Kater? Eerst water, de rest komt later
Professioneel Heftruck Syndroom
Muizen houden niet van staalwol/alufolie etc https://www.google.com/se...efox-b-d&q=muize+alufolie
[ Voor 37% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-03-2020 15:15 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[ Voor 74% gewijzigd door mcsluis op 09-03-2020 15:21 ]
Ik zou dan toch samen met de onderburen (indien mogelijk) preventief actie ondernemen om de plaag weg te krijgen. Als ze je huis binnen willen komen dan gaat ze dat op 1 of andere manier wel lukken ben ik bang.Stijn9419 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
Dank voor jullie reacties, ik ga een bekisting van pur maken en daarin beton storten dan weet ik zeker dat ze niet meer omhoog komen. De muizen komen bij de onderburen vandaan, oud Amsterdams huis. Ik vang er nu een 20 per dag
Dat klinkt niet gezond 20 muizen per dag (Plaag). Lijkt me helemaal een goede reden om met je onderburen in gesprek te gaan. Deze pleister gaat je niet helpen het probleem definitief op te lossen. Zomaar een gat volgooien met 'belangrijke' buizen lijkt me ook een eventueel probleem voor onderhoud in de de toekomst.Stijn9419 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
Dank voor jullie reacties, ik ga een bekisting van pur maken en daarin beton storten dan weet ik zeker dat ze niet meer omhoog komen. De muizen komen bij de onderburen vandaan, oud Amsterdams huis. Ik vang er nu een 20 per dag
[ Voor 20% gewijzigd door mcsluis op 09-03-2020 15:29 ]

Sorkil ofzo.
while (! ( succeed = try ()));
Daarnaast, kun je eens kijken of je een kat kunt lenen. dan zijn ze zo verdwenen
Eens, neem eens een kijkje op meldpuntoverlast.tritimee schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:30:
ik zou eens kijken of je via de gemeente of andere instantie bijval kunt krigjen, want dit is gewoon geen wenselijk woongedrag van de onderbuurman.
Daarnaast, kun je eens kijken of je een kat kunt lenen. dan zijn ze zo verdwenen
Indien koophuis, bespreken met je VVE. Indien huur, verhuurder betrekken!
https://www.allestegenong...0mXQwCEAQYASABEgLZDfD_BwE
Aangezien ik een aantal oude, A'damse huizen van binnen heb gezien (met name oud Zuid, maar vrijwel alles direct buiten de singels is vrijwel gelijk qua leeftijd en bouwstijl) kan ik met zekerheid zeggen dat muizen echt een serieuze uitdaging zijn. Daarvoor hoeven boven- of onderburen echt niet onhygiënisch te zijn. Die woningen hebben vaak meer dan genoeg openingen naar buiten waardoor ze gewoon naar binnen komen.mcsluis schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Dat klinkt niet gezond 20 muizen per dag (Plaag). Lijkt me helemaal een goede reden om met je onderburen in gesprek te gaan. Deze pleister gaat je niet helpen het probleem definitief op te lossen. Zomaar een gat volgooien met 'belangrijke' buizen lijkt me ook een eventueel probleem voor onderhoud in de de toekomst.
In een woning van een toenmalige vriendin hebben we ook wel eens muizen gezien, maar het was een compleet raadsel waar die vandaan kwamen. Er hoeft maar ergens langs een leiding een gaatje te zitten en ze komen al naar binnen.
@Stijn9419
Je zal het gat dicht moeten maken met een hard materiaal. Pur of steen/glaswol komen ze gewoon doorheen.
Alleen vrees ik dat ze gewoon ergens anders naar binnen zullen komen als je dit gat dicht weet te maken. Zo te zien zit er onder de vloer een holle ruimte waar ze prima stand kunnen houden.
Persoonlijk zou ik daarom eerst ongediertebestrijding inschakelen (volgens mij heeft de Gemeente Amsterdam daar zelf ook een afdeling voor) om de bron aan te pakken. Zij kijken namelijk ook waar de muizen naar binnen kunnen komen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier