Toon posts:

Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe PCI (ik heb geen AGP slot)kaart kopen.
Welke past het beste bij dit systeem:

P2 400/100
64MB
17 inch monitor
dvd speler 4x

Als je iets weet, kun jij mij dan ook vertellen waarom juist die videokaart?
Alvast bedankt.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

ff wachten totdat de Geforce2 (MX) fatsoenlijk leverbaar is als PCI-kaart. Deze kaartjes staan iig op korte termijn op de planning. Deze zijn snel, en dankzij de GPU wordt je processor minder belast tov een willekeurige andere videokaart. Hierdoor zal je CPU iig minder snel de bottleneck worden qua prestatie's.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt oCe. Alleen wat is korte termijn, en wat gaat me dat kosten?
En hoe staat het met de voodoo 4 of 5?

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

Het bedrijf waar ik werk heeft ze momenteel in sample staan; dat houdt in dat ze getest worden ofdat ze kwalitatief goed genoeg zijn naar onze normen. Aangezien wij als zaak afgerekend worden op evt problemen die zulke kaartjes met zich mee kunnen brengen. Voorkomen is beter dan genezen he Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Maar ik schat dat 't met een kleine maand bij ons in iedergeval wel leverbaar zou (moeten) zijn. Hang me d'r echter aub niet aan op!

Opzich zijn Voodoo kaartjes ook niet onaardig, maar die dingen zijn ongeveer even duur als b.v. de GeForce2 MX. Alleen prestatie-gewijs zijn ze minder, tevens, ikzelf heb nooit echt goede ervaringen gehad met 3dfx/voodoo drivers. Altijd was er wel iets mis. Nvidia kan ik dat niet van zeggen, zie b.v. de stortvloed aan drivers die er de laatste tijd geweest is...

Persoonlijk raad ik momenteel wat dat betreft sowieso een Nvidia kaart aan; 't schijnt overigens dat Asus PCI uitvoeringen van hun V3800 serie heeft. (TNT2 kaarten) Opzich leuke kaartjes voor een leuke prijs. Misschien ook interessant!

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer goed. Weet jij een goede site waar ik al deze informatie kan doornemen (misschien jullie bedrijf)
De enige kaart die ik hier kan vinden (EHV)is de Diamond Stealth III S540 32MB PCI voor FL285 gulden (maar goedkoop blijft duurkoop).
Misschien kan ik dan toch maar even wachten.

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Computerland(.nl) heeft een creative TNT2 PCI (vanta) voor 238,- op de site staan.
Met een beetje zoeken moet het ook wel voor 199,- lukken.
Laat het je wel horen als ik iets tegen kom

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt qbits (in nederland verschillen de prijzen nogal). Maar is die kaart niet zo goed als die oCe aanhaald?
Ik heb gemerkt dat de PCI moddellen er een beetje uitgaan. Klopt dat ook?
Moet ik nu snel een ander kaartje kopen?
Pagina: 1