/f/image/Vzxqw8zllLd85kw6Vf6Qh4Lb.jpg?f=fotoalbum_large)
Plotseling is de google play services app verdwenen en ik kan niet meer inloggen in de play store.
Tablet (Samsung Galaxy TabA) werkt prima, alleen sommige apps hebben play services nodig en die apps kan ik nu niet meer gebruiken. Het simpel downloaden via de play store gaat niet, want ik krijg alleen beginscherm van play store te zien met groene inlog balkje. (zie foto, normaal krijg ik dit nooit te zien en kom ik direct in de play store als ik een app wil downloaden). Als ik op het groene inlog balkje druk gebeurt er niks....ik zit vast. Ik kan nu dus een groot aantal apps niet meer gebruiken en play store is onbruikbaar geworden. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy tabA modelnr SM-T580, Android 8.1.0
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb bij de instellingen-apps al de cache en gegevens verwijderd van de play store app, opnieuw opstarten, geen effect.
- op internet gevonden: datum en tijdstip handmatig instellen en opnieuw opstarten, geen effect
- ik wil graag mijn account verwijderen en dan opnieuw installeren....lukt niet. Mijn account staat onder 'beheerder' en ik kan deze niet verwijderen. Veel websites bezocht en overal zie ik staan, ingedrukt houden en dan kiezen voor verwijderen...gaat niet. Of bij instellingen user verwijderen, gaat niet. Het lukt me dus niet om opnieuw mijn google account te verwijderen/installeren (iemand een idee?)
- via apkmirror.com de play store gedownload en geïnstalleerd. Ik krijg weer inlogscherm en kan verder niks. (eerst bij settings beveiliging uitgezet zodat apps buiten de play store geïnstalleerd kunnen worden).
- via apkmirror nog niet play services geïnstalleerd omdat er wel 45 varianten bestaan, en ik niet weet welke ik nodig heb
Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag. Uren ben ik al bezig met uitproberen, elke hulp is welkom.