Oude lasdop aansluiting repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 14:20
Hallo, ik ben in mijn woonkamer de vloer aan het vervangen. In de hoek van de kamer hing de kpn aansluiting met lasdop. Nu wilde ik dit wat netter maken, maar bij het verplaatsen van de lasdop kwam heel dat ding los.

Nu komen er dus 4 draadjes uit de grondkabel. Blauw en rood en bruin en oranje. Wat moet ik hiermee? Het liefst moffel ik dit weg onder het nieuwe laminaat aangezien ik zeer waarschijnlijk toch nooit internet of telefoon via deze verbinding ga afnemen. Als ik de draadjes netjes afblind en de kabel in de kruipruimte laat, kan dit dan kwaad?

De lasdop zelf heb ik niet meer.

Heb al de kpn gecontacteerd en die hebben me door verwezen naar mijnaansluiting.nl. Daar heb ik ondertussen ook een offerte voor opnieuw aansluiten aangevraagd, maar als ik het zelf kan oplossen heeft dat wel m'n voorkeur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-z35o38YYWzhUZK-bIlYllf-C4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/rnum7SaUT2qplBoZFMN2MF2D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NT3cNxHDon_qRowXbMGKm4rGEs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/BfRVYQUZSVW8sK9uSGjn3KbE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJomnfbK4LAm0LDeoUcBjw7RwNw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/HeSeH6wiEUManSvXeeJ88FOG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Zit je in een KPN glasvezel gebied? Zo ja, dan lekker wegstoppen als je het niet gaat gebruiken. KPN wilt het kopernetwerk uitschakelen daar waar ook glasvezel ligt. En via mijnaansluiting.nl zal je misschien nog wel een aansluiting kunnen aanvragen, maar betaal je er ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RollieBollie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
Zit je in een KPN glasvezel gebied? Zo ja, dan lekker wegstoppen als je het niet gaat gebruiken. KPN wilt het kopernetwerk uitschakelen daar waar ook glasvezel ligt. En via mijnaansluiting.nl zal je misschien nog wel een aansluiting kunnen aanvragen, maar betaal je er ook voor.
Als je in een gebied zit met glasvezel en je doet een verzoek via mijnaansluiting.nl, dan komen ze de aansluiting kosteloos weghalen. Ik gok dus dat @blakez niet in een glasvezel gebied woont.

Tenminste, dat is wat ze mij aanboden toen ik mijn glasvezel verbinding wilde verhuizen van de woonkamer naar de meterkast.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 09-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 14:20
Ik woon inderdaad niet in een glasvezel gebied. Ik woon in zeeuws Vlaanderen en internet, tv en telefonie neem ik af via de kabel provider Zeelandnet.

Zie geen voordelen in switchen naar kpn dus denk inderdaad maar dat ik de kabel gewoon onder de vloer laat liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:02
Gewoon lekker wegstoppen zolang je geen abonnement afneemt. Op het moment dat je bij KPN een abonnement zou afnemen is het eigenlijk altijd te regelen via de monteur.
Stop het wel zo weg dat het voor jou of een eventuele nieuwe bewoner weer goed te herstellen is op het moment dat het gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:39
Voor mijn sportclub komen er 10 aderparen zo uit de grond. Ik heb me altijd van de domme gehouden. KPN monteurs hebben er altijd iets moois (niets officeels) van gemaakt. Eerst voor VDSL later nog een extra aderpaar voor pairbonding.

Voor nu: gewoon netjes wegstoppen. Dus als je het ooit wil gebruiken, onder de vloer weghalen en laten aansuiten. Alleaansluitingen.nl is meer voor volledige aanvragen naar je pand toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je kunt hem inderdaad gewoon weg stoppen, maar zoals @Sabes aangeeft, wel zo dat je er nog altijd bij kunt. Mocht je ooit willen overstappen. Kun je de kabel niet terug trekken en in de meterkast o.i.d. omhoog duwen ?
Pagina: 1