Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste build, budget max €1200,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maiky1001
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 10:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gaan gamen met dit nieuwe systeem. Games zoals Fornite, WoW, CoD en in de toekomst Cyberpunk 2077. Het probleem van mijn huidige systeem is voornamelijk de snelheid en de beperkingen. Mijn huidige desktop is ongeveer 8-10 jaar oud. Het doel van de nieuwe build is om future proof te zijn en erop vooruit te gaan m.b.t. snelheid en graphics.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn lijst (zie hieronder) bevindt zich rond de €1200,-. Dit is ongeveer wel mijn max wat ik wil uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn mijn huidige componenten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell Alienware AW2518HF Zwart€ 329,-€ 329,-
1ToetsenbordenCorsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, Qwerty US)€ 142,86€ 142,86
1MuizenCorsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,86

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik veel zaken gelezen en gezien op youtube, waar ik mijn lijst op heb gebaseerd. Er zitten de nodige RGB-elementen in, omdat ik dit waardeer als toevoeging aan de algehele look. Wel ben ik me ervan bewust dat performance > RGB (looks).
Dit is een lijstje welke ik heb opgesteld als uitgangspunt.:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 108,-€ 108,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 419,-€ 419,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 38,37€ 38,37
1BehuizingenAntec NX400€ 50,84€ 50,84
3VentilatorenSharkoon SHARK Blades RGB, 120mm€ 12,-€ 36,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18€ 108,05€ 108,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 101,89€ 101,89
1Solid state drivesTeam Group GX1 960GB€ 122,21€ 122,21
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,36

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In eerste instantie voor de CPU een AMD, aangezien dit (volgens mij) de beste 'bang-for-buck' is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voornamelijk dat ik de huidige games probleemloos kan draaien op de hoogste settings en de pc snel en vlot werkt.

Ga je overklokken?
Indien dit nodig is, sta ik open om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel heb ik een aantal producten in de lijst staan, waar ik nog aan twijfel.
-Allereerst heb ik een SSD of M.2 genomen om windows op te installeren, zodat deze sneller opstart. Is er in de praktijk een verschil tussen de 2?
-Zijn de virtual windows keys inderdaad een goedkope en veilige optie i.p.v. het geheel via de officiële weg te kopen?
-Als GPU heb ik gekozen voor een 5700 XT, maar ik heb het gevoel dat dit voor mijn huidige resolutie (Full HD) wellicht lichte overkill is.Klopt dit en is de 5700 een beter alternatief?

Verder waardeer ik het natuurlijk enorm als er eventuele alternatieven worden aangereikt, zodat ik weer wat wijzer wordt in het geheel. Als laatste is de planning om alle onderdelen deze week aan te schaffen!

Alvast bedankt!

PSN: Maiky1001

Beste antwoord (via Maiky1001 op 16-03-2020 20:31)

• Grovert11
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 16:06
Ziet eruit als een prima build.
Beide SSDs in je lijst werken op SATA, dus daar zul je het verschil niet tussen merken. Waarom niet gaan voor één 2TB SSD?
Als je een snellere SSD wilt gebruiken, zal hij via NVMe moeten werken, zoals de Intel 660p.

Of het het waard is om een misschien iets minder legitieme code te gebruiken, is aan jezelf. Als je de code bij een wat bekendere winkel koopt, heb je vaak ook een garantie dat het werkt en doen ze er meestal niet heel moeilijk over om een nieuwe te sturen mocht degene die je krijgt niet werken.
Wat ook werkt is een oude Windows 7 code gebruiken van een oude laptop of desktop.

Je scherm is wel 240Hz, dus als je dat wilt halen, zal een 5700XT echt geen overkill zijn.
Als voorbeeld: zelf haal ik in Fortnite met een 5700 + een Ryzen 5 3600 ongeveer 120FPS en Fortnite is nou niet bepaald heel zwaar.
Wel zou je het kunnen overwegen om te gaan voor een VIdeokaart van een wat hogere kwaliteit, zeker als je niet teveel geluid wilt, zoals de Power Color Red Dragon.

