Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-02 20:53
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn MacBook Pro 15 (2011 versie, geloof ik).
Nadat ik hem heb aangezet, kan ik gewoon inloggen. Hierna krijg ik het scherm met een oplopend update balkje.
Na ongeveer 80% volgelopen te zijn, krijg ik eerst even een compleet wit scherm en daarna start hij zichzelf op.

Heeft iemand hier ervaring mee en kun je me er nu dan mee helpen?

Thanks!
Dick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Recovery al gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Yes! Alle soorten, aan de lijn gezeten met medewerker van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En welke soorten heb je allemaal gedaan? Hoe is dit probleem zo gekomen? Heeft de machine wel gewekt? Heb je een update uitgevoerd? Zo ja, welke?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:58
Harde schijf/geheugen?

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 09-03-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Daedalus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:36:
En welke soorten heb je allemaal gedaan? Hoe is dit probleem zo gekomen? Heeft de machine wel gewekt? Heb je een update uitgevoerd? Zo ja, welke?
Ik heb al een tijdje geleden alle soorten recovery geprobeerd met de Apple Medewerker aan de lijn. Ik weet ze niet allemaal meer, maar moest iedere keer een verschillende toetsencombinatie uitvoeren en dan zou er iets moeten gebeuren.
Maar iedere gebeurde dat niet.

Hoe het probleem is gekomen.... Heb eigenlijk geen idee. Ik weet nog dat ik problemen had met de oplader. Heb toen een keer de oplader van mijn zoon geleend.(Hij heeft een nieuwere versie van hetzelfde type.)
Weet nog dat de laptop heet werd en dat ik heb sindsdien niet meer aan heb gehad. Zou ook zomaar kunnen zijn dat er nieuwe updates geïnstalleerd moesten worden. Welke weet ik niet.

Ja, de machine heeft het jaren prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Mag ik je vragen wat je daar precies mee bedoelt?
Hij was best vol, had ook net een NAS aangeschaft, zodat ik alle foto's op de NAS kon gaan zetten.
Op de dag van de installatie van de NAS, kreeg ik deze problemen.
Vandaar dat ik er nu iets aan wil doen, om te zorgen dat de foto's wel behouden blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een externe schijf hebt kun je daar met een andere Mac macOS op installeren. Daarna kun je met jouw MacBook vanaf die schijf werken. Je kunt zo de interne schijf omzeilen en kijken of je zodoende de interne schijf kunt bekijken, leegmaken of dat het probleem dan ook blijft bestaan. (videokaart-issue zou natuurlijk ook aan de orde kunnen zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dirkie10 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Mag ik je vragen wat je daar precies mee bedoelt?
Hij was best vol, had ook net een NAS aangeschaft, zodat ik alle foto's op de NAS kon gaan zetten.
Op de dag van de installatie van de NAS, kreeg ik deze problemen.
Vandaar dat ik er nu iets aan wil doen, om te zorgen dat de foto's wel behouden blijven.
Nou heb je een harde schijf? Zo ja, vervang die eens en start de installatie opnieuw.

Daarnaast kan je geheugen gaar zijn, wat ook kan resulteren in onverwachte reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
sypie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:04:
Wanneer je een externe schijf hebt kun je daar met een andere Mac macOS op installeren. Daarna kun je met jouw MacBook vanaf die schijf werken. Je kunt zo de interne schijf omzeilen en kijken of je zodoende de interne schijf kunt bekijken, leegmaken of dat het probleem dan ook blijft bestaan. (videokaart-issue zou natuurlijk ook aan de orde kunnen zijn)
Ik heb een externe harde schijf, ja.
Waar kan ik dan MacOs downloaden? Ik neem aan dat je bedoelt dat dat op die harde schijf moet.
En wat hoe werkt het dan precies dat ik mijn kapotte Macbook van die externe harde schijf laat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Alle Macbook Pro's 15" 2011 gaan uiteindelijk kapot. Hier is mijn blog wat ik een aantal jaar geleden hierover schreef: De redding van een rotte Apple

Het heeft te maken met de grafische chip die los komt van het logic board door het soldeertin wat door het haarhaaldelijk opwarmen en afkoelen gaat scheuren.

Sindsdien heeft Apple ook een reparatieprogramma voor Macbooks met dit probleem, ik weet niet of dat nog steeds bestaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Johnny op 09-03-2020 13:31 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dirkie10 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:28:
[...]

Ik heb een externe harde schijf, ja.
Waar kan ik dan MacOs downloaden? Ik neem aan dat je bedoelt dat dat op die harde schijf moet.
En wat hoe werkt het dan precies dat ik mijn kapotte Macbook van die externe harde schijf laat werken?
Via het Recovery-menu kun je macOS volgens mij downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Johnny schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:28:
Alle Macbook Pro's 15" 2011 gaan uiteindelijk kapot. Hier is mijn blog wat ik een aantal jaar geleden hierover schreef: De redding van een rotte Apple

Het heeft te maken met de grafische chip die los komt van het logic board door het soldeertin wat door het haarhaaldelijk opwarmen en afkoelen gaat scheuren.

Sindsdien heeft Apple ook een reparatieprogramma voor Macbooks met dit probleem, ik weet niet of dat nog steeds bestaat.
Dat programma is ik meen eind 2017 beëindigd. Alle 2011 Macs zijn ondertussen uit de support voor zowel software als reparatie. Apple doet er dus niets meer mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Ben een beetje aan het rommelen weer met opstarten met diverse toetsencombinaties....

Kom nu in het Hardware Test Programma terecht. Krijg daar de melding : 4xxx/1/40000000
Iets met een batterij.
Heb ik nu een aanknopingspunt voor iemand?
Pagina: 1