Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:57
Goedenavond

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwere grotere tv. We hebben momenteel een samsung UE55MU7000LXXN en het beeld is nog steeds mooi en de handige one connection box is ook erg handig. Tevens vinden we het strakke en dunne design mooi. We zoeken een tv in de 65 of 75 inch aangezien we er ongeveer 6meter vanaf zitten. Waren vandaag even bij de mediamarkt en daar stond onder andere de samsung Qled alleen moet ik zeggen dat de dikte van het scherm aardig opvallen is het leek wel een schilderij om nou te zeggen dat ik het mooi vond nee. Daarnaast hingen ook de mooie dunne schermen van Lg ( oled65c9pla) maar ja dan komt de vraag wel type kies je dan en welke zijn goed? De 75 inch versie was er trouwens niet dus konden we niet vergelijken.

Graag jullie mening of suggesties over welk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Move naar CEA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee welk budget je hebt, hoe je kamer is ingedeeld (qua lichtbeeld), welke aansluitingen je moet/wil gebruiken, of je goed geluid in de TV wil hebben of dat los hebt staan, of het een plat of gebogen paneel mag zijn. Ook mis ik wat je ermee wil doen; als je er een (moderne) PC of toekomstige console op wil aansluiten, zou HDMI2.1 allicht een eis/wens van je zijn?

Maar ja, je hebt een Samsung, ben naar MM geweest (niet heel handig soms), hebt 1 of 2 Samsungs gezien en vindt ze niet mooi. Samsung levert, zo even doorgeteld, iets van 40 verschillende TV's per jaartal in allerlei vormen, afmetingene & kwaliteit; welk type bij MM beviel je niet?

Had je misschien van LG al de W-serie TV bekeken (aangezien je "strak/dun" wil)?

Waarom niet overstappen op een beamer; TV's boven de 75" worden (relatief) exponentieel duurder en voor dat geld kan je best mooie (short throw) beamers vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
Qua budget ergens tussen de 1500 en 4000 vind het belangrijker dat het een mooi scherp beeld met een plat scherm is. Heb niet zoveel met gebogen schermen al zal het ze nu vast wel hebben. Er zal in de toekomst heus een ps5 aangekoppeld worden, dus hdmi 2.1 is dan idd wel erg handig als dat er vast op zit. Qua geluid hebben we nu een HK bds300 staan. Maar zou zelf toch weer liever een 5.1 set willen maar denk dat vrouw lief dat liever niet ziet 😃. Qua lichtbeeld schijnt er geen direct zonlicht op de tv. Makkelijk uitgelegd, de muur waar de tv staat/ hangt achter die muur schijnt de zon. Deze draait niet verder de tuin in (noordoosten tuin)

Ik weet dat de MM mss niet erg handig is maar je heb er vaak wel veel soorten tv's van verschillende merken en prijsklassen. Er hingen daar van samsung de 65" Q60R 75" Q70R en dan nog eens de 75" Q950R 8k versie maar die was boven ons budget 😃 Van de 2 eerste vonden we het beeld mooi alleen stoorden we ons aan de dikke zwarte rand om het scherm.Begrijp dat het een schilderij moet voorstellen als hij uit is alleen mooi is anders. En we misten bij beide tv's de one connection box. Er werd wel verteld dat deze er bij de duurdere wel op zat.

Van lg stonden er maar 2 tv's 1 van 55" en 1 van 65". De 75" versie was niet op voorraad en wist ook niet wanneer hij weer op voorraad kwam door corona. De w versie stond er niet dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Net wel opgezocht op Google en weet niet of de w versie wat voor ons is aangezien de meubels nog niet op juiste plek staan en de tv zich er niet voor leent om meerdere malen te worden verplaatst.
Vond het nou ook weer niet storend dat bij de 65" versie de onderkant van de tv dik was en de bovenzijde dun. Willen de tv met de tijd alleen wel graag zo strak mogelijk tegen de muur hangen of wellicht aan een draaibare beugel. Moeten alles nog gaan inrichten met nieuwe meubels.

Beamer geen ervaring mee of in verdiept. Alleen dan moeten we weer draden gaan trekken of gaan boren in het plafond en weet niet of ik daar nu wel zin in het onze nieuwbouw woning welke net klaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door mark28179 op 08-03-2020 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De C9 is het standaardmodel als je OLED wilt. De duurdere modellen van LG hebben beter geluid, of in het zijn geval van de W-series extra strak aan de muur te hangen, maar ze geven allemaal hetzelfde beeld als de C9.

Dus moet je je voor jezelf afvragen of er argumenten voor jou zijn om voor de duurdere modellen te kiezen en anders wordt het gewoon een C9. Koop 'm zolang hij nog te koop is: De CX zal aanvankelijk duurder zijn en biedt weinig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Heb je al verder gekeken dan enkel bij de mediamarkt ?
Via de pricewatch van deze website kan je al vele reviews vinden en zien wat er populair is.

categorie: Televisies

Een tv is daarnaast heel persoonlijk. Zelf zal ik altijd voor een OLED kiezen.
Volgens bovenstaande link zie je ook dat @dmantione aansluit op wat een populaire keus is.
Persoonlijk zou ik ook voor een C9 gaan als ik jou budget had en op zoek zou zijn.
Dit omdat deze door bijna iedereen(inclusief de redactie) heel goed beoordeeld wordt.
reviews: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 08-03-2020 23:48 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
ik heb nog niet verder gekeken dan de MM. Wil van het weekend naar Von Burg. Schijnt een goede winkel te zijn. Of bevelen jullie nog een bepaalde winkel aan?

Het w model van Lg is heel erg mooi maar in onze huidige situatie niet ideaal aangezien er nog nieuwe meubels komen en wellicht op andere plek.Dan moeten we de tv wellicht meerdere malen verplaatsen en dat wil je niet.

Wanneer komen de nieuwe modellen van samsung en of lg uit? Met Sony eigenlijk geen ervaring afgezien ik daarvan het beeld altijd aardig rood vind ogen. Maar kan ook komen omdat we altijd samsung hebben gehad.

Denk dat we wel voor een 75 of 77 inch gaan, want dat moet qua ruimte wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wachten op de nieuwe modellen is een slecht plan: Je betaald significant meer, de verbeteringen zijn beperkt en wie weet hoeveel de ziekte die heerst nog aan vertragingen gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark28179
Ik ben eruit heb gisteren de E9 65 inch gehaald. Vond deze qua desing mooier als de c9. De w serie is mooi maar was in ons geval niet handig
Pagina: 1