Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verhuizen van pc verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Irohhh
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Hallo, mijn ouders zijn gescheiden en vanaf nu gaan ik om de week wonen bij mijn vader en moeder mijn vraag is of dat een probleem gaat veroorzaken voor mijn pc (beschadiging)?

Beste antwoord (via Irohhh op 08-03-2020 22:15)

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
Een computerkast zou het goed moeten kunnen hebben, het probleem dat zou kunnen optreden zijn de kabels, na vele lan-parties waren het bij mij de connectoren die losser gingen zitten(hdmi heeft helaas geen schroefjes zoals VGA en DVI,waardoor de kabel er met wat slijtage uit zou kunnen trillen door vibraties van de koelers).

tips: zet bij beide ouders een beeldscherm neer, dat scheelt qua transport al een stuk doordat het alleen maar de kast is, en niet ook een beeldscherm dat je mee hoeft te nemen.
wanneer je videokaart 1 hdmi en 1 dvi poort heeft, probeer dan 1 beeldscherm met hdmi, en de andere met dvi. Dit voorkomt slijtage van de connectoren.

Alle reacties

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
nou wekelijks op en neer is niet aan te raden nee. Anderzijds, wat zijn je specs.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 22:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mja, handig is anders. Als je de PC gewoon mooi plat neerlegt tijdens transport, en de koelers niet zulke gedrochten zijn zoals in high-end computers zodat ze de moederbord krom kunnen trekken, is er niet veel aan de hand. Misschien een laptopje overwegen gewoon omdat het handiger is in zulke gevallen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Je pc bestaat uit allemaal losse onderdelen. Je weet dat die ook verscheept worden van de fabrikanten, naar distributie centra, naar de winkel waarin je jouw pc hebt gekocht?
Die kunnen wel wat hebben hoor.

Als je nou een mega grote koeler hebt, zou je die eventueel met wat foam waarin bijv. je grafische kaart verpakt zat in de doos kunnen ondersteunen.

Als je nog mechanische HDD's hebt, vervang die dan eens door SSD's. ;)
Dat zou namelijk het enige zijn waarvan ik zou zeggen, ga daar niet mee lopen leuren.

Hoe ga je het verder doen met je randapparatuur? Zoals scherm, etc?
Als je van alles de originele dozen nog hebt, stop ze daar in voor het transport.

Verder, zou ik nog overwegen om wellicht de keuze te maken voor een goede laptop?
Eventueel nog deels gesponsord door je ouders?

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
Of je gebruikt Remote Desktop, waarbij je de computer bij een van je ouders altijd aan laat staan en om de week op afstand op dat ding werkt.

Als je weinig hardware in je case hebt, is plat vervoeren op de achterbank niet erg, mits je niet met 50km/u over een drempel vliegt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:12:
Je pc bestaat uit allemaal losse onderdelen. Je weet dat die ook verscheept worden van de fabrikanten, naar distributie centra, naar de winkel waarin je jouw pc hebt gekocht?
Die kunnen wel wat hebben hoor.
Dat is toch niet vergelijkbaar met de situatie alhier? De lossen componenten worden individueel verpakt. Een pc heeft alle componenten in zich en kunnen dus gaan bewegen ten opzichte van het moederbord. Dat heeft dus meer risico op beschadigingen.

Mijn tip aand @Irohhh als je je pc vervoert bij aankomst alles aandrukken.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 08-03-2020 19:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Dat is toch niet vergelijkbaar met de situatie alhier? De lossen componenten worden individueel verpakt. Een pc heeft alle componenten in zich en kunnen dus gaan bewegen ten opzichte van het moederbord. Dat heeft dus meer risico op beschadigingen.
Weten we niet zeker he? Voor hetzelfde geld is het een SFF pc met alleen onboard meuk en een m2. SSD.
Maar snap je punt. ;)

• Tartarus
PcDealer schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Mijn tip aand @Irohhh als je je pc vervoert bij aankomst alles aandrukken.
Niet te vergeten al het schuimrubber en andere schok absorberend materiaal er omheen.
Dat ontbreekt allemaal in een computer kast.

• Irohhh
Een laptop is geen optie en heb een vrij goeie pc waarde €1100

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tartarus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:14:
Of je gebruikt Remote Desktop, waarbij je de computer bij een van je ouders altijd aan laat staan en om de week op afstand op dat ding werkt.
Het is nogal afhankelijk van wat 'ie ermee wil gaan doen, of Remote Desktop een goed idee is. Gamen via Remote Desktop zal niet heel soepel gaan ;) En je moet een ander systeem hebben, om beetje fatsoenlijk te kunnen remoten.
Irohhh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:27:
Een laptop is geen optie en heb een vrij goeie pc waarde €1100
Welke onderdelen zitten erin? En hoe ver zou je ermee moeten reizen, en hoe (trein/auto/fiets)?

The devil is in the details.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Tartarus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Niet te vergeten al het schuimrubber en andere schok absorberend materiaal er omheen.
Dat ontbreekt allemaal in een computer kast.
Daar gaat veel teveel speling op zitten, bescherm je je CPU socket en PCIE slot echt niet mee.

Gewoon voorzichtig zijn en met het moederbord aan de onderkant vervoeren, gewicht van koeler en videokaart mogen er best op leunen en wat heen en weer gaan, als het er maar niet aan hangt bij schokken.

• Tartarus
mitsumark schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Daar gaat veel teveel speling op zitten, bescherm je je CPU socket en PCIE slot echt niet mee.

Gewoon voorzichtig zijn en met het moederbord aan de onderkant vervoeren, gewicht van koeler en videokaart mogen er best op leunen en wat heen en weer gaan, als het er maar niet aan hangt bij schokken.
Ik suggereer dan ook geenszins dat er schuimrubber en andere materiaal in de kast gepropt moet worden.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Is geen enkel probleem, ik ga er vanuit dat je kast in de auto zet? Gewoon voorzichtig doen en alles komt goed.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2020 20:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
Een computerkast zou het goed moeten kunnen hebben, het probleem dat zou kunnen optreden zijn de kabels, na vele lan-parties waren het bij mij de connectoren die losser gingen zitten(hdmi heeft helaas geen schroefjes zoals VGA en DVI,waardoor de kabel er met wat slijtage uit zou kunnen trillen door vibraties van de koelers).

tips: zet bij beide ouders een beeldscherm neer, dat scheelt qua transport al een stuk doordat het alleen maar de kast is, en niet ook een beeldscherm dat je mee hoeft te nemen.
wanneer je videokaart 1 hdmi en 1 dvi poort heeft, probeer dan 1 beeldscherm met hdmi, en de andere met dvi. Dit voorkomt slijtage van de connectoren.

• Irohhh
Ik wil jullie bedanken voor de reacties ben nu wel zelfverzekerd dat mn pc de autorit gaat overleven, want het is een rit van 2 minuten.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:04
Irohhh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:19:
Ik wil jullie bedanken voor de reacties ben nu wel zelfverzekerd dat mn pc de autorit gaat overleven, want het is een rit van 2 minuten.
ooow. naar lan party was het soms 1,5 uur. Ik had een speciale tas gekocht toen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N92GYL1HSXxIbfbY6NATV7xZ6Xs=/f/image/1EWcfc82iS64zHZiRj2PXkyg.jpg
en ik zie dat Thermaltake nog steeds tassen verkoopt. Zorg gewoon dat alle schroeven goed vast zitten en dat de koeler van je CPU niet te zwaar is.
Pagina: 1