Auto viel steeds uit na starten (VW Golf VI)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:04
Goedemiddag!

Vorige week had ik ineens een probleem met mijn Volkswagen Golf 6 (1.4 TSI 160pk).

De auto wilde starten maar viel daarna direct weer stil. De lampen, knopjes-verlichting, radio etc werkten gewoon maar het dashboard niet. De boordcomputer was zwart en ook de tellers/meters gaven niet thuis.

Ik dacht dat het wellicht iets met de startonderbreker te maken had dus geprobeerd met de reservesleutel maar hetzelfde probleem.

Ik ben alle zekeringen bij langsgegaan om te kijken of er misschien 1 stuk was maar dat was niet het geval.

De volgende dag de mobiliteitsgarantie van VW ingeschakeld, echter probeerde ik het voordat ze er waren toch nog een keer en plots werkte de auto weer. Pechservice meteen maar afgebeld en een stuk gaan rijden.

Het enige wat ik nadien merkte was dat de trip (zet ik op 0 na tanken) en tijdinstellingen van de boordcomputer waren gereset. Ook liep de auto nogal vreemd stationair toen ie het net weer deed. Toerental zakte helemaal naar beneden maar net voordat ik dacht dat ie uitviel ging het weer omhoog.

Ik rijd nu alweer een week met de auto en geen enkel probleem te vernemen. Hij start en loopt weer als een zonnetje. Ik heb vorige week de VW dealer hier gebeld om te vragen wat het nou geweest zou kunnen zijn, ze zouden me terugbellen maar nooit gedaan.

Heeft iemand wellicht een soortgelijke ervaring of enig idee wat het geweest zou kunnen zijn?

Het enige wat ik zelf kan bedenken is dat misschien een zekering slecht contact maakte en ik door de zekeringen te bekijken dat heb verholpen.

Groet,

Jelle