Toon posts:

Missende categorieën in elektrisch gereedschap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gereedschap wat niet reeds in de pricewatch staat kan ik niet toevoegen aan V&A. Ik heb een wat oudere schuurmachine die ik wil verkopen maar die kan ik dus niet in een categorie zetten.
Ook gereedschap wat in de pricewatch al wel een categorie heeft kan ik alleen toevoegen via de pricewatch.

Ik heb hier ooit al eens eerder een melding van gemaakt maar helaas blijft dit onderdeel in zowel de PW als V&A een ondergeschikt kindje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06

InFamous

excommunicado

Raar, want als ik een nieuwe advertentie toevoeg en dan bij categorieën elektrisch gereedschap selecteer dan kan ik gewoon schuurmachines als subcategorie selecteren.

Dat is bij jou ook al gelukt zie ik: categorie: Schuurmachines

[ Voor 29% gewijzigd door InFamous op 10-03-2020 21:05 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd.

Hier,
https://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:969

stond gisteren niet de categorie schuurmachines. Net als dat er nu bijvoorbeeld de categorie haakse slijpers ontbreekt.

Terwijl ik dit doe begrijp ik denk ik al waar mijn denkfout zit. In de de hoofdcategorie elektrisch gereedschap zie je dus pas de onderliggende categorieën als er daar aanbod van is. Die was er niet van schuurmachines. Ik voeg dus nog weleens advertenties toe vanuit V&A als ik kijk wat het huidige aanbod is.

Wat anders, in de pricewatch mis ik bij elektrisch gereedschap wel een paar onderliggende categorieën. Zoals klopboor, boorhamer, slagmoer, slagschroefmachines. Word daar nog iets mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:15:
Volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd.

Hier,
https://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:969

stond gisteren niet de categorie schuurmachines. Net als dat er nu bijvoorbeeld de categorie haakse slijpers ontbreekt.

Terwijl ik dit doe begrijp ik denk ik al waar mijn denkfout zit. In de de hoofdcategorie elektrisch gereedschap zie je dus pas de onderliggende categorieën als er daar aanbod van is. Die was er niet van schuurmachines. Ik voeg dus nog weleens advertenties toe vanuit V&A als ik kijk wat het huidige aanbod is.
Precies, via https://tweakers.net/aanbod/ zie je alleen de categorieën die een advertentie hebben. Je kan echter tijdens het plaatsen van een advertentie wel kiezen onder elektrisch gereedschap voor de overige categorieën die nog niet zichtbaar zijn.
Wat anders, in de pricewatch mis ik bij elektrisch gereedschap wel een paar onderliggende categorieën. Zoals klopboor, boorhamer, slagmoer, slagschroefmachines. Word daar nog iets mee gedaan?
Die vraag is hier niet op zijn plaats en kan ik eveneens niet specifiek voor je beantwoorden, maar een boormachine valt toch gewoon onder: categorie: Boormachines daar kan je dan eventueel filteren op
  • Boorhamer
  • Boormachine
  • Diamantboor
  • Klopboor
  • Schroefboor
  • Tafelboormachine
en tevens voor de accu varianten categorie: Accuboormachines
  • Boorhamer
  • Boormachine
  • Klopboor
  • Schroefboor
  • Slagmoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Die vraag is hier niet op zijn plaats en kan ik eveneens niet specifiek voor je beantwoorden, maar een boormachine valt toch gewoon onder: categorie: Boormachines daar kan je dan eventueel filteren op
  • Boorhamer
  • Boormachine
  • Diamantboor
  • Klopboor
  • Schroefboor
  • Tafelboormachine
en tevens voor de accu varianten categorie: Accuboormachines
  • Boorhamer
  • Boormachine
  • Klopboor
  • Schroefboor
  • Slagmoer
Op het moment dat ik advertentie aanmaak kan ik dus enkel kiezen voor accuboormachines en boormachines. Als ik dus een machine wil toevoegen die niet reeds in PW staat dan kan ik daar dus verder niets aan toevoegen. De categorieën die jij noemt zouden tevoorschijn moeten komen, mijn inziens, wanneer je bij het aanmaken van de advertentie de hoofdcategorie kiest. Als je nu de hoofdcategorie kiest dan komt links bij categorie niets te staan.

Voor boor en schroefmachines klopt de rest redelijk maar bij cirkelzagen kan ik weer niet filteren op invalzaag bijvoorbeeld.

Daarnaast komt ook nog eens dat er geen hoofdcategorie is voor gereedschappen die niet voorkomen in de PW of V&A. Freesmachines, accu's en laders, schaafmachines. Dat soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Op het moment dat ik advertentie aanmaak kan ik dus enkel kiezen voor accuboormachines en boormachines. Als ik dus een machine wil toevoegen die niet reeds in PW staat dan kan ik daar dus verder niets aan toevoegen.
Jawel, want hier kun je gewoon alle categorieën kiezen: https://tweakers.net/aanbod/nieuw/ ?
Haakse slijper lukt me bijvoorbeeld prima.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:41:
[...]

