beste alle,
wil graag de uitkomst van mijn vert.zoeken waarden vastzetten na
misschien is mijn vraag niet duidelijk ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen.
ik heb op blad 1 de volgende data's (is een query uit een data base ik noem dit maar bron data's)
in kolom A (vanaf A2 tot A5 de volgende code : 110, 120, 130, 140)
en in kolom B (vanaf B2 tot B5 de volgende omschrijving : rood, wit, blauw, geel)
nu heb ik op blad 2
de volgende formule in cel B2 : =vert.zoeken(A2;Blad1!A:B;2;onwaar)
dus als ik nu op blad 2 in cel A2 "130" invullen dan verschijn in B2 "blauw"
ik sla dit bestand op.
en open mijn bestand waar mijn data van de query op staan en veranderd "blauw" naar "paars"
En nu open ik mijn bestand weer en de gegevens op blad 2 is nog steeds onveranderd. maar als ik
bij "Gegevens" op Alles vernieuwen klik dan veranderd dit nu na "paars" hoe kan ik dit opheffen zodat dit niet veranderd en op "blauw" blijft??
met vriendelijk groet
Ashey
...
wil graag de uitkomst van mijn vert.zoeken waarden vastzetten na
misschien is mijn vraag niet duidelijk ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen.
ik heb op blad 1 de volgende data's (is een query uit een data base ik noem dit maar bron data's)
in kolom A (vanaf A2 tot A5 de volgende code : 110, 120, 130, 140)
en in kolom B (vanaf B2 tot B5 de volgende omschrijving : rood, wit, blauw, geel)
nu heb ik op blad 2
de volgende formule in cel B2 : =vert.zoeken(A2;Blad1!A:B;2;onwaar)
dus als ik nu op blad 2 in cel A2 "130" invullen dan verschijn in B2 "blauw"
ik sla dit bestand op.
en open mijn bestand waar mijn data van de query op staan en veranderd "blauw" naar "paars"
En nu open ik mijn bestand weer en de gegevens op blad 2 is nog steeds onveranderd. maar als ik
bij "Gegevens" op Alles vernieuwen klik dan veranderd dit nu na "paars" hoe kan ik dit opheffen zodat dit niet veranderd en op "blauw" blijft??
met vriendelijk groet
Ashey
...