Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van dit forum, een aantal maanden terug heb ik een at&t Samsung Galaxy S8 active gekocht van Ebay uit Amerika.
Voor de aankoop heb ik uitgebreid onderzoek gedaan of de telefoon hier zou werken en met Samsung Europa besproken dat dit gewoon zou moeten werken.
Eenmaal in mijn bezit kwam ik er dus achter dat ie geen netwerk vind hier. Ik heb inmiddels van at&t een unlock code gehad en de telefoon "succesfull unlocked" maar het netwerk wordt nog steeds niet gevonden. Ik heb er vele uren ingestoken inmiddels, maar het is een van het kastje naar de muur verhaal geworden. T-Mobile (mijn provider) zegt me niet te kunnen helpen, Samsung Europa zegt ineens dat ze me niet kunnen helpen omdat t een Amerikaans toestel is, Samsung Amerika stuurde me na een urenlange chat sessie door naar At&t, at&t zegt na een uur chatcontact dat mijn eigen provider me moet kunnen helpen... kortom ik kom niks verder. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alle reacties

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 09:26

Xanax959

relax...

Mja. Geen 3g in ieder geval. Welke 4g frequenties heeft tmobile ook al weer?
https://www.kimovil.com/e.../samsung-galaxy-s8-active

Atari portfolio Dos 2.11

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17

Pieroman

/me

Mis toch nog een beetje welke stappen je hebt ondernomen:

Doet het toestel het wel met een andere SIM?
Werkt jouw T-Mobile SIM in een ander toestel?
Wat als je het toestel op alleen 2G zet?
Zie je wel netwerken als je hier handmatig naar zoekt?

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 19:19
Heb je na de unlock nog een factory rest gedaan
Misschien proberen een internationale ROM te installeren? Let wel op dat je de juiste pakt.
Denk dat xda-developers je wel goed zou kunnen helpen.
https://forum.xda-developers.com/att-galaxy-s8
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8

Edit: sorry over het hoofd gezien dat het de active is..... dan wordt het moeilijk.

Op welke firmware zit je?

[ Voor 25% gewijzigd door Valinor op 09-03-2020 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Xanax959 de frequenties die het toestel kan gebruiken zijn dezelfde als welke een standaard S8 gebruikt en die zijn vrij common natuurlijk.

@Pieroman het toestel werkt ook niet met de simkaarten van mijn vrouw en of kinderen. Mijn simkaart werkt prima in mijn oude toestel, heb een nieuwe kaart aangevraagd voor dat nieuwe toestel. Als ik een simkaart in de S8 active stop, komen er wel de netwerken te staan die die kaart gebruikt maar bij zowel handmatig als automatisch zoeken naar beschikbaar netwerk krijg ik de melding "kan geen verbinding maken". Heb ook handmatig de apn ingevuld maar ook dat werkte niet.
Alleen 2g gebruiken heb ik niet geprobeerd... zal ik nog even doen

@D2FValinor volgens mij is er geen internationale firmware. Het is at&t of t-mobile firmware. Alles is up to date. Mijn laatste optie zou nog zijn om de firmware te flashen naar die van t-mobile usa. Xda heeft me tot nu toe niet echt geholpen, wel getracht, maar kreeg vooral antwoorden die impliceerde dat ik beter een gewone s8 met een hoesje had kunnen kopen.
Na de unlock heb ik idd nog een factor reset gedaan... haalde niks uit helaas.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
Is het een nieuw toestel? Is het dan niet zo dat je minimaal 5 min. moet bellen met het toestel waar het gekocht is.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
Update... ik kan geen manier vinden om met enkel 2g te werken. Heb wel even naar de simkaart status gekeken toen ik m er even in had gedaan om die 2g optie te checken. Hoe kan ik een screenshot posten hier?

Verwijderd

Topicstarter
@Dj Neo Ziggy het toestel is refurbished, daarom zou je het idd als nieuw kunnen zien omdat ie met fabrieksinstellingen is aangeleverd. Ik heb het verhaal van "regiolock" voorgelegd bij at&t, maar zei zeggen dat zoiets niet bestaat, hoewel ik dat idd overal op internet lees.
Een goeie bekende van me heeft me al wat geprobeerd te helpen door me wat codes te laten invoeren in het belscherm en zo de status van van alles en nog wat te checken. Over regiolock oplossen buiten de 5 minuten bellen in Amerika heb ik nog nergens wat kunnen vinden...

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Waarom zou je rooten.
Je kunt toch gewoon met Odin/Samsung Kies een Europese officiele ROM erop knallen?

Overigens staat die regiolock gewoon op de officiële Samsung site:

https://www.samsung.com/n...-ik-van-een-regiolock-af/

En Samsung Amerika kan je ook van de lock afhelpen (Dus niet AT&T).

https://eu.community.sams...Regional-Lock/td-p/286467

Het lijkt me overigens wel duidelijk dat we hier te maken hebben met die regiolock.
Dus gewoon even Samsung Amerika contacten en het daarmee oplossen.

