Tool gezocht: Van vraag tot formulier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:20
Hello,

Momenteel ben ik op mijn werk bezig met de implementatie en totstandkoming van Persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP). Nu heb ik te maken met een grote diversiteit aan medewerkers. Uiteindelijk wil ik toe naar een praatplaat die er ongeveer zo uitziet (Moet nog opgemaakt worden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4eG434uORzfHPvZ7-FlqcUd0Dw=/800x/f/image/QnSNiMq2ljWGccX4aY4F4vRW.png?f=fotoalbum_large

Alleen een dergelijke plaat is lastig te vullen en lastig te lezen voor veel mensen. Daarom wil ik dit gaan doen middels een vragenlijst. Oftewel:
Vraag 1: Wat is je naam?
Vraag 2: Hoe lang werk in je huidige functie?
Vraag x: Welke mogelijke ontwikkelingen zie je nog in je huidige functie?
etc. etc.

Middels de antwoorden die je geeft wordt vervolgens je formulier gevuld en krijg je een praatplaat die er vergelijkbaar uitziet met het plaatje.

Dat zou voor mij de ideale wereld zijn...

Maar kan dat? Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Ik heb zelf gekeken in de standaard office suite, maar volgens mij is dit niet mogelijk hierin. Ook heb ik gekeken naar dingen als Google / Microsoft Forms. Maar dit lijkt ook lastig te zijn.. Heeft iemand een idee?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Dit moet perse zo naast elkaar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Nee hoor, mag ook onder elkaar. Of wat maar mogelijk is... Gaat mij er vooral om dat het vertrekpunt de vraag is en het resultaat een overzicht is wat je hebt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

waarom stuur je niet iedereen per mail zoiets toe ? in excel format onder elkaar ..
zet ernaast een kollom met "toelichting" ..

En ga samen met een laptop met 2 schermen het doorspreken.

Jij houd er een excel sheet naast met overeenkomsten dingen die jij zoekt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
Moeten ze direct een resultaat zien van wat ze ingevuld hebben? Anders zou ik gewoon een survey met Limesurvey of zo maken, en de resultaten weer koppelen aan een rapportage in bv Excel.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 19:19

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Google sheets in combinatie met Google forms.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:10

g0tanks

Moderator CSA
Je zou ook een survey kunnen opzetten in hetzelfde Excelbestand. Je kunt bijvoorbeeld een sheet maken met daarin een vragenlijst met een grote grijze cel als antwoordvak. De praatplaat laat je dan naar de antwoordvakken verwijzen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Dank voor jullie suggesties. Maar voor 400 medewerkers wil ik het liefst zo min mogelijk moeten beheren. Een zelfredzame oplossing zou ik het liefst zien. Meestal zie je dit doordat bedrijven een Word document hebben die je moet invullen. Ik zou het alleen liever digitaler zien, met zo min mogelijk acties vanuit mijn team... Google Sheets en Forms? Daar zal ik eens naar gaan kijken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kun je zomaar dit soort persoonlijke informatie in een online tool gooien? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Dat ligt aan wat je er in zet. Eventueel kan er gekeken worden naar de AVG en verwerksovereenkomsten etc. Plus ik zeg niet persé een online tool. Ik zoek een middel om van een vragenlijst naar een rapport te komen, met zo min mogelijk onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Ik snap je weerstand voor een Excel/Word oplossing als het om 400 medewerkers gaat. Je zou kunnen kijken of PowerApps een oplossing voor je is.

Het kost wel wat tijd om e.e.a. te leren en qua licenties is het volgens mij niet heel goedkoop (maar wellicht hebben jullie al overeenkomsten met Microsoft waar dit bij inbegrepen zit).

Het voordeel is dat je het precies zo in kan richten als je wilt, met de branding van jullie bedrijf en je kan alle antwoorden direct opslaan in een database en zo makkelijk analyseren.

Als dit het enige proces is waarbij je dit gaat gebruiken, kan ik me voorstellen dat het leren van PowerApps en het opzetten van alle forms en het afnemen van licenties misschien teveel van het goede is. Echter als je ook andere processen wilt moderniseren, kan het wel een hele mooie eerste casus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Shiver87 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:55:
Alleen een dergelijke plaat is lastig te vullen en lastig te lezen voor veel mensen. Daarom wil ik dit gaan doen middels een vragenlijst. Vraag 1: Wat is je naam?
Vraag 2: Hoe lang werk in je huidige functie?
Vraag x: Welke mogelijke ontwikkelingen zie je nog in je huidige functie?
etc. etc.

Middels de antwoorden die je geeft wordt vervolgens je formulier gevuld en krijg je een praatplaat die er vergelijkbaar uitziet met het plaatje.
Excel met twee tabbladen? Een met vragen onder elkaar. En een met antwoorden als een praatplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Excel openen en een macro maken met de antwoorden in een Inputbox. Vervolgens deze antwoorden in het juiste plekje zetten.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
dim naam, functie as variant, moeilijkeSheet as worksheet
naam = Inputbox("Wat is je naam?")
With moeilijkeSheet
  .Cells(1,2).value = naam
End With

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Thanks voor de suggesties! Ik ga eens kijken wat het beste werkt! Mochten er nog andere suggesties zijn dan graag!
Pagina: 1