Stille Koel/Vriescombinatie aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 01:30
Ben aan het rondkijken voor een nieuwe koel/vriescombinatie. Mijn oude (Siemens, nog niet eens zo heel oud) zou volgens de specificatie niet meer dan 38 decibel aan geluid mogen produceren. Het geluid is echter zo zwaar en aanwezig, dat ik tijdens het kijken van series wel eens de stekker eruit wil trekken (open keuken grenzend aan de woonkamer). Ik ken koelkasten die stiller zijn en toch volgens de spec meer herrie zouden moeten maken (41 decibel).

Mijn eisen:
  • No Frost
  • Luchtcirculatie in het koeldeel los van het vriesdeel
  • A+++
  • €600-€1000 max
Ik hoor dat Samsungs vrij stil zijn, al lees ik ook veel verhalen over productiefouten die niet worden erkend: "Deze herrie hoort erbij, dus dat repareren wij niet." Verder is geluid natuurlijk subjectief. Maar naar mijn mening maakt mijn huidige (veel) meer herrie dan zou moeten. Een soortgelijk verhaal vertelde de monteur mij destijds al, toen ik vlak na de aankoop daar ook al melding van maakte.

LG Lijkt ook een goede kanshebber met zijn lineare compressoren, maar die hebben geen gescheiden luchtstromen (de droge lucht uit de vriezer zorgt ervoor dat zaken in het koeldeel hard uitdrogen). Verder heb ik nog naar Liebherr gekeken die een speciale serie heeft met een laag geluidsniveau (34 decibel), maar daar hangt een flink prijskaartje aan.

Een koelkast hoor je natuurlijk altijd, maar er zijn ook koelkasten waarbij je je best moet doen om ze te horen. Dat laatste zoek ik. Wie kan mij vanuit eigen ervaring advies geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:16
Hier ook een open keuken en wij hadden dezelfde eisen.
https://www.bosch-home.nl...669/Togglebox=1158003891/

34 db
Kan hem vanaf de zithoek bijna zien staan en we horen hem eigelijk nooit.
Enkel hebben wij (~2 jaar geleden) de eis van no frost laten vallen omdat deze qua prijs/geluid/zuinig het beste aansloot. Deze heeft low frost

En het design paste bij ons, vrijwel het belangrijkste midden in je woning :)

[ Voor 6% gewijzigd door LuisjeNL op 10-03-2020 11:19 ]

Lichtpuntje...