Als laatste raad ik je ook aan goed te kijken hoeveel RGB/ARGB aanslutingen het moederbord heeft als je veel RGB in je build wilt. Als dit er te weinig zijn, zul je splitters/verbindingstukken nodig hebben, of een losse RGB controller. (Maar er zijn denk ik andere tweakers die hier meer over weten, aangezien ik zelf een RGB noob ben)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Grovert11
Ziet eruit als een prima build.
Beide SSDs in je lijst werken op SATA, dus daar zul je het verschil niet tussen merken. Waarom niet gaan voor één 2TB SSD?
Als je een snellere SSD wilt gebruiken, zal hij via NVMe moeten werken, zoals de Intel 660p.

Of het het waard is om een misschien iets minder legitieme code te gebruiken, is aan jezelf. Als je de code bij een wat bekendere winkel koopt, heb je vaak ook een garantie dat het werkt en doen ze er meestal niet heel moeilijk over om een nieuwe te sturen mocht degene die je krijgt niet werken.
Wat ook werkt is een oude Windows 7 code gebruiken van een oude laptop of desktop.

Je scherm is wel 240Hz, dus als je dat wilt halen, zal een 5700XT echt geen overkill zijn.
Als voorbeeld: zelf haal ik in Fortnite met een 5700 + een Ryzen 5 3600 ongeveer 120FPS en Fortnite is nou niet bepaald heel zwaar.
Wel zou je het kunnen overwegen om te gaan voor een VIdeokaart van een wat hogere kwaliteit, zeker als je niet teveel geluid wilt, zoals de Power Color Red Dragon.

Als laatste raad ik je ook aan goed te kijken hoeveel RGB/ARGB aanslutingen het moederbord heeft als je veel RGB in je build wilt. Als dit er te weinig zijn, zul je splitters/verbindingstukken nodig hebben, of een losse RGB controller. (Maar er zijn denk ik andere tweakers die hier meer over weten, aangezien ik zelf een RGB noob ben)

• Maiky1001
Bedankt voor je feedback!

Nu heb ik de lijst wat aangepast;
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 108,-€ 108,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 444,-€ 444,-
1BehuizingenAntec NX400€ 50,84€ 50,84
3VentilatorenSharkoon SHARK Blades RGB, 120mm€ 13,-€ 39,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18€ 108,05€ 108,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 101,89€ 101,89
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 128,32€ 128,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.152,10

Ik heb de GPU vervangen door je suggestie. Verder heb ik alle opslag verwijdert, aangezien ik dacht dat Windows en in eerste instantie de games die ik voor ogen heb niet veel opslag zullen vereisen. Daarbij kan ik later nog altijd een harde schijf of SSD toevoegen.

• Grovert11
Maiky1001 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:18:
Verder heb ik alle opslag verwijdert, aangezien ik dacht dat Windows en in eerste instantie de games die ik voor ogen heb niet veel opslag zullen vereisen. Daarbij kan ik later nog altijd een harde schijf of SSD toevoegen.
Precies, 1TB is echt een hoop om mee te beginnen. Later nog dingen toe kunnen voegen is het mooie aan een eigen build.
Je zou ook de schijven uit je oude build over kunnen zetten natuurlijk!

• Maiky1001
Inmiddels alles besteld en loop ik inderdaad tegen het feit aan van de rgb fans. Deze hebben namelijk een 3-pins en 5v aansluiting en het mobo heeft 4 pins aansluitingen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Eventueel een controller of welke fans werken anders eventueel wel?

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 10:57
Zou de GPU omwisselen voor de Sapphire. De Gigabyte heb ik zelf gehad en gaf erg hoge temperaturen (junction temperatuur boven de 100C) en veel BSOD Black screen of death ICM 144hz HDR monitor. De Sapphire pulse komt bij menig test als koelste uit de hoed.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:41
Je Windows 10 licentie transfereren kan je ook legaal, cfr https://www.howtogeek.com...ense-to-another-computer/

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Pagina: 1