Kortsluiting lampjes kenwood kr-4400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Dag mede tweakers. Ben al tijdje bezig mijn oude kenwood kr-4400 weer te herstellen, en zodoende wat ervaring met electronica te krijgen.

Helaas bij de tweede poging om de lampjes te vervangen van het frontpaneel heb ik vermoedelijk kortsluiting gemaakt. Probeerde een lampje te testen met twee draadjes maar toen hoorde ik een klik en gingen de andere twee lampjes uit. Deze gaan nu niet meer aan. De versterker werkt verder wel.

Mijn vraag is of ik nu een zekering moet vervangen, of alleen de lampjes of beide? Hoe kan ik de juiste zekering terug vinden?

Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie wat wellicht problemen geeft? Aangezien de lampjes recent vervangen waren maar ook weer uitgingen na tijdje, wat ik in eerste instantie verwijtte aan mijn slechte soldeer ervaring.

Hieronder de service handleiding:
https://www.google.com/ur...Vaw1PSFhPmqnfZ8JXQVCs-6uu

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via Nazlive op 08-03-2020 20:55)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Als ik het schema bekijk zou het kunnen dat zekering F1 op het power supply board kapot is. Die zou je kunnen doormeten en zonodig vervangen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Als ik het schema bekijk zou het kunnen dat zekering F1 op het power supply board kapot is. Die zou je kunnen doormeten en zonodig vervangen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
kraats schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:46:
Hartelijk bedankt voor je reactie. Het was even zoeken aan de hand van de tekening (tekening laat onderkant zien van printplaat). Zit een glazen zekering die inderdaad kapot lijkt te zijn. Er is geen draad meer zichtbaar. Morgen maar even langs de electronica zaak voor een zekering en nieuw lampjes erbij.

Erg blij dat het een makkelijke fix is. Nogmaals bedankt! :)