uitkomst van mijn vert.zoeken vast zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
beste alle,

wil graag de uitkomst van mijn vert.zoeken waarden vastzetten na

misschien is mijn vraag niet duidelijk ik zal aan de hand van een voorbeeld uitleggen.

ik heb op blad 1 de volgende data's (is een query uit een data base ik noem dit maar bron data's)

in kolom A (vanaf A2 tot A5 de volgende code : 110, 120, 130, 140)
en in kolom B (vanaf B2 tot B5 de volgende omschrijving : rood, wit, blauw, geel)

nu heb ik op blad 2
de volgende formule in cel B2 : =vert.zoeken(A2;Blad1!A:B;2;onwaar)

dus als ik nu op blad 2 in cel A2 "130" invullen dan verschijn in B2 "blauw"

ik sla dit bestand op.

en open mijn bestand waar mijn data van de query op staan en veranderd "blauw" naar "paars"

En nu open ik mijn bestand weer en de gegevens op blad 2 is nog steeds onveranderd. maar als ik
bij "Gegevens" op Alles vernieuwen klik dan veranderd dit nu na "paars" hoe kan ik dit opheffen zodat dit niet veranderd en op "blauw" blijft??

met vriendelijk groet

Ashey
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Controleer via "Bestand - Opties - Formules" of "Werkmap berekenen" op Automatisch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Is het de bedoeling dat het permanent 'blauw' blijft? Dan zou ik van de cel een vaste waarde maken in plaats van een formule. Dit kan je snel doen door de cel van 'blauw' te selecteren en te kopiëren en plakken als waarde. De sneltoetsen hiervoor zijn CTRL+C, CTRL+ALT+V, V en ENTER.

Hiermee vervang je de formule door de waarde van de cel.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
g0tanks dank je je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is je doel eigenlijk? Want het lijkt nu net of je op Blad2 een kopie wil hebben van Blad1... en waarom zou je dat dan via vert.zoeken willen doen? Dat is helemaal niet logisch...

Of je wil iets anders bereiken maar dat wordt me niet helemaal helder. Misschien zijn er wel mooiere opties dan via plakken als waarde?