Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bebie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-10 08:40
Hallo ik heb een vraagje ik heb hier een cpu liggen maar ik zie dat er 2 kleine “blokjes” vanaf zijn ik ben een leek op dit gebied en weet niet waar die blokjes voor dienen of de processor het ook zonder doet ,
Ik hoop hier wat informatie te kunnen krijgen waar die blokjes voor zijn en of het erg is als er 2 missen?

Groet
AlbertAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbT-U8P20uYuEUY5ArjEUx-opes=/800x/filters:strip_icc()/f/image/U7XeZ6qNvFpivDNjJ23kVdqT.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Bebie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:05:
Hallo ik heb een vraagje ik heb hier een cpu liggen maar ik zie dat er 2 kleine “blokjes” vanaf zijn ik ben een leek op dit gebied en weet niet waar die blokjes voor dienen of de processor het ook zonder doet ,
Ik hoop hier wat informatie te kunnen krijgen waar die blokjes voor zijn en of het erg is als er 2 missen?

Groet
Albert[Afbeelding]
De vraag is of je computer nu wel werkt of dat je tegen problemen aanloopt. Zoek eens foto's van een andere, gelijke cpu, missen ze daar ook op, dan is de kans dat het zo hoort te zijn. Zitten ze er wel op, dan heb je iets beschadigd.

• Bebie
Daar zitten ze inderdaad wel op ik heb geen moederbord liggen waar ik de processor mee kan testen vandaar mijn vraag en wat zijn die blokjes ?
Groet

Verwijderd

Bebie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:10:
Daar zitten ze inderdaad wel op ik heb geen moederbord liggen waar ik de processor mee kan testen vandaar mijn vraag en wat zijn die blokjes ?
Groet
Je geeft ons een onscherpe foto en niet eens het type cpu. Wat verwacht je nu dan precies?

• Bebie
Type cpu is de Intel Xeon E5-2650V4 2.20GHZ Dodeca-Core
Ik zou graag willen weten waar die ‘kleine blokjes‘ voor zijn? Waar er nu 2 van missen
Groet

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Mja, het is nog steeds een onscherpe foto, maar als ze lijken op wat ik hier zie:
https://upload.wikimedia....620%2C_front_and_back.jpg
...dan ben ik er redelijk zeker van dat het kleine condensators zijn, die zo dicht mogelijk bij de processor core zitten om zo effectief mogelijk storingen op de voeding weg te werken.

Maar dan weet je nog niet of het ook zonder werkt - en dan gok ik op 'waarschijnlijk wel, mogelijk wel problemen als je gaat overklokken of zo'. Maar garanties ga je niet krijgen. Uittesten, lijkt mij.

Verwijderd

Tja, als je dit plaatje bekijkt dan zouden die "blokjes" er wel op moeten zitten...
Afbeeldingslocatie: https://shop.immel.de/images/product_images/popup_images/38046707.jpg

Daarop gebaseerd zou ik zeggen dat de CPU kapot is.

Edit: volgens mij is er op jouw CPU linksboven ook nog zo'n blokje kapot of iets

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 15:10 ]

• Bebie
Nee is een restje koelpasta
Maar goed dan gooi ik hem weg, heb nog een liggen die is in Nieuwstraat
Bedankt voor de info

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Bebie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:08:
Nee is een restje koelpasta
Maar goed dan gooi ik hem weg, heb nog een liggen die is in Nieuwstraat
Bedankt voor de info
Niet weggooien, heb je de onderkant al schoongemaakt? Gewoon uitproberen denk ik.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:27
vanaalten schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:54:
Mja, het is nog steeds een onscherpe foto, maar als ze lijken op wat ik hier zie:
https://upload.wikimedia....620%2C_front_and_back.jpg
...dan ben ik er redelijk zeker van dat het kleine condensators zijn, die zo dicht mogelijk bij de processor core zitten om zo effectief mogelijk storingen op de voeding weg te werken.
Jep, ontkoppelcondensatoren.
Wikipedia: Decoupling capacitor

Er is kans dat hij nog werkt. Immers is Muntzing ook een ding, waar je die dingen wegknipt tot je apparaat stopt.
Zal ook een beetje afhangen van de zuiverheid van de voeding en het moederbord.
Wikipedia: Muntzing

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 11-03-2020 18:31 ]

Verwijderd

Ludwig005 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Niet weggooien, heb je de onderkant al schoongemaakt? Gewoon uitproberen denk ik.
Is dit niet wat riskant? Wie weet leidt die (mogelijk kapotte) CPU tot een kapot moederbord als je de boel installeert en aanzet.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:08:
[...]

Is dit niet wat riskant? Wie weet leidt die (mogelijk kapotte) CPU tot een kapot moederbord als je de boel installeert en aanzet.
Als het echt alleen mist, wat is dan precies het risico? Als die punten beschadigd zijn, en contact met andere dingen gaan maken, ok.

Maar als die condensatoren er gewoon af liggen, en de sporen zitten nog gewoon op hun plek is er geen enkel risico. (kan je alleen op die foto met geen mogelijkheid zien) Of hij nog werkt is natuurlijk een ander verhaal.

Waarom weggooien? Als je hem niet in een bord wil zetten is er vast nog wel iemand anders die hem wil hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 11-03-2020 21:40 ]

• Bebie
Ik had de processor normaal graag geprobeerd maar heb op moment geen moederbord liggen waar deze in past
Pagina: 1