Is dit een goede samenstelling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik wil een game pc gaan bestellen bij Azerty. Omdat ik niet veel verstand heb van pc's wil ik aan jullie vragen of deze samenstelling goed is.

Op dit moment heb ik deze samenstelling: (dit is een nieuwe samenstelling op basis van de suggesties van jullie)
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjIxOTI4OTA7aToxO30=

Mijn maximale budget is 1000 euro exclusief de assemblagekosten van Azerty (dus 1000 euro aan componenten) tenzij jullie echt iets anders aanraden, en de pc gaat voornamelijk worden gebruikt om op te gamen.

Ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven en alvast bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 18:28 . Reden: Samenstelling wat aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Mijn tips:

Moederbord vervangen door deze: https://azerty.nl/product...-max-moederbord-micro-atx
reden: VRM heatsink en gegarandeerd support voor ryzen 3xxx.

Die GPU is een non XT voor 400 euro.. even verder kijken! Die Mech OC is zeker niet de beste, maar kan er wel mee door.

Geen SSD?! Een PC Zonder SSD in 2020 kan echt niet meer.
En een SSD minder dan 1 TB is ook geen optie meer in 2020: https://azerty.nl/product...lid-state-drive-gecodeerd

Geheugen heb je niet goed gekozen, 16 gb 2400 voor 140? hier 16 GB 3200 e-die voor 90: https://azerty.nl/product...94/sport-lt-geheugen-ddr4

Assemblage kun je echt niet zelf? Is leuk om eens te leren en echt niet moeilijk!

[ Voor 43% gewijzigd door unfor op 08-03-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Vervang het geheugen door dit setje, €40 goedkoper en sneller.
Dan kan je nog €50 uitsparen door gewoon een ander model van grafische kaart te nemen.

Met dat uitgespaarde geld kan je dan voor een 1TB SSD gaan.
Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:32:
Ook heb ik nog een aantal vragen
- Kan ik deze samenstelling gewoon zo bestellen bij Azerty, of moeten er ook nog andere dingen zoals koelpasta in de winkelwagen zitten?
- Qua videokaart kan ik ook de MSI Radeon 5700 XT Mech OC nemen. Als ik het goed begrijp is deze kaart beter en natuurlijk 10 euro goedkoper, maar is de koeling veel beter bij de 5700 Pulse. Wat raden jullie aan?
- Is het verstandig om een geluidskaart bij de samenstelling te doen?
- Ik heb nog een 1TB externe harde schijf van Seagate thuis liggen. Is het dan verstandig om ipv een interne harde schijf een SSD in de pc te stoppen?
-Koelpasta en dergelijke heb je niet nodig, komt bij de cpu koeler geleverd. Het enige dat je nog moet hebben is een windows 10 licentie.
-Als een 5700XT in het budget past, zou ik daar zeker voor gaan. De Mech OC is een goede kaart, en ik heb geen idee waarom die 5700 van Sapphire zoveel kost.
-Een geluidskaart heb je in principe niet nodig, enkel als je een high end hoofdtelefoon oid gaat aansluiten kunnen deze een meerwaarde bieden.
-En zoals eerder aangehaald een SSD is ontelbaar keer beter dan een harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb alvast een paar aanpassingen gedaan.
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjMwNDgzNzQ7aToxO30=

Ik lees wel veel op internet dat de 5700 XT Mech OC onwijs hoge temperaturen bereikt en dus ook vrij veel geluid maakt. Aangezien de kaart toch wel een paar tientjes duurder is, en ik ook nog Windows en een toetsenbord en muis moet kopen kies ik toch voor een RX 5700. De XFX versie schijnt de best gekoelde versie hiervan te zijn. Hebben jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:44
Omdat er een mATX bord in de lijst staat zou de behuizing naar pricewatch: Cooler Master MasterBox MB311L ARGB (zonder ARGB controller)

Bij Azerty zou ik pricewatch: Cooler Master MasterAir MA410M nemen als koeler. Presteert stukken beter dan de 412R die je nu in de lijst hebt staan,

De VS550 als voeding is door de verouderde techniek een no go. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 is moderner en presteert beter. 450w is meer dan genoeg voor een systeem met RX5700 dat nog geen 300w verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! De koeler kan helaas niet bestelt worden wegens een op=op actie. Heb je nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Heb je voor die cooler master koeler gekozen omdat het past qua budget of kwam het door ruimte tekort in je kast dat je niet voor een grotere koeler kan gaan?

