Toon posts:

Probleem met mijn computer.(bootloop)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb pas geleden een pc gebouwd. Hieronder de specs:

Bestelde producten:

Product: Asrock B450M Pro4 - Moederbord

Product: AMD Ryzen 5 3400G - Processor

Product: G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXWB - Geheugen

Product: Intel 660p Series - Solid state drive

Product: Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB - 3.5"

Product: Corsair VS Series VS650 (2018) - Voeding (intern)

Product: ASUS DUAL Radeon RX5700 O8G EVO - Grafische kaart

Product: Azerty BIOS-update (+ CPU-montage) - assemblage

Nu heb ik alles geinstalleerd alleen de pc blijft boot loopen. Nu is het zo dat als ik een van de ramschijven eruit haal dat de pc gewoon normaal opstart. Alleen slot A2 werkt dus op het moederbord. Zowel met bijde van mijn ramschijven. Zodra ik of een tweede erin plaats of hem verplaats naar een ander slot gaat hij weer naar de boot loop. Ps: hij heeft het wel ooit gedaan met twee stuks erin. Nu dacht ik dat het lag aan het moederbord maar ik hem er een nieuwe ingeplaatst en deze blijft hetzelfde doen.

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ander moederbord kopen lijkt dan de oplossing als beide RAM sticks werken, maar niet in het eerste slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:20
Mogelijk dat het moederbord niet 2 stuks van dat ram ondersteunt. Ook niet beiden in A1 en B1 in single channel?
Btw een beetje vreemde setup. APU, geheugen dat eigenlijk te snel is, redelijk waardeloze voeding, behoorlijke videokaart. Hoe ben je tot die keuzes gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor het reageren. Naar mijn weten doet ook a1 en b1 het niet. De keuze heb ik niet zelf gemaakt maar door een vriend die er meer verstand van heeft. Ik ben een beginner met het bouwen van pc. Vandaar. Wat zou hem volgens jou kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-09 21:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:53:
Hallo,

De keuze heb ik niet zelf gemaakt maar door een vriend die er meer verstand van heeft. Ik ben een beginner met het bouwen van pc. Vandaar. Wat zou hem volgens jou kunnen verbeteren?
Punt 1: Als je een losse videokaart koopt, heb je geen iGPU of APU nodig. Een ryzen 5 1600AF is krachtiger en heeft 2 extra cores voor minder geld. Deze past beter bij een RX5700. Het is jammer dat AMD de APU's niet ook aanbiedt zonder iGPU.
Punt 2: 3600mhz is echt niet nodig voor ryzen. Hou het op 3200mhz, dat bespaart geld.
Punt 3: De gekozen voeding is een corsair VS650. Misschien kan @Uszka het uitleggen.
Een goede voeding is belangrijk. Een kapot of slecht exemplaar kan vreemde problemen veroorzaken zoals crashes en bootloops. Haal de videokaart eruit(gebruik de iGPU) en test eens met een andere voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Ludwig005 op 16-03-2020 23:30 ]