Uw instellingen van het account xs4all zijn verouderd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn buurman heeft deze probleem ineens in de meldingencentrum na lange tijd zonder problemen. Er verschijnt dan melding "Uw instellingen van het account xs4all zijn verouderd". Ik heb samen met hem naar gekeken en blijkt dat Outlook account een storing heeft, maar ook OneDrive heeft storing.
Met wachtwoord en pincode kan men beide eenvoudig herstellen, maar het komt steeds weer terug. Dus dat is niet de oplossing.
Voor email wordt Outlook niet gebruikt, want hij gebruikt Thunderbird.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10. De hardware doet hier niet toe. Office 365 pakket zit wel erop.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Outlook account verwijderd omdat het niet nodig is.
Zijn login is Microsoft account, alleen ik weet niet of het wel nut heeft om de account ook even weg te halen en opnieuw erop doen.
De oplossingen die ik heb opgezocht op internet zijn wat verouderd.
Sommige meldingen hebben te maken met storing bij Microsoft, maar dat lijkt hier niet het geval.
Outlook wordt niet gebruikt, dus IMAP instellingen zijn niet van invloed.
Maar Thunderbird wel. Zou de melding komen van oudere pop instellingen komen in Thunderbird?
Maar waarom gaat OneDrive dan ook uit met storing?

Het is niet helemaal duidelijk in welke richting ik moet proberen. Ik heb login account nog niet verwijderd en opnieuw erop gedaan, want sommigen zeggen dat het probleem oplost.

Het is geen omvangrijke probleem, waardoor aantal oplossingen nog beperkt en weinig aanwijzingen heeft. Dus ik zie nog geen duidelijke oplossing. Je mag het zeggen wat de beste oplossing is om van de vervelende melding af te komen.

Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-05 09:00
In welke applicatie krijg je de melding of van welke applicatie krijg je de melding? Of gewoon onderin de balk in het Notification Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ja, algemeen melding in de notificatie centrum, en na klikken gaat men naar account gedeelte Windows waar te zien is dat wachtwoord opnieuw ingevoerd moet worden.
OneDrive valt ook weg en gaat niet meer synchroniseren. Na herstel is het weer even goed.
Al vraag ik me af waarom OneDrive ook wegvalt met foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Kan iemand even trigger punten noemen die ervoor zorgen dat er melding verschijnt?
Dan heb ik misschien een idee.

Er is ook dezelfde account op 2de computer. Misschien moet ik die weghalen, het wordt niet gebruikt, maar zou een reden zijn dat het foutmelding activeert.

Voor beter uitzoeken naar oorzaak, welke zaken zorgen ervoor dat ik zo'n melding krijg? Kent iemand de probleem, en wat heb je zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19
Virusscanner die loopt te proxyen? Certificaatissues?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Ik denk dat je deze melding krijgt als je probeert te verbinding met een antiek protocol.
Zoals pop/imap/smtp zonder versleuteling.

Of het wachtwoord is fout.
https://support.office.co...b2-46a9-8459-6ca1fcc110b4

Ook: Is het account op de pc een lokaal account of gekoppeld aan een microsoft account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ga straks even kijken bij buurman op genoemde punten.
Het blijft voor mij een raar probleem. Het was voor een tijdje prima gegaan totdat dus de melding uit het niets verschijnt. Dat is niet prettig als alles goed loopt.

Eerlijk gezegd zou Microsoft een oorzaak exact moeten aangeven, want ik heb echt schijt aan globale meldingen. Dan moet ik elke oorzaak bekijken en dat kunnen er veel zijn.

Waarom is melding veel te versimpeld? Kan ik niet ergens exacte oorzaak terugvinden in de logs? Het is ook alleen maar tijdsverspilling terwijl in moderne tijden gewoon dom is. Iedereen heeft behoefte aan exacte oorzaak informatie bij de melding. Dan kan het snel opgelost worden en zijn we meteen van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:57

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb laats iemand gehad met eenzelfde soort melding en daar bleek een oud emailadres is de default mail app van Windows 10 te staan. Wellicht kun je daar ook nog even kijken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Oud email adres in standaard Windows Mail?
De buurman heeft alleen Thunderbird, maar bij inloggen gaat via MS account. Dus ja het kan van alles zijn.

Er is zelfs gezegd om account te verwijderen en opnieuw aan te melden om probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Als ik mijn computer upgrade naar nieuwe moederbord met dezelfde Windows, krijg ik later foutmelding dat account verouderd is. Dat heb ik nooit meegemaakt.

Mijn buurman is ook van computer gewisseld, maar dan verschillende Windows drives. Alleen account is overgezet en ingelogd.

Zou dit de reden zijn waardoor account verouderd raakt?
Wat is dan de oplossing om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 15:43
Zoals gezegd, kijk in elk mail programma op de pc of daar het gebruikte account in vermeld staat.

Mogelijk heeft je buurman per ongeluk het windows mail programma een keer gestart en zijn mail adres ingevoerd bijvoorbeeld.

Van je laatste post kan ik overigens verder weinig zinnings maken, maar dat lijkt verder ook niet echt van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

inloggen bij https://account.microsoft.com. Wanneer dat niet lukt met windows account waarmee ook office is geactiveerd dan weet je het probleem. Overigens account bij Outlook weghalen had geen zin, Office 365 moet namelijk kunnen inloggen anders werkt onedrive niet meer.

controleer ook even of zijn account niet gehacked is bij https://haveibeenpwned.com/

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 03:26:
Als ik mijn computer upgrade naar nieuwe moederbord met dezelfde Windows, krijg ik later foutmelding dat account verouderd is. Dat heb ik nooit meegemaakt.

Mijn buurman is ook van computer gewisseld, maar dan verschillende Windows drives. Alleen account is overgezet en ingelogd.

Zou dit de reden zijn waardoor account verouderd raakt?
Wat is dan de oplossing om dit probleem op te lossen?
Ik heb dit ook regelmatig bij 3 pc's welke een HTPC netwerk vormen. Variërende hardware van 15 jaar oud tot een paar maanden oud. En verschillende, up to date, windows 10 versies maar wel met hetzelfde (21 jaar oude) hotmail/windows account.
Het kan maanden goed gaan, maar soms ook, zelfs meerdere keren per week, vragen om verificatie vanwege een verouderd account(verouderde inloggegevens)
Dan maar weer mijn pincode/wachtwoord invoeren bij Microsoft en klaar. Een echte reden heb ik nog niet kunnen vinden. Een half jaar oude laptop met hetzelfde account, heeft, tot op heden, nog niet gevraagd om verificatie.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1