Toon posts:

iPhone XR vs iPhone 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie
Na een 3-tal jaartjes een 7 te hebben gehad die ondertussen echt aan het einde van z'n dagen begint te komen (kapotte micro sinds een paar dagen, geregeld greyed out, freezed redelijk vaak, etc), is er nood aan vernieuwing.
Maar omdat ik nog student ben en ik sowieso niet iemand ben die per se de nieuwste iPhone moet hebben als die weinig extra's heeft tov de voorganger, wil ik hier ook niet te veel geld aan spenderen. Ik kan sowieso geen half jaar meer wachten op een 12, gezien ik nu al niet meer kan bellen zonder earbuds.

Mijn vraag
Is het verschil tussen een XR en een 11 groot genoeg dat het een 100+€ meerprijs van de laatste verantwoordt?
Ik weet dat de 11 een betere batterij heeft en betere camera (ik vond de 7 ook nog redelijk goede foto's + features maken).
(Desnoods mag je ook goede ervaringen van websites die refurbished iphones aanbieden geven :> )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De 11 kan je voorlopig nog niet goedkoper vinden dan +/- 800€.
De XR is 700€, maar je vindt er erg veel "zo goed als nieuwe" refurbished aan 500-600€.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De 11 is vernieuwde XR. dus als je een nieuwer/moderner toestel wilt, waar je waarschijnlijk langer iOS updates mee krijgt..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49
XS is rond de 700.

Gulden middenweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:45:
De 11 is vernieuwde XR. dus als je een nieuwer/moderner toestel wilt, waar je waarschijnlijk langer iOS updates mee krijgt..
Ja, met die logica kan je even goed elk jaar de nieuwe kopen.
Lynx schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:45:
XS is rond de 700.

Gulden middenweg
Net nog eens wat doorgesnuffeld, en ja de XS blijkt precies toch wel de beste bang for bucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:23
De accu van de XS is niet fantastisch, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Ja, met die logica kan je even goed elk jaar de nieuwe kopen.

[...]

Net nog eens wat doorgesnuffeld, en ja de XS blijkt precies toch wel de beste bang for bucks.
Nee, je vraagt het verschil. je kunt ook voor €500,- ref. XR kopen https://mobico.nl/producten/iphone/refurbished-iphone-xr/
Scheelt je toch weer €200,- :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat was btw de reden waarom de XS discontinued werd?
Hackus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Nee, je vraagt het verschil. je kunt ook voor €500,- ref. XR kopen https://mobico.nl/producten/iphone/refurbished-iphone-xr/
Scheelt je toch weer €200,- :P
Ik ging er dan ook van uit dat de 11 beter en moderner is dan de XR/XS. Technologie gaat nooit niet achteruit.
Alleen is het de meerprijs waard? :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou die refurb shops allemaal links laten liggen, kan je nog beter van een goede Tweaker een tweedehands overkopen. Ik zou ook voor de XS gaan. Beter dan de XR (imho) en ik dénk eerlijk gezegd op max snelheid na misschien ook een beter totaalplaatje dan de 11. Maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:51:
Wat was btw de reden waarom de XS discontinued werd?

[...]

Ik ging er dan ook van uit dat de 11 beter en moderner is dan de XR/XS. Technologie gaat nooit niet achteruit.
Alleen is het de meerprijs waard? :P
Je kunt alles in je voordeel beoordelen.
XS is beter dan de 11, alleen oudere chip.
OLED scherm met hogere DPI, niet te groot... maar je TT geeft aan 11 v XR, dan zou ik de XR kopen en dat vind ik de meerprijs wel waard.
Als je LCD gewent bent van je 7, kan het nog even wennen zijn.(XS) nieuwe 11 met 128GB kost je ook €700,- V&A aangeboden: Apple iPhone 11 128GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:05:
Ik zou die refurb shops allemaal links laten liggen, kan je nog beter van een goede Tweaker een tweedehands overkopen. Ik zou ook voor de XS gaan. Beter dan de XR (imho) en ik dénk eerlijk gezegd op max snelheid na misschien ook een beter totaalplaatje dan de 11. Maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Ik heb al links en rechts opgevangen dat die refurb shops vaak onderdelen van slechtere kwaliteit gebruiken.
Maar is dat verschil ook echt duidelijk merkbaar?
Hackus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Je kunt alles in je voordeel beoordelen.
XS is beter dan de 11, alleen oudere chip.
OLED scherm met hogere DPI, niet te groot... maar je TT geeft aan 11 v XR, dan zou ik de XR kopen en dat vind ik de meerprijs wel waard.
Als je LCD gewent bent van je 7, kan het nog even wennen zijn.(XS) nieuwe 11 met 128GB kost je ook €700,- V&A aangeboden: Apple iPhone 11 128GB Zwart
Bwah gewend aan LCD. Ik heb een OLED tv, dus ik ben gewend aan beide. Als ik zowat doorlees zijn er aan beide voor- en nadelen, maar is OLED wel zuiverder qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Verwijderd Ik heb zelf geen ervaring met refurbished iPhones, maar mijn oom had eerst 2x een iPhone 5S (refurbished) gekocht, waarvan er 1 geen netwerk aangaf. Laatst heeft hij 2x een iPhone 7 (refurbished) gekocht, waarvan er van een het scherm niet goed was. Ik zou zelf niet zo snel een refurbished product willen kopen. Dan kijk ik liever voor een nieuwe (geseald) op Marktplaats of hier op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50

