Op mijn laptop (ASUS N73V) heb ik twee powerbuttons. Met die 2e button werd splashtop (ExpressGate) gestart. Ik heb dat jaren geleden met wat hulp van het ubuntu forum en grub4dos omgebouwd, zodat ik met die tweede button naar Ubuntu kon booten. Werkte prima.
Grub4dos staat dan dus op de ntfs partitie en de bootloader van ubuntu gewoon op de ext4 partitie.
Nu staat er windows 10 up, en wilde ik Linux Mint ernaast gooien. Zo gezegd zo gedaan, en het booten naar Grub4dos gaat goed, maar dan komt "Error 16; inconsistent file structure" in beeld en blijf ik in het grub4dos scherm. (v0.4.4)
Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik de 64 bit versie van linux mint (Cinnamon) had gepakt. De ubuntu versie was nl. 32 bit. Maar helaas, ook linux mint 32 bit wil niet booten, zelfde error.
Mijn menu.lst voor grub4dos:
timeout 0
default 0
hiddenmenu
title Linux Mint Cinamon
root (hd0,2)
kernel /boot/grub/core.img
Ik doe iets fout maar wat? Ik weet dat er nogal wat grub4dos beperkingen zijn, en ook die splashtop omgeving kent z'n beperkingen, maar het is gewoon zo leuk om twee powerknoppen te kunnen gebruiken
En omdat dit onder win7 prima werkte, zou ik zeggen dat ik gewoon iets stoms over het hoofd zie.
Iemand een idee?
Grub4dos staat dan dus op de ntfs partitie en de bootloader van ubuntu gewoon op de ext4 partitie.
Nu staat er windows 10 up, en wilde ik Linux Mint ernaast gooien. Zo gezegd zo gedaan, en het booten naar Grub4dos gaat goed, maar dan komt "Error 16; inconsistent file structure" in beeld en blijf ik in het grub4dos scherm. (v0.4.4)
Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik de 64 bit versie van linux mint (Cinnamon) had gepakt. De ubuntu versie was nl. 32 bit. Maar helaas, ook linux mint 32 bit wil niet booten, zelfde error.
Mijn menu.lst voor grub4dos:
timeout 0
default 0
hiddenmenu
title Linux Mint Cinamon
root (hd0,2)
kernel /boot/grub/core.img
Ik doe iets fout maar wat? Ik weet dat er nogal wat grub4dos beperkingen zijn, en ook die splashtop omgeving kent z'n beperkingen, maar het is gewoon zo leuk om twee powerknoppen te kunnen gebruiken
Iemand een idee?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.