Netwerk computers niet zichtbaar bij VPN de-activatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggfish
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-03 00:46
Goedemiddag,

Ik had al begrepen van Cyber Ghost VPN support dat mijn thuis netwerk niet zou werken als de VPN actief is/aan staat. Twee computers zitten op het netwerk waar de harddrives van ge-shared staan en verdwijnen zodra ik Cyber ghost installeer. Echter zou ik graag bij de computers kunnen komen als ik de VPN niet aan zet, iets wat ik tot nu toe alleen voor elkaar krijg als ik de VPN prog volledig de-installeer. De harddrives zijn ge-shared naar "everyone" met full access en werkt zonder VPN naar behoren. Is er een instelling die ik over het hoofd zie zodat het thuisnetwerk gewoon werkt als ik geen VPN connectie maak?
...

Cyber Ghost VPN en Windows 10 pro
...

wat heb ik geprobeerd?

- CG support gevraagd (geven geen hulp aangezien het volgens hun een windows ding is)
- pingen van het netwerk
- google search
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:27
Klinkt als een kill switch voor het netwerk. Kan zo snel ook niet vinden waar je het uitzet.
Bij andere VPN providers zit dit verwerkt in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Oggfish schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:26:
... Echter zou ik graag bij de computers kunnen komen als ik de VPN niet aan zet, iets wat ik tot nu toe alleen voor elkaar krijg als ik de VPN prog volledig de-installeer...
Ik ben geneigd te zeggen: de-installeer Cyber Ghost VPN en ga op zoek naar een ander VPN programma/provider

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 21:34
Doe eens een "route print" in command prompt als VPN uit- en aanstaat. Dan kan je vergelijken of Cyber Ghost VPN route injecteert in Windows route tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggfish
plizz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:50:
Doe eens een "route print" in command prompt als VPN uit- en aanstaat. Dan kan je vergelijken of Cyber Ghost VPN route injecteert in Windows route tabel.
Dat ga ik doen. Moet ik eerst weer even CG installeren. Probeer dat morgen even te doen. Ik post het resultaat.

Bedankt voor de replies allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggfish
Haa plizz, hoe kan ik zien dat CG injecteert? Ik heb 3 print screens van de route print gemaakt voor alle situaties (de-installed, de-activate en activate). Alleen bij de "activated" zie ik CG bij de interface list staan. Raar genoeg werkt mijn netwerk nu wel bij alle 3 de situaties, iets wat eerst nooit werkte. Ik begrijp em ff niet. Ik heb geen settings verandert en is de versie van CG nog hetzelfde. CG support beaamde ook dat het thuisnetwerk niet zou werken als CG geactiveerd is. Nu (nog) wel dus. Beide computers zijn nog vindbaar en accessible.

[ Voor 123% gewijzigd door Oggfish op 10-03-2020 23:22 ]

Pagina: 1