Flipm0de

geen

De 11 serie heeft wel veel betere camera's.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Flipm0de schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:14:
De 11 serie heeft wel veel betere camera's.
En night mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat is een “kapotte micro” en “geregeld grayed out”?

Persoonlijk zou ik voor de 11 gaan overigens, zowel tussen de Xr en de 11 maar ook t.o.v de XS, fantastische accu, nieuwe camera’s, nieuwe hardware, langer support. Enz.

[ Voor 58% gewijzigd door Donstil op 08-03-2020 20:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Verwijderd Ja. Ik heb ooit de fout gemaakt om bij Leapp een testtoestel te kopen. Die is vier keer teruggegaan voor ze er eindelijk een originele accu inpropten ipv een neppert met maar 60% van de capaciteit. :+ En een oom, had ergens anders besteld, had een enorm lelijk display. Die heeft hem teruggestuurd en heb ik een 2e hands 6S in zeer goede staat maar met een rotte accu voor gekocht (€140 toen ofzo geloof ik) en toen door Apple laten servicen. Telefoon was voor €200 klaar met originele onderdelen, nieuwe accu en 90 dagen garantie hehe. Die refurb was €300. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel iedereen voor de antwoorden.
Refurbished gaat het bij nader inzien toch niet worden. Ik ga m'n iPhone sowieso toch een 3-tal jaar hebben en geen zin om na één jaar ofzo al in sodom en gomorra te eindigen. :P

Ik heb een paar reviews op youtube bekeken en het uiterlijk van die XS bevalt me toch niet helemaal. Ook bij vrienden die hem hebben deed het me eigenlijk gewoon denken aan m'n 7. De 'knoppen' van de camera zijn meh. Die frame lijkt meer high-end tov de 11, maar in een case maakt dat toch niets uit. Plus, ik ben wel uitgekeken op dat klassieke zwart (of grey of gold).
Dat mint green is O+

De XS heeft OLED, ja. Maar blijkbaar merk je dat niet erg hard tenzij je fan bent van 50 shades of black. En dat scherm blijkt gevoeliger aan water, en gezien ik nogal vaak in 'waterige' omgevingen zit ook een (klein) nadeel. Ook blijkt OLED in verlichte omgevingen (dus ook buiten) minder goed zichtbaar te zijn.

Ik weet dat het geen exacte wetenschap is, maar ik weet goed hoe hard ik de kleine battery life van 7 heb gehaat. Ik ben vaak nogal vergeetachtig in het opladen, en ik ben vaak lange dagen weg of in het buitenland waar ik quasi continu op 4G zit, en dan is een platte batterij toch allesbehalve.

De camera is voor mij niet echt zo belangrijk. Ik neem best wel wat pics en selfies, maar dat zijn meestal 'gewone' fotos en geen funky zaken à la overdreven inzoomen of slowmo of w/e.

Overall heb ik het gevoel dat de XS minder future proof is dan de 11. Ook heb ik bedenkingen bij de kwaliteit van dat OLED-scherm (hoewel we een OLED tv hebben en er heel tevreden mee zijn).