Kijk hier eens naar Is wel een stukje groter en zwaarder dan wat je in gedachten hebt en er staat zelf een waarschuwing bij op de site van azerty dat je voorzichtig moet zijn tijdens transport als je deze koeler installeert.
MAAR
- Hij is maar 5 euro duurder
- Word geleverd met 2 grotere fans (deze kan je minder hard laten draaien voor dezelfde prestaties)
- Er zitten 3 extra heatpipes op wat de koeling nog een stukje zal helpen.
- Mocht je ooit nog upgraden naar een andere CPU, een Ryzen 7 of 9 bijvoorbeeld, dan kan je de Gelid Phantom gewoon blijven gebruiken want dat kan die wel aan. Een Ryzen 7 word al een beetje veel voor de Cooler Master die je nu in je mandje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 10:36
https://azerty.nl/product...19d-16gsxwb-geheugen-ddr4
Snellere en goedkopere ram

Heb je wel nood aan een andere koeler dan de stock koeler? Ben je van plan om te gaan overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mannozels schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:29:
Heb je voor die cooler master koeler gekozen omdat het past qua budget of kwam het door ruimte tekort in je kast dat je niet voor een grotere koeler kan gaan?

Kijk hier eens naar Is wel een stukje groter en zwaarder dan wat je in gedachten hebt en er staat zelf een waarschuwing bij op de site van azerty dat je voorzichtig moet zijn tijdens transport als je deze koeler installeert.
MAAR
- Hij is maar 5 euro duurder
- Word geleverd met 2 grotere fans (deze kan je minder hard laten draaien voor dezelfde prestaties)
- Er zitten 3 extra heatpipes op wat de koeling nog een stukje zal helpen.
- Mocht je ooit nog upgraden naar een andere CPU, een Ryzen 7 of 9 bijvoorbeeld, dan kan je de Gelid Phantom gewoon blijven gebruiken want dat kan die wel aan. Een Ryzen 7 word al een beetje veel voor de Cooler Master die je nu in je mandje hebt.
Heb de koeler genomen omdat het bij het budget aansloot. Maar die 5 euro extra kan ik wel hebben als de koeler daadwerkelijk veel beter is. Ik laat de pc assembleren door Azerty zelf, dus vervoeren zal dan geen probleem zijn denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VoedoeAndVodka schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:03:
Snellere en goedkopere ram

Heb je wel nood aan een andere koeler dan de stock koeler? Ben je van plan om te gaan overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, maar dacht dat het wel handig zou zijn. Raad jij wat anders aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannozels
Qua thermals zal het niet perse nodig zijn om zo'n koeler aan te schaffen voor deze cpu als je niet gaat overclocken.
Het grootste voordeel wat je met zo'n koeler haalt ten opzichte van een stock koeler is geluidsopbrengst. De Gelid optie heeft een groter koelvermogen dan de stockkoeler waardoor je de Gelid minder hard zal hoeven laten werken om dezelfde temps te krijgen.
En mocht je ooit toch iets van een overclock willen proberen zal je minder snel een limiet bereiken dan met de stockkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeadDodo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-06-2024
heeft iemand al uitgewezen dat je 105 euro betaalt voor 2400Mz 16Gb ram, dat kan veel beter!

de stock cooler gaat de cpu prima bijhouden tenzij het je lukt om je CPU voor meer dan 60 seconde op 100% te hebben blazen (eerlijk, cpu is belangrijk, maar het zal over het algemeen onder de 70% blijven)

de pc kan ook wel een boot SSD gebruiken, gewoon een simpele 120 of 240 Gb ssd voor windows en de basiscomponenten in de pc
https://azerty.nl/product...-solid-state-drive-intern
https://azerty.nl/product...-solid-state-drive-intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 10:36
Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, maar dacht dat het wel handig zou zijn. Raad jij wat anders aan dan?
Als je budget over hebt kan het wel interessant zijn om het geluidsniveau naar beneden te halen. Maar je kan momenteel die 25€ wel gebruiken om bv beter moederbord, grotere ssd of betere grafische kaart aan te schaffen.