[ Voor 79% gewijzigd door ChinaGeek op 10-03-2020 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ChinaGeek Ik heb letterlijk urenlang gechat met diverse technici van Samsung Amerika... uiteindelijk werd ik weer doorverwezen naar at&t. Bij Samsung Amerika wisten ze het zeker... alleen de originele provider van de telefoon kan een regiolock opheffen. Ik ben er van bewust dat er op de samsung sites staat dat zij ervoor kunnen zorgen, maar ik heb echt al uren en uren lang met hen gebeld, gechat en gemaild. Om flauw van te worden.

Voor zover ik het heb kunnen zien is er geen officiële Europese ROM voor een s8 actieve. Enkel Amerikaans of Koreaans of chinees..

De reden dat ik ben gaan vragen op een forum als deze is dat ik door de mogelijkheden heen ben. Gisteren nog contact gehad met t-mobile hier in nl. Zij gaven nu de tip dat ik er gewoon een at&t sim kaart in moest doen en daar van hieruit er mee bellen voor 5 min. Nou heb ik sterk mn twijfels of dat wel eens mogelijk is, maar voor 35 euro is t t proberen waard. Ik blijf er overigens bij dat het software matig op te lossen is, maar dat zal dan idd rootaccess vereisen en iemand die heel precies weet welk regeltje er verwijderd of aangepast moet worden in de telefoon...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

13art

Moderator Mobile
Als het gaat om het activeren van bepaalde frequenties/banden d.m.v. rooten, dan hoef je daar niet aan te beginnen want dat is al vaak geprobeerd maar voor zover ik weet niemand echt gelukt (al doen sommige videos anders vermoeden). Het missen van bepaalde frequenties/banden is namelijk wat vaker voorkomt bij toestellen uit China waar band 20 uitgeschakeld is.

Sowieso heb je alleen 2G en 4G met dit toestel. Heb je normaal gesproken wel 4G ontvangst thuis? Andere locatie geprobeerd? Is er misschien te achterhalen wat er refurbished is aan het toestel? Misschien zit er een antenne kabel los binnen in het toestel?

Ik neem aan dat de code die je van AT&T hebt gekregen was om de regiolock op te heffen? Je weet zeker dat dit goed gegaan is?

Als je al het proberen zat bent, heb je dan niet de mogelijkheid om het toestel terug te sturen en je geld terug te krijgen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Topicstarter
@13art ik heb zeer zeker prima ontvangst met t-mobile hier. Heb een paar apps gedownload thuis via wifi met het toestel en kon daarmee zien dan alles naar behoren werkt en dat alles originele samsung onderdelen zijn. Toestel is verkocht door bobcat_wireless op ebay en die staan als zeer goed aangeschreven op ebay. Ik kan aan het toestel zelf zien dat er minimale schadeplekjes zijn op een aantal plekken langs de rand vh scherm en langs de achterzijde, dus daarom ga ik er vanuit dat het scherm en de accu vervangen zijn. De appjes geven ook aan dat alle banden zoals gespecificeerd naar behoren werken.
De telefoon is verkocht als "global gsm unlocked" en de code die ik heb van at&t is een "network unlock code" en wanneer ik deze invoer staat er "unlock succesfull". Maar zoals inmiddels duidelijk mag zijn kan ik er nog geen netwerk mee vinden.

Het stomme is dat er veel te vinden is over het opheffen van regiolock, maar in de praktijk blijkt t erg lastig om dit ook voor elkaar te krijgen. Ik heb inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving gesproken die ook een toestel uit Amerika hebben, maar die kunnen allemaal eigenlijk niet echt vertellen hoe zij hier wel gewoon mee kunnen bellen. Bij de ene werkte het gewoon meteen, bij anderen is het toestel naar een vriend van een vriend van een vriend geweest en die hebben er wat mee gedaan waardoor het werkt. Had een man via marktplaats gesproken die een s8 active aanbood in nederland maar die had het weer over dat hij de lock eraf kreeg via een vriend die met hulp op afstand wat heeft gedaan. .. kortom een hoop vage verhalen met een hoop losse eindjes.

Begin het proberen idd aardig beu te worden, maar het toestel is inmiddels 4 maand in mijn bezit dus terugsturen is geen optie.

Overigens gaat het mij niet om het geld. Ik heb er zo'n 300 voor betaald en gezien de status van het toestel is dat een prima prijs voor een dergelijk toestel. Ik gebruik nu nog steeds mijn s5 active en die is inmiddels 5 jaar in gebruik en deze heeft een helehoop ellende meegemaakt waar verder geen andere telefoons tegen bestand zijn, vandaar de keuze voor deze sturdy opvolger daarvan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 08:06 ]

• ChinaGeek
De code die jij van AT&T hebt gehad is een code om hem ook op een ander nationaal netwerk dan AT&T te kunnen gebruiken.
Niet om de regiolock eraf te halen.

• ChinaGeek
Dan is er toch maar 1 optie? Een Amerikaanse SIM erin en 7 minuten bellen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wordt de volgende stap... hoop alleen dat ie dan hier wel gewoon netwerk pakt.
Pagina: 1