ik heb al een tijd geleden deze videokaart voor m'n pentium 200@233 gekocht...nu liep hij toen steeds vast...dus ik m'n oude videokaart d'r weer in gezet om op een rustiger tijdstip ff te kijken hoe ik um kon maken...nu loopt ie als ik de hardware versnellig op 0 heb staan gewoon goed...maar dan kan ik geen 3d games spelen...dus ik die hardware versnelling weer instellen...loopt ie spontaan vast...'k heb de nieuwe drivers al downgeload...maar dat helpt nie, wat moet ik doen???
Uuuh, meer gegevens geven bijvoorbeeld...
hoe bedoel je?? 'k heb dus een pentium 200@233 mmx...32 mb geheugen en een 4.3 quamtum hdd...verder nog iets?? ow, ja...een gal onbekend moederbord
hij loopt dus vast zonder 1 foutmelding...
hij loopt dus vast zonder 1 foutmelding...
...als ik nu GTA2 speel zegt de comp dat er geen hardwarematige 3d versneller is ofzo...hij zegt dus dat er helemaal geen videokaart is (???, 'k heb um toch echt goed geinstaleerd..)
wat nu wat nu...
(bij sommige spellen krijg ik een zwart beeld en dan floept ie weer naar het windows scherm...)
wat nu wat nu...
(bij sommige spellen krijg ik een zwart beeld en dan floept ie weer naar het windows scherm...)
Verwijderd
http://www.sparkle.com.tw/driver.htm heeft een driver voor juist een TX of VX moederbord. Misschien helpt een BIOS flashje ook wel.... (dan dus wel een Diamond BIOS).
...ik zak wel ff kijken naar die drivers...maareh, over dat bios flashen, 'k weet niet eens wat voor moedrebord ik heb...kan ik dan wel een willekeurige nieuwe bios nemen en flashen?? nee toch...
(ene, diamond bios?? een bios die de diamond kaarten ondersteunt dus)
(ene, diamond bios?? een bios die de diamond kaarten ondersteunt dus)
kijk eens bij www.hastec.nl misschien staat daar een antwoord en anders mailen naar die gasten, hebben het toch rustig nu 
(tenminste als het een diamond kaart is, maar wat zou het anders moeten zijn)
ik vertel mark wel ff dat ie hier langs moet komen, kijken of dat helpt

(tenminste als het een diamond kaart is, maar wat zou het anders moeten zijn)
ik vertel mark wel ff dat ie hier langs moet komen, kijken of dat helpt
Erg leuke HJS
wistler, hier wat tips om te proberen:
- laatste bios van de Stealth:
<A HREF="ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/stealth/stealth-3/S540biosses/s540-pci_bios_226e.exe" TARGET=_blank>ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/stealth/stealth-3/S540biosses/s540-pci_bios_226e.exe</A>
- welke IRQ krijgt de kaart ? Probeer hem te zetten op 9, 10 of 11. Deze mag niet gedeeld worden met een andere kaart (liever niet)
- het systeem dat je gebruikt, zit daar een onboard videokaart kaart op ?? If yes, zorg dat deze hardwarematig uitgezet kan worden (bv via de bios of jumper)
- proberen met de net verschenen Savage 4 drivers:
<A HREF="ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/Savage4/395_Win9x_ME_82029.exe" TARGET=_blank>ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/Savage4/395_Win9x_ME_82029.exe</A>
- misschien niet zo leuk, maar kan wel vaak voor 'wonderen' zorgen: format c: en dan Windows opnieuw installeren
- als je de laatste drivers gebruikt, zorg er dan wel voor dat je DirectX 7 hebt geinstalleerd. Die nieuwe drivers werken niet zo lekker met Dx 6 (althans, dat is mijn ervaring). Vaak is het ook aan te raden om na installatie van drivers, Dx 7 te herinstalleren.
