Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07 13:12
.

[ Voor 100% gewijzigd door Razaura op 10-06-2025 12:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je hebt al diverse nieuwe hardware geprobeerd, dus wat dat betreft al veel uitgesloten.
Wat doet 'ie als je Linux niet installeert, maar een live-USB image start en gebruikt?

Meest waarschijnlijke lijkt mij een defect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enige wat ik mis: is de PC aangesloten op een geaard stopcontact alsmede alle randapparatuur die aan de PC hangt? En is de spanning wel stabiel op de groep?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:35
^^

Verder, PC verplaatst? zit de koeler nog goed, draait de fan, heb je een speakertje op je mobo?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
vanaalten schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:58:
Je hebt al diverse nieuwe hardware geprobeerd, dus wat dat betreft al veel uitgesloten.
Wat doet 'ie als je Linux niet installeert, maar een live-USB image start en gebruikt?

Meest waarschijnlijke lijkt mij een defect moederbord.
Ik krijg hetzelfde probleem met de live-USB image maar alsnog bedankt voor je reactie.
Ik denk ook inderdaad dat het mijn moederboerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In een ander topic las ik dat timings van je geheugen best een ding kunnen zijn en kunnen zorgen voor willekeurige vastlopers. Daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
Tens schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:07:
^^

Verder, PC verplaatst? zit de koeler nog goed, draait de fan, heb je een speakertje op je mobo?
Alle fans draaien en de koeler zit er goed op. Voorzover ik weet zit er geen speaker op het moederbord. Wat bedoel je precies met verplaatst? Ik heb de pc wel op een andere plek gehad op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
MAX3400 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:03:
Enige wat ik mis: is de PC aangesloten op een geaard stopcontact alsmede alle randapparatuur die aan de PC hangt? En is de spanning wel stabiel op de groep?
Toen ik mijn pc gebruikte was hij niet aangesloten op een geaard stopcontact en de andere randapparatuur ook niet. Ik heb het net geprobeerd of het misschien nog iets zou uit maken maar geen verandering. Heb zelf niet echt veel verstand van spanningen op groepen maar hier zal ik later vandaag nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
sypie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:02:
In een ander topic las ik dat timings van je geheugen best een ding kunnen zijn en kunnen zorgen voor willekeurige vastlopers. Daar al eens naar gekeken?
Ik had er naar gekeken maar weet zelf niet echt iets over de timing van geheugen. Hier een link met een afbeelding van de timings als iemand mij hiermee zou kunnen helpen heel graag.
https://imgur.com/HSQwomv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Hoe heb je het geheugen getest? Alleen bankje voor bankje en kijken of het start of heb je alle bankjes voor een lange tijd proberen te testen met MemTest?

Verder drivers bijgewerkt waar het kon (en zolang Windows het toelaat).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Geheugen ziet er goed uit qua timing en 3000mhz Is ook ver onder kritieke snelheden. Als de reepjes op de QVL staan zou daar t probleem niet moeten zitten. Alles op de doos testen met andere voeding en minimale opbouw. Nog steeds vastlopers? Mobo & CPU lekker retour.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razaura
Wylana schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:25:
Hoe heb je het geheugen getest? Alleen bankje voor bankje en kijken of het start of heb je alle bankjes voor een lange tijd proberen te testen met MemTest?

Verder drivers bijgewerkt waar het kon (en zolang Windows het toelaat).
Ik had eerst bankje voor bankje en ook andere op andere slots geprobeerd alleen restarte de computer dan nog steeds, dus ga er niet van uit dat dat het probleem is.
Ik heb een test met memtest86 gedaan en geeft geen errors.
Hij restart trouwens nooit tijdens de memtest86 weet niet of dit iets betekent.

Ik kan op dit moment niet eens windows installeren zonder een andere pc te gebruiken dus drivers gaan dan ook niet lukken. Ik zou een andere pc kunnen gebruiken om windows en de drivers te installeren weet alleen niet of dit zal werken

[ Voor 15% gewijzigd door Razaura op 09-03-2020 23:50 ]

Pagina: 1