Computer geeft geen beeld en dingetje blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1350674

Topicstarter
goedendag allen,

Na gisteravond Call Of Duty Modern Warfare Remastered te hebben gekocht ging mijn spel updaten, hierna moest bij Online iets laden. Ineens kreeg ik wit/zwart gestreept beeld. De computer deed helemaal niks meer, na een paar keer restarten ging hij weer aan, steeds het zelfde.

Nu kwam ik vandaag thuis en besloot ik toch maar even te checken. Nog steeds, geen beeld. Wanneer ik de HDMI kabel eruit is, staat er controleer kabelverbinding, als hij erin zit, staat er geen video.

Nu besloot ik met mijn geklungel wat te doen, en nu geeft mijn cpu continu een hoge piep af, wat volgens verschillende forums doet wijzen op een oververhitte PC, dit lijkt me heel sterk, want de PC stond pas net aan..

Heeel graag jullie hulp gevraagd,

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het wijst op een overhitte PC, heb je je koeler dan al eens goed gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN: koelers werken goed, heb ventilatortjes die op stroom werken, allen draaien gewoon en is naar mijn gevoel in orde. Misschien iets anders? Heb een stickertje bij de Ram dingen geraakt, daarna begon hij te piepen, heb ze goed aangeduwd, maar nog niks wat is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 18:49

Kraz

Saving the world

Misschien kun je een duidelijke foto maken van de binnenkant van je kast en die toevoegen aan je bericht?

En dan wellicht ook aangeven wat je hebt aangeraakt/losgemaakt?
Het klinkt idd wel als iets wat te warm wordt.

Vaak geven de piepjes aan wat er verkeerd is. Let goed op de volgorde en de duur van de piep; kort kort , lang lang oid.
Daarmee kun je eventueel achterhalen wat er aan de hand is en kunnen wij je wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:43
Stap 1 Geheugen eruit en opnieuw in de sloten stoppen
Stap 2 Controleren of de koeler van je cpu nog goed zit.
Stap 3 Indien je een processor met ingebouwde grafische kaart hebt kijken of de pc daarmee wel opstart, heb je die niet dan testen met een andere grafische kaart

Ps. post voortaan ook wat voor onderdelen er in je pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ch8C1Vsv7mh58WWeigdvpWJOQoE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/hc8P3D602axcOxkzBtRnCQ8U.jpg?f=fotoalbum_large

Goedenavond heren, misschien kunnen jullie iets met deze foto. Is vgm het Ram geheugen of iets? Blaadje wat daar zit per ongeluk aangeraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Welke power supply zit in de pc?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:43
Dat is eerder een sticker met het serienummer erop. Dat zou geen schade mogen opleveren.
Enfin, aan de uiteinden van de blauwe geheugensloten zie je de witte houders zitten. Die kan je naar buiten klikken zodat je geheugen los komt. Uit de gleuf halen en opnieuw erin stoppen. Bij het naar beneden drukken klikken ze dan vanzelf weer vast.

Daarnaast nog de vraag naar wat voor processor, moederbord, grafische kaart en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de PC via facebook marktplaats gekocht.. omschrijving zei dit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N1uHgg_o9lVG8Ono3_OW84lBhg=/800x/f/image/L4KaQXZfidZTRMh8ai1EH8y7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik zie twee soorten kleuren RAM geheugen erin zitten (zie bovenkant RAM geheugen). Kan je ze eruit halen zoals @D-dark zegt en er een foto van maken?

Daarnaast, hoe lang heb je de PC al?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Ben momenteel op het werk, haal ze straks eruit en maak dan even een foto, alvast iedereen super bedankt voor de reacties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36
Wat was je aan het doen waardoor je per ongeluk de sticker van je ram los kreeg, ik kom daar niet dagelijks... Misschien per ongeluk ook iets anders aangeraakt of los gehaald? Kabeltje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Kan vanalles zijn met zo'n oud systeem. Spul is immers al een jaar of 11 oud en snel is relatief. Tov een Pentium 4 is het idd een monster, tov recent spul is het traag en het zuipt stroom. De grootste waarde zit in het moederbord, alles wat er omheen zit is bijna niets meer waard.
Wat je kunt doen is alle connectors nalopen of ze nog goed in de contacten zitten, het geheugen reseaten en het bios van het moederbord resetten, ssd en hdd loskoppelen en zien of je in het bios komt. Geld zou ik er iig niet in steken wat dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mitsumark,

Probeerde te kijken of alles goed vast zat e.d, hierbij per ongeluk (wss) die sticker geraakt, lijkt me ook sterk dat door die sticker het piepgeluid komt, iemand een vermoeden hoe het komt dat na het crashen van de pc er geen beeld meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-07 21:52
Alles los halen behalve het broodnodige en stap voor stap testen.

Dus alleen 1 RAM module (als je meerdere hebt, begin er met 1, wissel daarna met nummer 2 etc).
HDD
Videokaart.

Dan stap voor stap kijken of het piepen nog steeds er is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik zeker proberen Wylana,

Nog een tip hoe het kan dat ik geen beeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goede avond mensen,

Gepiep is gestopt, denk dat ik iets bij de RAM heb losgeklikt, misschien iemand ideeen hoe ik het beeld krijg? Of wat het misschien kan zijn? Kijk naar de originele post voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zoals gezegd, bij zulke oude meuk kan het werkelijk van alles zijn dat problemen veroorzaakt.
Welk merk en type voeding zit erin?
Pagina: 1