echte examens. Je krijgt direct feedback wanneer je antwoord goed of fout is, met uitgebreide motivatie. Het is voor mij de meest effectieve manier (veel kennis opdoen in zo min mogelijk tijd) om een examens goed voorbereid in te gaan.

Echter alleen Transcender oefenen is _geen_ goede basis voor de praktijk. Je zult naast Transcender in ieder geval ook in de praktijk aan de slag moeten.

Bij de meeste IT-bedrijven zijn Transcender examens gratis te verkrijgen.

Ik heb wel het hele NT4 traject gedaan, maar nog niet begonnen aan Win2K (binnenkort een week op cursus :)), dus ik ken de kwaliteit van de Win2K Transcenders niet.

• Arnout
Nog ff tussendoor een plaats waar je examen kunt doen: MindIt - Sassenheim (aan de A44, afslag Warmond), in het LanAlyst gebouw tegenover Van der Valk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 17:00 schreef dafearless het volgende:

[..]

Zoals al eerder verteld is in MS proxy 2.0 kan je heen examen meer in doen is vervangen door MS isa server
Hier staat ie toch nog bij??? www.2test.com
Die geven ze me net....
Nou snap ik het ook niet meer :?

Dus alles is vort win2k, slaat ècht nergens op...???!!! |:( :r

• DaFearLess
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 17:24 schreef keepitcool het volgende:

[..]

Hier staat ie toch nog bij??? www.2test.com
Die geven ze me net....
Nou snap ik het ook niet meer :?

Dus alles is vort win2k, slaat ècht nergens op...???!!! |:( :r
ik weet uit eigen ervaring dat er geen een win nt examen meer gegeven worder voor het MCSE certificaat

het is natuurlijk best mogenlijk om bij een of ander bedrijf examen te doen voor proxy 2.0 maar dat geld niet voor het mcse

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Topicstarter
Proxy server 2.0 werkt toch ook onder win2k net als exchange 5.5 of niet?

Verwijderd

Proxy 2.0 is nog steeds geldig en werkt ook op W2k server (net als Exchange 5.5), vandaar dat het examen als elective geldig is voor je MCSE-w2k. Voor Proxy 2.0 is een install-wizard te downloaden die hem op W2k installeerd.

Kijk voor certificering op :
http://www.microsoft.com/trainingandservices/default.asp?PageID=mcp&SubSite=cert/mcse&PageCall=nttracks&AnnMenu=mcse#elective

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:00 schreef DefCon13 het volgende:
Proxy 2.0 is nog steeds geldig en werkt ook op W2k server (net als Exchange 5.5), vandaar dat het examen als elective geldig is voor je MCSE-w2k. Voor Proxy 2.0 is een install-wizard te downloaden die hem op W2k installeerd.

Kijk voor certificering op :
http://www.microsoft.com/trainingandservices/default.asp?PageID=mcp&SubSite=cert/mcse&PageCall=nttracks&AnnMenu=mcse#elective
Thx, m8

Ik dacht al dat ie nog geldig was!

Trouwens, hoe lang gaan die examens mee: Ik bedoel, wanneer moet je win2k gaan vervangen?

• Arnout
Op de MCSE site van Microsoft wordt aangegeven hoelang je waarin nog examen kunt doen en wanneer een bepaald traject niet meer geldig is [niet meer geldig wat betreft Microsoft, dit betekent niet dat ineens al die certificaten niks meer waard zijn].

Verwijderd

Hallo he!
Lezen jullie al reacties wel.
Er is al 3x een link gepost met daarin alle geldige examens. Lees deze eens voordat je iets gaat roepen. Proxy 2 is nog steeds een geldig examen en daar verandert de eerste tijd helemaal niets aan.

Er worden hier zaken geroepen over MCSE examens, die niet kloppen. Zijn NOOOIT echt open vragen maar:
- meerkeuzevragen (1 antw v/d mogelijkheden)
- choose all that aplly (vink alle goed antw aan uit een lijst)
- Drag & Drop vragen (het enigste wat je open vragen kan noemen, sleep een antwoord op de juiste plaats).
Ja, ik kan het weten. Ben intussen Windows 2000 MCSE gecertificeerd!
|:(

• Arnout
Er zijn veel mensen die aangeven dat het Windows 2000 certification path pittiger is dan het NT4 traject.

Is dit echt zo, en zo ja wat zijn de voornaamste verschillen in bijv. niveau, vraagstelling, praktijk versus theorie enz. enz.????

Verwijderd

Kijk eens op http://www.mcsebraindumps.com voor de examen vragen en tips van anderen. :?

De microsoft examens zijn ALTIJD meerkeuze.

Verder zijn de transcender test (http://www.transcender.com) aan te raden en uiteraard http://www.brainbuzz.com voor een uittreksel (Hoef je niet het hele boek door!)

Afgelopen vrijdag win2000 pro gedaan met minimale voorbereiding --> 860 pnt. De examens zijn net zo'n eitje als de NT4 examens 8-)

• Arnout
Verder kan ik me van het NT4 traject nog herinneren dat er twee soorten examens zijn:

Normale examens: Vast aantal vragen

Adaptive examens: Variabel aantal vragen, mocht in het begin al blijken dat het niks wordt dan direct niet geslaagd (bijv. 10 vragen waarvan 7 fout dan is het al einde verhaal)

Verwijderd

Dat is nog steeds hetzelfde gebleven..

Je weet alleen niet van tevoren of het een adaptive of een normaal examen wordt. Het niveau is voor Server en Professional gelijk gebleven aan NT4. Het niveau voor de andere examens is wat lastiger, omdat het gaat om een nieuw fenomeen --> Active Directory >:)

Maar net zoals vroeger is het de beste voorbereiding om veel braindumps te lezen (Niet uit je hoofd, maar de achterliggende gedachte) en veel te oefenen met oefenexamens zoals transcender.

Waar vooral veel vragen over worden gesteld (op mijn pro examen in ieder geval) is het Remote uitleveren van 2000pro en Software packages via Group Policies. Ook wordt er het nodige gevraagd over RAS, disk configuraties en hardwaretroubleshooting (Plug 'n Play :) )

Het server examen concentreerd zich vooral op RAS, RAID Config's, Policies, AD Config, Domain upgrade's.

De rest van de examens weet ik nog niet....., maar dat komt vanzelf :7

Verwijderd

Zoals Woutje al aangeeft, vond ik Prof en Server niet veel moeilijker dan de NT4. Adminstrating Network Architecture is een pittige, hier struikelen heel veel mensen over. Administratring Directory Service Architecture is goed te doen als je AD goed begrijpt. Ik heb de designing Directory Service Architecture gedaan. De theorie is niet moeilijk, het examen is pittig vanwege de cases die je krijgt (gelukkig staan die op internet, kun je ze van te voren al lezen).
Compleet gezien is de reeks tegenover NT zeker moeilijker geworden.
Ik heb geen adaptive examens gehad, maar ze schijnen er nog wel te zijn.
Succes voor degene die nog bezig met de certificatie.
Pagina: 1