Wat is een betrouwbare refurb verkoper?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mijn vraag

Mijn vrouw heeft nu een Oneplus 3, deze houdt het gemiddeld een halve dag uit voordat hij met alleen stil liggen van 100 naar 0% gaat. Hij is dus aan vervanging toe. Nu zitten we al een tijdje te kijken naar de Iphone 8, en het mogelijke budget model wat eraan komt, echter door de dode telefoon kunnen we niet wachten op het budget model.
Omdat we recent een huis hebben gekocht waar wat meer aan moest gebeuren dan verwacht, is er geen budget voor een nieuwe variant. Dus ik zal het met refurb moeten doen.

Alleen zie je heel veel verschillende zaken die refurbished aanbieden, echter probeer ik er 1 te vinden waarbij ik zeker weet dat de onderdelen origineel zijn, en ik met eventuele problemen gewoon bij apple het scherm oid kan laten vervangen zonder dat ik gezeur krijg met "ja maar <x> of <y>"

Hoe kan je zien wat een "goede" of "betrouwbare" refurb verkoper is. Ik zie door de bomen het bos niet meer, en het is toch op kort termijn (binnen enkele dagen) nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik hoor via via dat Forza goed is, maar ook over Partly, Green Mobile en Leapp.

Forza -> Goed volgens kennis, maar slecht volgens Trust Pilot
Green Mobile -> Slechte online reviews
Leapp -> Goede online reviews

Maar moet je Trust pilot reviews serieus nemen? Als je nu steeds meer ziet (zelf ook meerdere malen gehad) dat je een mailtje krijgt voor korting als je een goede review achter laat..

Wat zijn jullie ervaringen of aanbevelingen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:41
Ik heb al twee iPhone 8 gekocht bij fixjeiphone.nl. Prima kwaliteit en twee jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Waarom niet gewoon een 2e handsje?
M’n vrouw doet het nu al meer dan 2 jaar met een 2e hands iPhone 7. Ooit voor een paar honderd gekocht.
Pas de batterij bij coolblue laten vervangen, gaat weer een jaar of meer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@corset Als eens ref. toestel gekocht bij Mobico. nieuwstaat en geen problemen mee ervaren.
(eigen iPhone vergeten in Hotel, werd nagestuurd. mijn dochter heeft het later in gebruik genomen en nu nog steeds. - recent batterij vervangen, zat org. Apple in -)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Eens met @Smobbo. Tweedehands uit de V&A is vaak een betere gok dan een refurb.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:22
corset schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:40:
Mijn vraag

Mijn vrouw heeft nu een Oneplus 3, deze houdt het gemiddeld een halve dag uit voordat hij met alleen stil liggen van 100 naar 0% gaat. Hij is dus aan vervanging toe. Nu zitten we al een tijdje te kijken naar de Iphone 8, en het mogelijke budget model wat eraan komt, echter door de dode telefoon kunnen we niet wachten op het budget model.
Omdat we recent een huis hebben gekocht waar wat meer aan moest gebeuren dan verwacht, is er geen budget voor een nieuwe variant. Dus ik zal het met refurb moeten doen.

Alleen zie je heel veel verschillende zaken die refurbished aanbieden, echter probeer ik er 1 te vinden waarbij ik zeker weet dat de onderdelen origineel zijn, en ik met eventuele problemen gewoon bij apple het scherm oid kan laten vervangen zonder dat ik gezeur krijg met "ja maar <x> of <y>"

Hoe kan je zien wat een "goede" of "betrouwbare" refurb verkoper is. Ik zie door de bomen het bos niet meer, en het is toch op kort termijn (binnen enkele dagen) nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik hoor via via dat Forza goed is, maar ook over Partly, Green Mobile en Leapp.

Forza -> Goed volgens kennis, maar slecht volgens Trust Pilot
Green Mobile -> Slechte online reviews
Leapp -> Goede online reviews

Maar moet je Trust pilot reviews serieus nemen? Als je nu steeds meer ziet (zelf ook meerdere malen gehad) dat je een mailtje krijgt voor korting als je een goede review achter laat..

Wat zijn jullie ervaringen of aanbevelingen?
Het is heel simpel. Voor zover ik weet is er geen refurb partij die originele onderdelen gebruikt. En dus kan je er überhaupt niet mee aankloppen bij Apple. Al waren het wel originele onderdelen, de fabrieksgarantie is allang verlopen. Dus je kan sowieso niet bij Apple iets halen onder garantie.

Daarnaast scheelt het vaak niet veel of je een refurb of tweedehands koopt. Zou meer vertrouwen in een tweedehands hebben.

Als die tweedehands dan ook nog bij Apple zelf is gekocht kan je soms nog consumentenrecht claimen bij Apple als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:18

ComputerHoed

Electronica <3

Want waarom zou je niet de batterij laten vervangen van de OnePlus 3?
Kost je 2 (of 3) tientjes

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bedankt voor de informatie iedereen!

V&A is ook zeker een optie, alleen 1 in de buurt van Den Haag vinden is nog even lastig.

Maar ik ga dit zeker meenemen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1