Mijn vraag
Hoe krijg ik een oudere iMac (is van mijn moeder, 65+)?
Word gebruikt voor email, Safari, Office en online spelletjes (rekenkracht: Facebook Landleven, dat werk). Zijn geen enorme krachtsinspanningen, maar desondanks heb je een berg geduld nodig
Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 21,5” (2012) met 2,7 GHz Intel i5 Core 3330S processor, 8 GB geheugen (2 x 4 GB) en conventionele harde schijf van 1 TB (5400 rpm).
Draait sinds kort op meest recente versies van Mac OS 10.5 Catalina.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het werkgeheugen kan uiteraard ook omhoog, maar dat lijkt me a) een vlag op een modderschuit en b) investering die niet rendeert. Tegelijkertijd denk ik: als hij toch open ligt, kan die 2 x 8 GB er ook wel bij gestoken worden...
Hoe krijg ik een oudere iMac (is van mijn moeder, 65+)?
Word gebruikt voor email, Safari, Office en online spelletjes (rekenkracht: Facebook Landleven, dat werk). Zijn geen enorme krachtsinspanningen, maar desondanks heb je een berg geduld nodig
Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 21,5” (2012) met 2,7 GHz Intel i5 Core 3330S processor, 8 GB geheugen (2 x 4 GB) en conventionele harde schijf van 1 TB (5400 rpm).
Draait sinds kort op meest recente versies van Mac OS 10.5 Catalina.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mac OS ge-update naar meest recente versie
- Office 2016 for Mac geupdate
- Overige apps geupdate
Het werkgeheugen kan uiteraard ook omhoog, maar dat lijkt me a) een vlag op een modderschuit en b) investering die niet rendeert. Tegelijkertijd denk ik: als hij toch open ligt, kan die 2 x 8 GB er ook wel bij gestoken worden...
“The greatest teacher, failure is”