Jawel, want hier kun je gewoon alle categorieën kiezen: https://tweakers.net/aanbod/nieuw/ ?
Haakse slijper lukt me bijvoorbeeld prima.
Lees even goed wat ik type.

Als ik dus een machine wil toevoegen die niet reeds in PW staat dan kan ik daar dus verder niets aan toevoegen.

Dus ook niet of het een klop, hamer of slagschroefmachine is.

Edit,
eigenlijk dus wat er bij mijn zelf toegevoegde schuurmachine gebeurt. Ik kan dus niet aangeven of het een excenter, vlak of deltamachine is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Lees even goed wat ik type.

Als ik dus een machine wil toevoegen die niet reeds in PW staat dan kan ik daar dus verder niets aan toevoegen.

Dus ook niet of het een klop, hamer of slagschroefmachine is.
Ah, je bedoelt niet de categorieën, maar filteropties.

Die heb je nooit zelf kunnen invullen bij producten die niet in de pricewatch staan. Je kunt inderdaad het filter "Type boormachine" niet invullen. Net zoals je de accuspanning, maximale boordiameter enzo niet zelf kunt invullen als je een advertentie maakt voor een onbekend product.

Filteren op deze producten werkt dus ook gewoon niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Op het moment dat ik advertentie aanmaak kan ik dus enkel kiezen voor accuboormachines en boormachines. Als ik dus een machine wil toevoegen die niet reeds in PW staat dan kan ik daar dus verder niets aan toevoegen. De categorieën die jij noemt zouden tevoorschijn moeten komen, mijn inziens, wanneer je bij het aanmaken van de advertentie de hoofdcategorie kiest. Als je nu de hoofdcategorie kiest dan komt links bij categorie niets te staan.

Voor boor en schroefmachines klopt de rest redelijk maar bij cirkelzagen kan ik weer niet filteren op invalzaag bijvoorbeeld.
Dat klopt, want die data is immers niet bij ons bekend. Het zijn namelijk geen subcategorieën maar filters binnen een categorie, daar valt niks te kiezen.

Wil je dit wel dan zal je het product inclusief data toe moeten voegen aan de PW doormiddel van: https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/
Daarnaast komt ook nog eens dat er geen hoofdcategorie is voor gereedschappen die niet voorkomen in de PW of V&A. Freesmachines, accu's en laders, schaafmachines. Dat soort spul.
Nee, maar dat is simpelweg te verklaren als er geen producten in de PW staan die daaronder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@InFamous Dat snap ik. Maar dat zou men in dit geval toch wat anders moeten zien mijn inziens. Je ziet nu dus wat er beurt als een machine niet bestaat in de PW dan kan je er dus ook niet op filteren in V&A. Dat is wel wat vreemd mijn inziens.

Als er verder geen producten in de PW staan die daar onder vallen dan is de PW toch gewoon niet compleet? Nu staan onder overige zaagmachines, zaagtafels, reciprozagen, afkortzagen en kettingzagen. Dat klopt gewoon niet.
Dat is al zo sinds de invoering en zou gewoon uitgebreid moeten worden. Nu is het een beetje een halfbakken onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:01:
@InFamous Dat snap ik. Maar dat zou men in dit geval toch wat anders moeten zien mijn inziens. Je ziet nu dus wat er beurt als een machine niet bestaat in de PW dan kan je er dus ook niet op filteren in V&A. Dat is wel wat vreemd mijn inziens.
Dat kan wel, maar dan moet je het product eerst toevoegen aan de PW, iet wat omslachtig dat ben ik met je eens maar de filters werken op basis van de aangeleverde data. Die kan je niet zelf instellen.
Als er verder geen producten in de PW staan die daar onder vallen dan is de PW toch gewoon niet compleet? Nu staan onder overige zaagmachines, zaagtafels, reciprozagen, afkortzagen en kettingzagen. Dat klopt gewoon niet.
Dat is al zo sinds de invoering en zou gewoon uitgebreid moeten worden. Nu is het een beetje een halfbakken onderdeel.
Nogmaals, dit is niet de plek daarvoor. Wil je daar een serieus antwoord op hebben open dan een topic in Pricewatch

@Verwijderd het topic verplaatsen doe ik dit geval niet omdat je eerste vraag over de V&A ging en niet direct een concrete vraag was over de PW. Je laatste vraag kan je daarom prima formuleren in een los topic in PW.

[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 10-03-2020 22:11 ]

Pagina: 1