Toon posts:

Exchange Server alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een compleet alternatief van exchange voor Linux?
Dit omdat we een bedrijf hebben, die liever graag een goedkopere oplossing ziet. Dit ivm met het feit dat het bedrijf net gestart is.
Geen POP3/IMAP servers aub!

Wat wil ik dat er werkt (wat nu zo voortreffelijk met exchange gaat) :
- Agenda's sharen
- Taken sharen
- Openbare mappen
- Emailadres koppelen aan openbare map
- Kunnen samenwerken met Outlook 9x/2000

Kijken of iemand er antwoord op heeft. Ik kon in ieder geval weinig vinden. :(

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Vergeet het maar, daar is absoluut geen alternatief voor. Lotus Notes is de enige echte concurrentie voor exchange, maar dat werkt niet volledig samen met Outlook (alleen email, geen agenda naar mijn weten).

Mijn iRacing profiel

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
De domino server draait iig onder linux. Je kan ook wel de notes client gebruiken. Het is echter niet zo dat die goedkoper is.

Misschien moet je eens naar een backoffice licentie kijken. Dit is niet al te duur en het heeft een hoop in de licentie zitten (ik geloof exchange, nt en sql).

Check hier

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=19] >> [forum=23]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:21 schreef collin het volgende:
Vergeet het maar, daar is absoluut geen alternatief voor. Lotus Notes is de enige echte concurrentie voor exchange, maar dat werkt niet volledig samen met Outlook (alleen email, geen agenda naar mijn weten).
Maar nu er zo'n beetje standaarden beginnen te ontstaan voor calandering zal dat ook wel snel beter worden. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Naast de tip over de backoffice licentie, misschien is een small businness licentie iets?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom Outlook? Outlook hoort bij Exchange. Als je een andere Exchange oplossing wil hoort daar ook een andere client bij (maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn).

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ff op inhaken :)
Is er uberhaupt niet iets van een email-met-agenda-client-server dingetje voor linux :?
En als het ff kan dan ook met een lient voor windows dodat je een hele toko op een linux server kan draaien :)
Jaaa ik ben ook opzoek naar zoiets...

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1