Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 09-03-2020 12:48 ]
Intentionally left blank
Uiteraard, maar ik vind het een beetje onzinnig om mijn fotoalbum-ruimte te verkwanselen aan iets wat gewoon extern op te halen iscrisp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:47:
Voor als je het niet wist: op desktop kan je in de file upload dialog ook een url pasten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De vraag is natuurlijk of het over een poos ook nog extern op te halen is.oisyn schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:53:
[...]
Uiteraard, maar ik vind het een beetje onzinnig om mijn fotoalbum-ruimte te verkwanselen aan iets wat gewoon extern op te halen is
Maar daarom zei ik al "in bepaalde gevallen"
Intentionally left blank
Dat is eigenlijk wel de voornaamste reden van dit topic. Er is al een knopje voor afbeeldingen op mobiel, maar waar die voorheen een "[img][/img]" toevoegde krijg je nu het afbeelding-invoegen-scherm. De mogelijkheid om dus gewoon de tags toe te voegen is verdwenen. Het lijkt me dan handig als dat knopje voor het toevoegen van de tags inclusief de url in het klembord (wellicht checken of dat daadwerkelijk een url is, anders gewoon lege img tags?) in dat scherm verwerkt wordt.crisp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:04:
Vooral op mobiel is er natuurlijk maar beperkt ruimte voor RML knopjes....
Bijvoorbeeld (ik noem maar iets geks):

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 09-03-2020 13:19 ]
Dit lezende, lijkt het mij veel beter om van een fotoalbum limiet af te stappen, en alles wat momenteel extern gehost word, intern te gaan hosten. Dan blijven de topics gewoon altijd heelcrisp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:04:
[...]
De vraag is natuurlijk of het over een poos ook nog extern op te halen is
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Is er een mogelijkheid dat de oorspronkelijke url beschikbaar blijft, bijv. in abbr tag? Ik zie soms productfoto's voorbij komen waarbij ik de shop waar die beschikbaar is wil bezoeken (bijv. Ali), maar de oorspronkelijke url en filename (waar typenr/artikelcode nog wel eens in is te vinden) zijn niet beschikbaar.crisp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:47:
Voor als je het niet wist: op desktop kan je in de file upload dialog ook een url pasten. Het plaatje wordt dan uiteraard wel geupload (via een lokale tempfile).
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-03-2020 09:43 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is waar dit featurerequest voor is. Wat crisp bedoeld is dat als je een file toevoegt en je met verkenner dus naar een file moet browsen, je ook een URL op kan geven. Maar dan wordt de file eerst gedownload en wordt die geselecteerd. De website heeft dus geen enkele weet van de oorspronkelijke URL op die manier.Raven schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Is er een mogelijkheid dat de oorspronkelijke url beschikbaar blijft, bijv. in abbr tag? Ik zie soms productfoto's voorbij komen waarbij ik de shop waar die beschikbaar is wil bezoeken (bijv. Ali), maar de oorspronkelijke url en filename (waar typenr/artikelcode nog wel eens in is te vinden) zijn niet beschikbaar.
Ik dacht dat dit featurerequest specifiek voor een knop om.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:44:
[...]
Dat is waar dit featurerequest voor is. Wat crisp bedoeld is dat als je een file toevoegt en je met verkenner dus naar een file moet browsen, je ook een URL op kan geven. Maar dan wordt de file eerst gedownload en wordt die geselecteerd. De website heeft dus geen enkele weet van de oorspronkelijke URL op die manier.
1
| [img][/] |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zou handig zijn als er gewoon een knop kwam om vanuit een url een plaatje te linken. Zon beetje alles android moet je eerst plaatje openen in nieuw venster, url kopieren, dan naar topic waar je post wilt maken, met vreemde tekens aan de gang om de img tags te zetten en plaatje in te voegen.
Dat kon ooit veel en veel makkelijker en dat heeft er 10+ jaar zo ingezeten, dus als het weer terug ian dan graag
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kan daar deThe Eagle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:49:
* The Eagle neemt aanloop en geeft rotschop
Zou handig zijn als er gewoon een knop kwam om vanuit een url een plaatje te linken. Zon beetje alles android moet je eerst plaatje openen in nieuw venster, url kopieren, dan naar topic waar je post wilt maken, met vreemde tekens aan de gang om de img tags te zetten en plaatje in te voegen.
Dat kon ooit veel en veel makkelijker en dat heeft er 10+ jaar zo ingezeten, dus als het weer terug ian dan graag
Intentionally left blank
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt; wellicht is een apart icoontje (combinatie van link + image) handiger.
Intentionally left blank
Nou loop ik hier al bijna 20 jaar en heb die nog nooit geziencrisp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:36:
[...]
Je kan daar de [Afbeelding]-knop voor gebruiken door daar een vinkje te zetten bij "weergeven als afbeelding"
Da's wel wat ik zocht, maar logisch is idd anders. Apart icoontje zou handiger zijn. Sowieso dekt de tekst "weergeven als afbeelding" de lading van de fuctionaliteit niet. "invoegen als afbeelding" zou beter zijn.
Ter suggestie, while you're at it: invoegen als video als extra vinkje er bij is dan natuurlijk een koud kunstje (en een groot plezier).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat zie ik nu pas.....crisp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:36:
[...]
Je kan daar de [Afbeelding]-knop voor gebruiken door daar een vinkje te zetten bij "weergeven als afbeelding"
Ik heb een beter idee: een icoontje van een afbeelding, maar dan met de schakels van de ketting erbij? Dat lijkt mij makkelijker gevonden en tevens een stuk duidelijker. Dat laat zien dat je een afbeelding van een link wilt plaatsen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat inderdaadcrisp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:41:
[...]
Klopt; wellicht is een apart icoontje (combinatie van link + image) handiger.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Beter nog: afbeelding invoegen met het icoontje dat het altijd al was. En een icoontje met vier van die image icoontjes om aan te duiden dat het via het fotoalbum gaat.AW_Bos schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Dat zie ik nu pas.....
Ik heb een beter idee: een icoontje van een afbeelding, maar dan met de schakels van de ketting erbij? Dat lijkt mij makkelijker gevonden en tevens een stuk duidelijker. Dat laat zien dat je een afbeelding van een link wilt plaatsen.
Ik denk dat we op dit punt beter een nieuw icon kunnen introduceren dan de actie van een bestaande aanpassen; dat laatste gaat geheid weer vragen opleveren...The Eagle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Beter nog: afbeelding invoegen met het icoontje dat het altijd al was. En een icoontje met vier van die image icoontjes om aan te duiden dat het via het fotoalbum gaat.
Intentionally left blank
Hoezo? Dat is ook al eerder gedaan - onder de image knop zat eerst gewoon het toevoegen van een link.crisp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:41:
[...]
Ik denk dat we op dit punt beter een nieuw icon kunnen introduceren dan de actie van een bestaande aanpassen; dat laatste gaat geheid weer vragen opleveren...
* The Eagle ziet het probleem niet.