Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke onderdelen nodig voor een editing, game, 3D PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• soyou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09-2021
Halli :) Ik wil graag de volgende dingen doen met mijn PC dat is voornanelijk video editen 4K of hoger, 3D modelleren/renderen, (high end) gaming.

Softwares die ik onder andere wil gebruiken:
-Adobe Premiere Pro CC
-Blender
-Cinema 4D
-Zbrush
-Windows 10 of Linux

De kosten heb ik het liefst rond de €2000, maar heb geen vaste prijs dus mag meer of minder zijn de belangrijkste is dat de PC zijn werk goed aan kan!

Overklokken is niet wat ik persee in gedachten heb. Ik wil wel 2 monitors maar geen idee welke.

Dit is wat ik in gedachten had voor de PC onderdelen:
PSU Corsair RMX min.750W
ATX Gigabyte Aorus Pro
CPU AMD Ryzen7 3700x
COOLER Be Quiet Dark Rock Pro 4
GPU AMD RX 5700 XT
RAM DDR4-3600 2x 8GB G Skill Trident Z RGB
SSD Samsung 970 EVO 1TB
HDD WD BLACK 4 TB 7200rpm 256MB cache
FAN 2 of 4 ? Cooler Master Silent Fan SI2

Ik weet niet of deze systeem goed genoeg is. Of zijn bepaalde zaken overbodig? Dus kan bijvoorbeeld lager in geheugen, ik sta ook open voor andere merken als ze beter zijn voor wat ik allemaal wil gaan doen. Daarnaast weet ik niet of ik 16 of 32 RAM moet gebruiken en of hogere watt voor de PSU? Geen idee. Hoop dat jullie kunnen helpen.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
Waarom minimaal 750w. Ga je 2 videokaarten gebruiken?

• soyou
Misschien in de toekomst. Ik heb liever iets teveel watt voor mogelijke uitbreidingen. Maar 750 leek me redelijk en voldoende, maar iemand adviseerde mij 1000watt zo ik weet niet zo goed meer.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom maar 1 SSD? Bij grote videoprojecten ga je dus merken dat je Evo gewoon de bottleneck gaat worden qua I/O. De WDC Black gaat dat niet opvangen in ruwe doorvoer; ik zou je adviseren om (meerdere) PCIe SSD's in te zetten als je serieus regelmatig video-editing gebruikt.

Daarnaast (maar dat lees je vast in andere topics en in de system requirements vna je software); meer RAM is vaak beter voor "grafische programma's". En heel eerlijk; 16GB in een "high end PC" vind ik pas het begin maar allicht dat ik dat volledig verkeerd inschat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• soyou
Heel erg bedankt voor de feedback. Dus 4 x 8 RAM zal beter zijn of 2 x 16? Ik wou beginnen met 16GB RAM maar het zeer zeker uitbreiden in de toekomst.

En wat voor (verschillende) geheugen SSD raad je me dan aan en voor voor TB?

Ik dacht namelijk als eerst

1 TB SSD voor het runnen van windows en andere software
4 TB HDD of wellicht SSHD voor het opslaan van de videos die ik wil editen

En dan een 10 of 20 TB externe harde schijf op alles in op te slaan

Maar ik weet niet of dit de beste aanpak is, als ik zo hoor kan ok beste de hele HDD skippe? Haha

• soyou
Ik denk dat het inderdaad beter is om de gehele video editing op SSD te doen niet HDD zal flink wat in tijd schelen.

Ik neem sws de 1TB M.2 SSD slot. Maar om extra SSD geheugen toe tevoegen hoe kan ik dat beste aanpakken nog een M.2 slot of een PCI slot of een SATA intern of extern? En is dan 1TB voldoende (voor enkel de video bestanden die ik op dat moment wil editen)? Daarnaast heb ik ook de 10TB HDD externe hardeschijf.
Pagina: 1