Ik will binnenkort een huis kopen en heb eerder al met een hypotheekadviseur gesproken.
Hier werd ik niet heel vrolijk van om eerlijk te zijn.
De bank rekent met bruto salaris en niet met netto salaris.
Ik krijg vele extra's die niet meegenomen kunnen worden in de hyptoheekberekening
Zo krijg ik maandelijks 300 euro bruto op mijn salaris als een soort zorgtoeslag. Elke maand weer, maar willen ze niet meenemen
Om een voorbeeld te geven, stel ik zou een andere baan kiezen met mindere secundaire voorwaarden maar met een netto jaarsalaris wat hetzelfde is kan ik 70.000 euro meer hypotheek nemen.
Natuurlijk zit je dan op je max en is dat niet verstandig, maar het kan wel
Is er een manier om deze extra vergoeding(en) wel mee te nemen zonder van baan te wisselen?
Kan ik niet een hyptheek nemen op basis van jaaropgaves?
Hier werd ik niet heel vrolijk van om eerlijk te zijn.
De bank rekent met bruto salaris en niet met netto salaris.
Ik krijg vele extra's die niet meegenomen kunnen worden in de hyptoheekberekening
Zo krijg ik maandelijks 300 euro bruto op mijn salaris als een soort zorgtoeslag. Elke maand weer, maar willen ze niet meenemen
Om een voorbeeld te geven, stel ik zou een andere baan kiezen met mindere secundaire voorwaarden maar met een netto jaarsalaris wat hetzelfde is kan ik 70.000 euro meer hypotheek nemen.
Natuurlijk zit je dan op je max en is dat niet verstandig, maar het kan wel
Is er een manier om deze extra vergoeding(en) wel mee te nemen zonder van baan te wisselen?
Kan ik niet een hyptheek nemen op basis van jaaropgaves?