Wie ervaring met IBM RMA's?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
mijn 60GXP 40GB 7200rpm 2MB cache is aanstaande maandag al 3 weken weg richting IBM. ik had het beestje 2 weken en 5 dagen.
hij stierf en de winkel zei dat er een RMA of zoiets aangevraagd/opgestuurd moest worden.

ik kan me amper voorstellen dat IBM er ongeveer 3 weken over doet om tot een conclusie te komen. ze laten mij ondertussen 3 weken zonder HD zitten.

ik weet niet eens wat een RMA is...

heeft iemand ervaring met zulke situaties met IBM?

kan ik na verloop van tijd mijn geld terugclaimen? zo jah, bij de zaak waar ik de schijf aanschafte of bij IBM zelf?

die 60GXP betaalde ik 500 piek voor, ondertussen kost ie nog 350 bij Informatique :'(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

4POX

Everybody is wired

Als de schijf binnen een jaar kapot gaat is de winkel verantwoordelijk.. Mijn schijf (45giga) was opgestuurd en 8 dagen later had ik een ander

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

RMA staat geloof ik voor Return Materials Authorization of zoiets.
Dat is een nummer wat je van IBM moet krijgen voordat je je schijf kunt opsturen.
Dat nummer moet je duidelijk op de buitenkant van de verzenddoos zetten, aangezien pakketjes zonder RMA gewoon keihard geweigerd worden.
Zonder RMA krijg je de schijf waarschijnlijk dus ongerepareerd retour. (je hebt toch wel duidelijk je afzendergegevens op de doos gezet he???)

• JeroenNietDoen
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:15 schreef Operations het volgende:
RMA staat geloof ik voor Return Materials Authorization of zoiets.
Dat is een nummer wat je van IBM moet krijgen voordat je je schijf kunt opsturen.
Dat nummer moet je duidelijk op de buitenkant van de verzenddoos zetten, aangezien pakketjes zonder RMA gewoon keihard geweigerd worden.
Zonder RMA krijg je de schijf waarschijnlijk dus ongerepareerd retour. (je hebt toch wel duidelijk je afzendergegevens op de doos gezet he???)
de betreffende winkel heeft hem voor mij verstuurd onder hun naam.

Verwijderd

RMA is gewoon vervelend. Als producten teruggestuurd moeten worden naar een fabrikant moet je daar soms wel 6 tot 8 weken op wachten. Dit is dus één van de nadelen van postorder producten bestellen. Bij het winkeltje op de hoek had je meteen een nieuwe gekregen en nu moet je lang wachten...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 08:23
Ik heb het direct via IBM gedaan. Duurde 2 weken en daar zaten kerst en oud-en-nieuw tussen.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 15:35

Slein

NERD

Bij mij duurde het drie of vier MAANDEN! (echt!) Maak je borst maar nat...

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:16 schreef RobinVR het volgende:
RMA is gewoon vervelend. Als producten teruggestuurd moeten worden naar een fabrikant moet je daar soms wel 6 tot 8 weken op wachten. Dit is dus één van de nadelen van postorder producten bestellen. Bij het winkeltje op de hoek had je meteen een nieuwe gekregen en nu moet je lang wachten...
"Dat winkeltje op de hoek" doet meestal heel erg moeilijk als het over ruilen gaat. RMA heeft ook niks met postorder bestellen te maken. Ik heb wel eens een western digital HD teruggestuurd naar western digital met RMAbon, binnen 1 week een nieuwe retour. Heb je niet eens een aankoopbon bij nodig, ze kijken alleen naar de productiedatum die op de drive zelf staat. Kom daar maar eens mee in een doorsnee computerzaak.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:43 schreef edwinx het volgende:

[..]

"Dat winkeltje op de hoek" doet meestal heel erg moeilijk als het over ruilen gaat. RMA heeft ook niks met postorder bestellen te maken. Ik heb wel eens een western digital HD teruggestuurd naar western digital met RMAbon, binnen 1 week een nieuwe retour. Heb je niet eens een aankoopbon bij nodig, ze kijken alleen naar de productiedatum die op de drive zelf staat. Kom daar maar eens mee in een doorsnee computerzaak.
Meestal doet het winkeltje op de hoek juist niet moeilijk, je betaalt immers voor die extra service. Daarom gaat het bij postorder vaak ook langer duren, omdat je daar stukken goedkoper uit bent en dus bijna niet voor service betaalt (zoals direct omruilen). Ik wil je dat zelfde 'trucje' ook wel eens zien doen met een AMD processor. Ik trakteer je op een biertje als je binnen een week een nieuwe krijgt :)

• JeroenNietDoen
actually...dit is een winkeltje om de hoek :)
wel zo'n 500 meter van mijn huis.

maar wat moet ik doen? wachten of mijn geld terugvragen?

kan ik mijn geld terug vragen en op wat voor basis (reden) dan?

Verwijderd

Ik denk niet dat je je geld zomaar terug kunt vragen. Als je iets zou willen doen moet je dat op basis doen van: "Ik koop vaak bij jullie ben goeie klant, ik heb het hard nodig". Vraag anders of je een nieuwe kunt kopen! en als de andere terug is dat je dan je geld voor die terugkrijgt.

• JeroenNietDoen
jah ik koop wel veel bij hun, is een soort tweakerachtig zaakje, alles kan je er krijgen van mobo's tot chipsetcoolers.

ik heb het geld helaas niet om er nog 1 te kopen :(

ik zal dus helaas moeten wachten

• JeroenNietDoen
goed nieuws, zaakje belde net, HD is vanochtend binnen gekomen. ik krijg netjes een nieuwe van IBM.

3 weken, ok vindt ik acceptabel :)

* JeroenNietDoen is heeeeeeel erg blij nu!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Maar WAAR kun je de RMA direct bij IBM neerleggen? Ik heb me sufgezocht op de site van "Big Blue", maar ik heb geen RMA of daaraan gerelateerde -nuttig- informatie kunnen vinden... anybody?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Sorry;

[topic=130196/1/25]

lamaar... :)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

"Wie ervaring met IBM RMA's?"

WIE NIET?? haha,
zo'n beetje iedereen wel die de laatste jaren een IBM HD heeft aangeschaft wel krijg ik het idee! Ik dus ook. Eentje heb ik teruggestuurd naar de winkel en geld teruggekregen en een week terug heb ik mijn 2e HD teruggestuurd gekregen na een RMA procedure direct met IBM dus.
Bij mij duurde het overigens ook 3 weken voor ik hem weer terug had. Dus die 7-10 dagen die zij aangeven is echt te laag ingeschat van ze.
TOch ben ik niet echt ontevreden over de proceude, OK je moet effe 15 piek verzendkosten betalen ofzo, briefje schijven voor in je pakketje met je verhaal, RMA aanmaken, net kartonnen doosje ofzo zoeken...blablabla... kost je weer veel tijd en moeite en je bent je schijf 3 weken kwijt ,...maar dat valt in het niets nog bij de data die je misschien evt daarvoor al bent kwijtgeraakt dankzij die schijf...

Maargoed uiteindelijk heb je dan in ieder geval wel binnen een week of 3 een nieuwe.

Als klant ben je altijd de pineut als een fabrikant een slecht product aflevert, dat is noueenmaal zo hoe belachelijk het ook is, ze zouden hem eigenlijk de volgende dag als je ze belt op moeten komen halen en meteen een nieuwe bij je komen brengen ...!!!

Verwijderd

Briefje schrijven? Is dat nodig? Je hebt de de informatie toch al doorgegeven via de RMA?

Sander
Pagina: 1