Als deze tips niet hebben geholpen, stuur me effe een mailtje, dan zal ik effe kijken wat ik nog kan doen: <A HREF="mailto:mark@hastec.nl">mark@hastec.nl</A>
Succes !!!
wistler, hier wat tips om te proberen:
- laatste bios van de Stealth:
<A HREF="ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/stealth/stealth-3/S540biosses/s540-pci_bios_226e.exe" TARGET=_blank>ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/stealth/stealth-3/S540biosses/s540-pci_bios_226e.exe</A>
- welke IRQ krijgt de kaart ? Probeer hem te zetten op 9, 10 of 11. Deze mag niet gedeeld worden met een andere kaart (liever niet)
- het systeem dat je gebruikt, zit daar een onboard videokaart kaart op ?? If yes, zorg dat deze hardwarematig uitgezet kan worden (bv via de bios of jumper)
- proberen met de net verschenen Savage 4 drivers:
<A HREF="ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/Savage4/395_Win9x_ME_82029.exe" TARGET=_blank>ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/Savage4/395_Win9x_ME_82029.exe</A>
- misschien niet zo leuk, maar kan wel vaak voor 'wonderen' zorgen: format c: en dan Windows opnieuw installeren
- als je de laatste drivers gebruikt, zorg er dan wel voor dat je DirectX 7 hebt geinstalleerd. Die nieuwe drivers werken niet zo lekker met Dx 6 (althans, dat is mijn ervaring). Vaak is het ook aan te raden om na installatie van drivers, Dx 7 te herinstalleren.
Als deze tips niet hebben geholpen, stuur me effe een mailtje, dan zal ik effe kijken wat ik nog kan doen: <A HREF="mailto:mark@hastec.nl">mark@hastec.nl</A>
Succes !!!
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
...ik zal kijken of dit werkt...
dat van die irq snap ik niet helemaal...ow, ja...m'n moederbord heeft geen onboard videokaart
de nieuwe drivers heb ik gister al geinstaleerd...hij deed het toen heel fftjes, maar nadat ik de comp had afgesloten en weer had opgestart, gaf ie weer aan dat er geen 3d harware acceleratie te vinden was...
ok, ben nu die bios aan het downen en meld wel of het werkt
dat van die irq snap ik niet helemaal...ow, ja...m'n moederbord heeft geen onboard videokaart
de nieuwe drivers heb ik gister al geinstaleerd...hij deed het toen heel fftjes, maar nadat ik de comp had afgesloten en weer had opgestart, gaf ie weer aan dat er geen 3d harware acceleratie te vinden was...
ok, ben nu die bios aan het downen en meld wel of het werkt
YES YES YES
na veel kloten doet die stealth het eindelijk...m'n pc loopt niet meer vast, waarschijnlijk door die bios update, maar zeker weet ik het niet
'k dacht van, 'ja, als je het nu niet doet ga ik je als sleutelhanger
gebruiken', en wat!!! prompt deed ie het...nu nog hopen dat hij het nog steeds doet na m'n pc gereboot te hebben...
tnx iedreen, vooral Vtec
na veel kloten doet die stealth het eindelijk...m'n pc loopt niet meer vast, waarschijnlijk door die bios update, maar zeker weet ik het niet
'k dacht van, 'ja, als je het nu niet doet ga ik je als sleutelhanger
gebruiken', en wat!!! prompt deed ie het...nu nog hopen dat hij het nog steeds doet na m'n pc gereboot te hebben...tnx iedreen, vooral Vtec

Twister, mocht er nog iets zijn, je weet me te vinden (anders HJS wel
)
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
mm...ik loop nu wel lekker blij te doen, maar er is nog steeds iets vaags...als ik een 3d spel wil spelen moet ik m'n hardware acceleratie op volledig zetten, en dan de pc opnieuw opstarten...als ik dan dus een game ga spelen doet ie het gewoon...
maar als ik dan na 2 u probleemloos gamen ff ga internetten (game afgesloten) loopt ie na 5 min alweer vast...dat is echt telkens het gval...dan moet ik de harware acceleratie weer naar 0 brengen en als ik dan weer wil gamen, moet ik steeds m'n pc weer configureren en opnieuw opstarten...er is dus toch nog wel iets fout dacht ik zo
maar als ik dan na 2 u probleemloos gamen ff ga internetten (game afgesloten) loopt ie na 5 min alweer vast...dat is echt telkens het gval...dan moet ik de harware acceleratie weer naar 0 brengen en als ik dan weer wil gamen, moet ik steeds m'n pc weer configureren en opnieuw opstarten...er is dus toch nog wel iets fout dacht ik zo
Pagina: 1