Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na een paar jaar erg weinig te hebben gegamed, ben ik het recent weer gaan oppakken. Straks als Borderlands 3 uit komt op Steam wil ik dit ook in volle glory kunnen spelen. Daarnaast ben ik momenteel met Wolcen begonnen en merk dat alles op medium settings toch op max load van het systeem terecht komt (zowel cpu als GPU). Derhalve vind ik het tijd om eens te gaan upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 lijkt me een mooi streven, excl rand apparatuur, monitor en windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een Dell UltraSharp U3415W (3440x1440), voor gaming wellicht niet optimaal (60hz) maar gebruik deze ook voor werkdoeleinden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige systeem is:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enigszins BangForBuck. Geen energievreter en stabiel out of the box, zonder gekke tweaks)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Recente games, zoals Wolcen / Borderlands 3 op High kunnen spelen met max resolutie (3440x1440).
Ik heb nu een aparte WifiKaart (geen vaste kabel helaas) en Bluetooth adapter erin (voor mijn koptelefoon); het zou fijn zijn als deze gewoon in het nieuwe moederbord zitten.
Ga je overklokken?
Nee, wilde ik toentertijd met de 2500k wel doen, maar nooit van gekomen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Qua onderdelen heb ik veelal zaken uit andere topics gehaald, echter zijn er nog wat randzaken.
- Is het vervangen van de Videokaart bij een nieuwe CPU nuttig voor mijn resolutie van de monitor of kan ik deze beter behouden?
- De kast die ik heb uitgezocht ziet er mooi uit, maar wellicht iets kleiner mag ook (maar past dan alles wel?) Kleurtjes e.d. hoeft niet, mag gewoon strak. Een goede airflow i.c.m. stilte zou wel de voorkeur hebben.
- Welke videokaart is geschikt voor mijn systeem, twijfel wat over de 5700 XT vanwege geluid/warmte. Wellicht is een 2070/2080 beter geschikt, maar dan kom ik waarschijnlijk wat boven m'n budget uit.
- Is een andere koeler perse nodig? of voldoet de meegeleverde?
- Que geheugen denk ik aan 16 GB, merk en type staat nog open.
- Ben ik iets essentieels vergeten? In 2012 mijn huidige pc in elkaar gezet, sinds die tijd niet meer iets zelf gemaakt
edit: 16 GB ipv 32 GB geheugen
Met vriendelijke groet,
Jurjen
Na een paar jaar erg weinig te hebben gegamed, ben ik het recent weer gaan oppakken. Straks als Borderlands 3 uit komt op Steam wil ik dit ook in volle glory kunnen spelen. Daarnaast ben ik momenteel met Wolcen begonnen en merk dat alles op medium settings toch op max load van het systeem terecht komt (zowel cpu als GPU). Derhalve vind ik het tijd om eens te gaan upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 lijkt me een mooi streven, excl rand apparatuur, monitor en windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een Dell UltraSharp U3415W (3440x1440), voor gaming wellicht niet optimaal (60hz) maar gebruik deze ook voor werkdoeleinden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige systeem is:
- i5 2500k
- asus p8z68-v
- 2*4gb 1600mhz ddr3 g.skill ripjawsX
- Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING
- Cooler Master CM 690 II Advanced
- Corsair CX750M
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enigszins BangForBuck. Geen energievreter en stabiel out of the box, zonder gekke tweaks)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Recente games, zoals Wolcen / Borderlands 3 op High kunnen spelen met max resolutie (3440x1440).
Ik heb nu een aparte WifiKaart (geen vaste kabel helaas) en Bluetooth adapter erin (voor mijn koptelefoon); het zou fijn zijn als deze gewoon in het nieuwe moederbord zitten.
Ga je overklokken?
Nee, wilde ik toentertijd met de 2500k wel doen, maar nooit van gekomen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Qua onderdelen heb ik veelal zaken uit andere topics gehaald, echter zijn er nog wat randzaken.
- Is het vervangen van de Videokaart bij een nieuwe CPU nuttig voor mijn resolutie van de monitor of kan ik deze beter behouden?
- De kast die ik heb uitgezocht ziet er mooi uit, maar wellicht iets kleiner mag ook (maar past dan alles wel?) Kleurtjes e.d. hoeft niet, mag gewoon strak. Een goede airflow i.c.m. stilte zou wel de voorkeur hebben.
- Welke videokaart is geschikt voor mijn systeem, twijfel wat over de 5700 XT vanwege geluid/warmte. Wellicht is een 2070/2080 beter geschikt, maar dan kom ik waarschijnlijk wat boven m'n budget uit.
- Is een andere koeler perse nodig? of voldoet de meegeleverde?
- Que geheugen denk ik aan 16 GB, merk en type staat nog open.
- Ben ik iets essentieels vergeten? In 2012 mijn huidige pc in elkaar gezet, sinds die tijd niet meer iets zelf gemaakt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 486,- | € 486,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 86,05 | € 86,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 129,49 | € 129,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.220,22 | ||
edit: 16 GB ipv 32 GB geheugen
Met vriendelijke groet,
Jurjen