Audi A3 Sedan 1.6 TDI (2015) S-tronic of Manueel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-09-2020
Beste Tweakers,

Ik hoop dat er Audi/VW fans of ervaren S-TRONIC/DSG kenners zijn op dit forum. Ik ben namelijk van plan om een Audi A3 Sedan te kopen uit 2015.
Beide auto's zijn net onder de 100.000km en zijn afkomstig van de eerste eigenaar. Ze zijn altijd onderhouden geweest bij de Audi dealer.

Echter is het zo dat de ene een 7 traps S-tronics is en de andere 6 bak manuele is. Ik heb heel vaak slechte ervaringen gehoord van mensen die een DSG automaat hebben gereden. Op bepaalde forums staan ook topics dat natte koppeling beter zijn dan de droge maar de A3 uit 2015 zijn alleen maar droge koppelingen.

Ik rij het liefst in een automaat maar ik ben bang dat ik over een tijdje hetzelfde probleem krijg als de andere die ik ken.

Graag hoor ik jullie ervaringen of adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lekker schakelen. DSG en zeker de oudere zijn niet te best. Je kunt zelf ook wat zgn problemen herkennen.
oa hier lees je een paar tips https://www.digicar.nl/ds...k/dsg-automaat-problemen/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 450524

Hoe mooi DSG ook is, ik zou i.v.m. de veel voorkomende problemen ook voor de handgeschakelde gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
Ik rij via de lease een A3 met DSG uit 2016 (diesel) en heb daar geen problemen mee. Schakelt prima en zeer fijne auto. Dit is wel de eerste Audi die ik rij, dus kan je niets vertellen over eerdere generaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik rij een A3 8V 1.6TDI met DSG en heb na 140.000km nog geen enkel probleem gehad met de bak. De auto is ook vrij snel na de aanschaf gechipt naar 150pk en ik rij er elke dag met veel plezier in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Je zou altijd nog de software kunnen aanpassen van de DSG, er zijn bepaalde bedrijven die dit kunnen doen om de levensduur te vergroten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Tolga07 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:14:
Je zou altijd nog de software kunnen aanpassen van de DSG, er zijn bepaalde bedrijven die dit kunnen doen om de levensduur te vergroten
Bak heeft al 100.000km voor zijn kiezen gehad. Nu de software aanpassen lijkt mij weggegooid geld.

Ik zou voor handbak gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
GioStyle schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Bak heeft al 100.000km voor zijn kiezen gehad. Nu de software aanpassen lijkt mij weggegooid geld.

Ik zou voor handbak gaan.
Hoezo? Altijd goed om het preventief te doen. Zeker omdat hiermee de betrouwbaarheid vergroot wordt en daarnaast rijdt het ook veel lekkerder.

[ Voor 13% gewijzigd door Tolga07 op 09-03-2020 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Het rijden met een dsg is zoveel meer comfort en rijplezier dan een ouderwetse handbak. Alles gaat tegenwoordig automatisch en computergestuurd, en toch denken veel mensen ‘zelf’ beter te kunnen schakelen. Daarnaast is de dsg door dubbele koppeling zeer rap en je hebt altijd vermogen.

Kwaliteit kan wel een dingetje zijn, maar we moeten niet doen dat elke dsg na een ton op is of per definitie slecht schakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
Naafkap schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:16:
Het rijden met een dsg is zoveel meer comfort en rijplezier dan een ouderwetse handbak. Alles gaat tegenwoordig automatisch en computergestuurd, en toch denken veel mensen ‘zelf’ beter te kunnen schakelen. Daarnaast is de dsg door dubbele koppeling zeer rap en je hebt altijd vermogen.

Kwaliteit kan wel een dingetje zijn, maar we moeten niet doen dat elke dsg na een ton op is of per definitie slecht schakelt.
De DSG7's hebben wel veel problemen t.o.v. de DSG6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-09-2020
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactieS. Indd, Ik lees namelijk vaak dat de DSG6 beter is ivm natte koppeling. Maar helaas hebben de A3’s alleen maar DSG7.

Ik lees zowel negatieve als positieve reacties over de automaat. Ik twijfel nog enorm.

Aangezien de auto bijna 100.000km gereden heeft ben ik benieuwd naar het volgende:

Laten we zeggen dat het indd mis gaat. wat kan de totale kosten zijn? ( als we rekening houden met de standaard problemen)

Ik ben zowiezoo iemand die een auto helemaal op rijdt tot aan dat het naar de sloop moet, dus een kosten kan altijd gemaakt worden.

Graag hoor ik van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
Waarom nog schakelen , neem de DSG is beter voor de restwaarde
Pagina: 1