Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gaan gamen met dit nieuwe systeem. Games zoals Fornite, WoW, CoD en in de toekomst Cyberpunk 2077. Het probleem van mijn huidige systeem is voornamelijk de snelheid en de beperkingen. Mijn huidige desktop is ongeveer 8-10 jaar oud. Het doel van de nieuwe build is om future proof te zijn en erop vooruit te gaan m.b.t. snelheid en graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn lijst (zie hieronder) bevindt zich rond de €1200,-. Dit is ongeveer wel mijn max wat ik wil uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn mijn huidige componenten:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik veel zaken gelezen en gezien op youtube, waar ik mijn lijst op heb gebaseerd. Er zitten de nodige RGB-elementen in, omdat ik dit waardeer als toevoeging aan de algehele look. Wel ben ik me ervan bewust dat performance > RGB (looks).
Dit is een lijstje welke ik heb opgesteld als uitgangspunt.:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In eerste instantie voor de CPU een AMD, aangezien dit (volgens mij) de beste 'bang-for-buck' is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornamelijk dat ik de huidige games probleemloos kan draaien op de hoogste settings en de pc snel en vlot werkt.
Ga je overklokken?
Indien dit nodig is, sta ik open om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel heb ik een aantal producten in de lijst staan, waar ik nog aan twijfel.
-Allereerst heb ik een SSD of M.2 genomen om windows op te installeren, zodat deze sneller opstart. Is er in de praktijk een verschil tussen de 2?
-Zijn de virtual windows keys inderdaad een goedkope en veilige optie i.p.v. het geheel via de officiële weg te kopen?
-Als GPU heb ik gekozen voor een 5700 XT, maar ik heb het gevoel dat dit voor mijn huidige resolutie (Full HD) wellicht lichte overkill is.Klopt dit en is de 5700 een beter alternatief?
Verder waardeer ik het natuurlijk enorm als er eventuele alternatieven worden aangereikt, zodat ik weer wat wijzer wordt in het geheel. Als laatste is de planning om alle onderdelen deze week aan te schaffen!
Alvast bedankt!
Voornamelijk wil ik gaan gamen met dit nieuwe systeem. Games zoals Fornite, WoW, CoD en in de toekomst Cyberpunk 2077. Het probleem van mijn huidige systeem is voornamelijk de snelheid en de beperkingen. Mijn huidige desktop is ongeveer 8-10 jaar oud. Het doel van de nieuwe build is om future proof te zijn en erop vooruit te gaan m.b.t. snelheid en graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn lijst (zie hieronder) bevindt zich rond de €1200,-. Dit is ongeveer wel mijn max wat ik wil uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn mijn huidige componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Dell Alienware AW2518HF Zwart | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, Qwerty US) | € 142,86 | € 142,86 |
| 1 | Muizen | Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart | € 67,- | € 67,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 538,86 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik veel zaken gelezen en gezien op youtube, waar ik mijn lijst op heb gebaseerd. Er zitten de nodige RGB-elementen in, omdat ik dit waardeer als toevoeging aan de algehele look. Wel ben ik me ervan bewust dat performance > RGB (looks).
Dit is een lijstje welke ik heb opgesteld als uitgangspunt.:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,37 | € 38,37 |
| 1 | Behuizingen | Antec NX400 | € 50,84 | € 50,84 |
| 3 | Ventilatoren | Sharkoon SHARK Blades RGB, 120mm | € 12,- | € 36,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18 | € 108,05 | € 108,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 101,89 | € 101,89 |
| 1 | Solid state drives | Team Group GX1 960GB | € 122,21 | € 122,21 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB | € 120,- | € 120,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.276,36 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In eerste instantie voor de CPU een AMD, aangezien dit (volgens mij) de beste 'bang-for-buck' is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornamelijk dat ik de huidige games probleemloos kan draaien op de hoogste settings en de pc snel en vlot werkt.
Ga je overklokken?
Indien dit nodig is, sta ik open om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel heb ik een aantal producten in de lijst staan, waar ik nog aan twijfel.
-Allereerst heb ik een SSD of M.2 genomen om windows op te installeren, zodat deze sneller opstart. Is er in de praktijk een verschil tussen de 2?
-Zijn de virtual windows keys inderdaad een goedkope en veilige optie i.p.v. het geheel via de officiële weg te kopen?
-Als GPU heb ik gekozen voor een 5700 XT, maar ik heb het gevoel dat dit voor mijn huidige resolutie (Full HD) wellicht lichte overkill is.Klopt dit en is de 5700 een beter alternatief?
Verder waardeer ik het natuurlijk enorm als er eventuele alternatieven worden aangereikt, zodat ik weer wat wijzer wordt in het geheel. Als laatste is de planning om alle onderdelen deze week aan te schaffen!
Alvast bedankt!
PSN: Maiky1001