Groot gat met buizen vullen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-03-2020
Hallo allemaal,

Ik had een vraag, ik heb een groot gat met verwarmingsbuizen lopen waar muizen uitkomen. Heeft iemand een goed idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt voor jullie reactiesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRmZVSBvP5siLSpsdYWb9U-aBRU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Q0VR92B41mTRhMIcaioGDOMl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24

Haan

dotnetter

Gewoon volspuiten met purschuim?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Geen purschuim iig, daar vreten ze zich doorheen. Kan je er niet een kist omheen timmeren? Een koof zeg maar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
Ik lees overal dat muizen daar doorheen eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
Lastig een kist timmeren omdat er zoveel buizen doorheen lopen die ik niet kan afkoppelen waardoor een deksel moeilijk wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-04 21:28
volgieten met cement/beton ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 13:39

Salmon

.NET developer

Onze oplossing: staalwol en hout 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 19:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb redelijke ervaringen met volstoppen met alufolie, en daarna dichtmaken met luik/hout/iets.

Muizen houden niet van staalwol/alufolie etc https://www.google.com/se...efox-b-d&q=muize+alufolie

[ Voor 37% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-03-2020 15:15 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
"bekisting" maken van Purschuim en vervolgens volstorten met beton/cement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59
Al eens onderzocht wat/waar de bron is van de muizen, en of dit aan te pakken is? Ik maak uit je tekst niet op of de muizen van buiten naar binnen komen, of van binnen door de verwarmingsbuizen naar een andere verdieping in huis kruipen.

[ Voor 74% gewijzigd door mcsluis op 09-03-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 21:02

Bolletje

Moderator Harde Waren
Muizengaas op maat maken? Even met tangetje knippen en dan weer aan elkaar vlechten? Net als met betonvlechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
Dank voor jullie reacties, ik ga een bekisting van pur maken en daarin beton storten dan weet ik zeker dat ze niet meer omhoog komen. De muizen komen bij de onderburen vandaan, oud Amsterdams huis. Ik vang er nu een 20 per dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Pistone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
Je hebt ook nog van dat hars, daar komen ze ook niet doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Stijn9419 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
Dank voor jullie reacties, ik ga een bekisting van pur maken en daarin beton storten dan weet ik zeker dat ze niet meer omhoog komen. De muizen komen bij de onderburen vandaan, oud Amsterdams huis. Ik vang er nu een 20 per dag
Ik zou dan toch samen met de onderburen (indien mogelijk) preventief actie ondernemen om de plaag weg te krijgen. Als ze je huis binnen willen komen dan gaat ze dat op 1 of andere manier wel lukken ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
Stijn9419 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
Dat klinkt niet gezond 20 muizen per dag (Plaag). Lijkt me helemaal een goede reden om met je onderburen in gesprek te gaan. Deze pleister gaat je niet helpen het probleem definitief op te lossen. Zomaar een gat volgooien met 'belangrijke' buizen lijkt me ook een eventueel probleem voor onderhoud in de de toekomst.

[ Voor 20% gewijzigd door mcsluis op 09-03-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
Een muis heeft maar een gaatje nodig van een aantal mm. Dit gat dichten opent dus min of meer een andere deur voor ze. Voor muizen geldt maar 1 oplossing, de bron bestrijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.rentokil.nl/blog/wp-content/uploads/2015/11/Flexibel_Infographic.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 15:05
Ik zou 't volstoppen met van die lekkere korreltjes. Dan worden het er vanzelf minder.
Sorkil ofzo.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
Nee het is ook niet gezond. Er zit een groot nest, ik heb alle kieren en gaten gedicht en daar komt niks meer uit, alleen dit gat is nog het probleem. Mijn onderbuurman vind muizen geen probleem dus valt weinig mee te praten. Heb al op alle gangen gif gezet en een camera opgehangen, daar lopen ze niet. Nu komen ze alleen uit dit gat nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 20:31
ik zou eens kijken of je via de gemeente of andere instantie bijval kunt krigjen, want dit is gewoon geen wenselijk woongedrag van de onderbuurman.

Daarnaast, kun je eens kijken of je een kat kunt lenen. dan zijn ze zo verdwenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
tritimee schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:30:
ik zou eens kijken of je via de gemeente of andere instantie bijval kunt krigjen, want dit is gewoon geen wenselijk woongedrag van de onderbuurman.

Daarnaast, kun je eens kijken of je een kat kunt lenen. dan zijn ze zo verdwenen :)
Eens, neem eens een kijkje op meldpuntoverlast.
Indien koophuis, bespreken met je VVE. Indien huur, verhuurder betrekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
Misschien 5 katten om 1 obese exemplaar te voorkomen ;) .Voor de kleine gaatjes heb ik goede ervaringen met Sorkil muisstop kit, maar dat gaat nu je probleem niet oplossen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxerk4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14
Mijn twee centen. Heb het niet gebruikt maar ook de muizenbestrijders zoals rentokill gebruiken kit om zaken af te dichten.
https://www.allestegenong...0mXQwCEAQYASABEgLZDfD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:00
Hoe vang je ze? Toch niet levend om ze dan weer buiten te zetten? Dan komen ze natuurlijk gewoon terug... Zelf ook van alles geprobeerd maar van die standaard muizenvallen vind ik zelf het beste blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn9419
Haha nee, ik heb muizen tape, gif en vallen. Alle muizen maak ik dood. Alle kieren en naden zijn dus al dicht. Alleen dit gat nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mcsluis schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Dat klinkt niet gezond 20 muizen per dag (Plaag). Lijkt me helemaal een goede reden om met je onderburen in gesprek te gaan. Deze pleister gaat je niet helpen het probleem definitief op te lossen. Zomaar een gat volgooien met 'belangrijke' buizen lijkt me ook een eventueel probleem voor onderhoud in de de toekomst.
Aangezien ik een aantal oude, A'damse huizen van binnen heb gezien (met name oud Zuid, maar vrijwel alles direct buiten de singels is vrijwel gelijk qua leeftijd en bouwstijl) kan ik met zekerheid zeggen dat muizen echt een serieuze uitdaging zijn. Daarvoor hoeven boven- of onderburen echt niet onhygiënisch te zijn. Die woningen hebben vaak meer dan genoeg openingen naar buiten waardoor ze gewoon naar binnen komen.
In een woning van een toenmalige vriendin hebben we ook wel eens muizen gezien, maar het was een compleet raadsel waar die vandaan kwamen. Er hoeft maar ergens langs een leiding een gaatje te zitten en ze komen al naar binnen.

@Stijn9419
Je zal het gat dicht moeten maken met een hard materiaal. Pur of steen/glaswol komen ze gewoon doorheen.
Alleen vrees ik dat ze gewoon ergens anders naar binnen zullen komen als je dit gat dicht weet te maken. Zo te zien zit er onder de vloer een holle ruimte waar ze prima stand kunnen houden.

Persoonlijk zou ik daarom eerst ongediertebestrijding inschakelen (volgens mij heeft de Gemeente Amsterdam daar zelf ook een afdeling voor) om de bron aan te pakken. Zij kijken namelijk ook waar de muizen naar binnen kunnen komen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:51
Ongediertebestrijding doet de GGD onderdeel van de gemeente Amsterdam. Cement is een prima oplossing wel minder als het eens open moet voor een reparatie. Je kunt ook gewoon gips nemen van die hele dunne gips die je erin kunt gieten als het niet weg kan, als het wel wek kan dan moet je het heel dik maken en met een dun troffeltje een beetje erin proppen.
Pagina: 1