De meeste XS'en die ik sealed of in nieuwstaat tegenkom zijn rond de 600-650. Ben daarnet hier in V&A een 11 64gb tegengekomen voor 700. Dus wat is het laatste verdict als jullie zouden moeten kiezen? :P
Donstil schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:41:
Wat is een “kapotte micro” en “geregeld grayed out”?

Persoonlijk zou ik voor de 11 gaan overigens, zowel tussen de Xr en de 11 maar ook t.o.v de XS, fantastische accu, nieuwe camera’s, nieuwe hardware, langer support. Enz.
Wanneer ik telefoneer kunnen noch ik noch de andere elkaar horen. Ik kan ook niets meer inspreken in dictafoon = kapotte micro.
Ik kan nog wel bellen wanneer ik m'n earbuds in heb, maar enkel wanneer ik zelf bel.

Greyed out = geregeld kan ik bv. wifi niet meer aanzetten, of is de facetime knop weg, etc.
https://i.redd.it/19hx9mvzi2q11.jpg

Daarnaast is ook de batterij aan het einde van z'n dagen denk ik. Wanneer ik hem te lang gebruik kan hij echt heet worden en hij is ook heel snel leeg.
Ook flipt die geregeld dat ie ineens freezed of dat apps veel langer duren om op te starten, etc.

Wss kan ik dat laten herstellen, maar gaat me wss meer kosten dan wat die nog überhaupt waard is. En het is al erg dat zelfs m'n vader me al uitlacht met dit bijna-antiek model. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Ik zou de 11 nemen: extreem goede accuduur, 4GB RAM en een goede camera. Een groot voordeel van de XR/11 is dat deze evenveel informatie toont als een XS Max of 11 Pro Max, maar wel een stuk goedkoper is (bron). Een XS heeft wel een groter scherm dan de 7, maar laat alleen verticaal meer informatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik heb tijdelijk ook de Xs gehad maar de batterij is om te janken. Althans met mijn gebruik. Standbye tijd is prima. Ik ben gillend terug gegaan naar de 11. Waanzinnig goede accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik gebruik mijn Xs nu bijna 17 maanden en de accu mag inderdaad wel wat langer meegaan. Als ik nu zou mogen kiezen, dan zou ik voor de 11 Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Knul schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:47:
De accu van de XS is niet fantastisch, hou daar rekening mee.
Hoezo niet. Mijn vrouw gebruikt mijn “oude” xs en zit de hele dag op Facebook en Instagram, letterlijk, af en toe foto’s en filmpjes maken. ‘S avonds op de lader en weer een hele dag door.

Tevens geeft die nogsteeds 100% batterij status aan (1,5 jaar oud) waar die van mij (11 pro, 3 a 4 mnd oud) al op 97% zit. Niet dat ik daar verder waarde aan hecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
Hooli-gan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Hoezo niet. Mijn vrouw gebruikt mijn “oude” xs en zit de hele dag op Facebook en Instagram, letterlijk, af en toe foto’s en filmpjes maken. ‘S avonds op de lader en weer een hele dag door.

Tevens geeft die nogsteeds 100% batterij status aan (1,5 jaar oud) waar die van mij (11 pro, 3 a 4 mnd oud) al op 97% zit. Niet dat ik daar verder waarde aan hecht.
Your mileage may vary. De batterij is echter objectief gewoon geen sterk punt van deze telefoon. Je vrouw kan er blijkbaar prima de dag mee door komen. Mooi! Feit blijft dat de 11 een flink verbeterde stamina heeft op dat vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fyi, het is dus de 11 geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:43:
Fyi, het is dus de 11 geworden. :)
Veel plezier ermee :D

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Hackus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:45:
Er zit een jaartje verschil tussen die toestellen, met die updates zit het dus sowieso wel goed welke je ook kiest... de oude 7 krijgt ook nog steeds updates.

Er zit alleen wel een redelijk prijsverschil tussen de twee en het enige echt grote verschil tussen de Xr en de 11 is de camera setup, die is van de 11 toch wel een flink stukje beter... maar vind je dat niet zo belangrijk, dan gewoon voor de Xr gaan en je geeft een stukje minder uit.
Lynx schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:45:
XS is rond de 700.

Gulden middenweg
Tja, wat mij betreft ook de betere keuze al is het alleen maar vanwege een compacter formaat en het vele malen betere scherm in de Xs... Xr en de 11 hebben dan wel weer het de grotere accu.
Pagina: 1