Waarom zet je de pc zelf niet in elkaar? Scheelt 90€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mannozels schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:54:
Qua thermals zal het niet perse nodig zijn om zo'n koeler aan te schaffen voor deze cpu als je niet gaat overclocken.
Het grootste voordeel wat je met zo'n koeler haalt ten opzichte van een stock koeler is geluidsopbrengst. De Gelid optie heeft een groter koelvermogen dan de stockkoeler waardoor je de Gelid minder hard zal hoeven laten werken om dezelfde temps te krijgen.
En mocht je ooit toch iets van een overclock willen proberen zal je minder snel een limiet bereiken dan met de stockkoeler.
Ik vind een stille pc wel fijn. Weet jij toevallig hoeveel geluid de standaard koeler ongeveer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VoedoeAndVodka schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Als je budget over hebt kan het wel interessant zijn om het geluidsniveau naar beneden te halen. Maar je kan momenteel die 25€ wel gebruiken om bv beter moederbord, grotere ssd of betere grafische kaart aan te schaffen.

Waarom zet je de pc zelf niet in elkaar? Scheelt 90€...
Grotere SSD zal niet nodig zijn, ik heb nu een 1TB SSD gekozen. Als ik die 25 euro extra aan de grafische kaart uitgeef kom ik uit bij de RX 5700 XT Mech OC, maar ik heb gehoord dat die kaart heel veel herrie maakt. Betere moederbord zou eventueel wel kunnen, heb jij suggesties? De reden dat ik de pc niet zelf in elkaar zet is omdat ik nou niet het meest handige persoon ben, en liever geen risico wil lopen dat er iets verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannozels
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Ik vind een stille pc wel fijn. Weet jij toevallig hoeveel geluid de standaard koeler ongeveer maakt?
De stealth versie van de AMD stock koeler (degene die bij de Ryzen 5 3600 geleverd word) is helaas de minste van de 3 versies die er zijn.
Geluidsniveau's zijn gelukkig het kleinste verschil tussen de 3 maar de temps zijn met deze koeler een stuk minder goed in toom te houden waardoor je bij middelmatig gebruik al snel richting de maximum snelheid(en dus geluidsopbrengst) van de koeler gepushed zal worden.

Het zijn geen slechte koelers en als ze niet genoeg zouden zijn voor die cpu(onder normale omstandigheden) zou amd niet die specifieke koeler bij die cpu leveren. Aangezien je voornamelijk wilt gaan gamen op deze pc en de het gros van de games niet gek veel van je cpu vragen zou het niet zo'n hele slechte keus zijn. Als je toevallig veel simulatie games speelt word het al een iets ander verhaal want die vragen een stuk meer van je cpu.

Temps zijn niet echt een probleem want zelfs met de stock koeler zal je er behoorlijk zware en langdurige taken tegenaan moeten gooien voordat je een drop in cpu performance zal zien omdat de koeler het niet meer aan kan, je cpu te warm word en terugclockt(iets wat tijdens het gamen niet zo heel snel voorkomt, zeker niet met de 3600 want die kan best wat hebben)

Het grootste voordeel wat je met een losse koeler(zoals de Gelid) zal krijgen is minder geluidsopbrengst en het is aan jou om te kiezen of je daar het extra geld aan uit wilt geven wat je anders in een ander onderdeel zou kunnen stoppen.

Met videokaarten is het eigenlijk een zelfde soort verhaal behalve dat de duurdere versies vaak een eigen overclock hebben toegepast ten opzichte van de standaard versie.
Stock koelers maken wat meer herrie maar kunnen qua temps de gpu(onder normale omstandigheden) prima in bedwang houden tijdens het gamen.
De meer uitgebreide koelers maken over het algemeen minder herrie, hier betaal je wat meer voor maar vaak krijg je er een kleine boost in performance bij.

Best bang for buck in de 420 regio is misschien de: Gigabyte RTX 2070 Gaming OC
Behoorlijk grote kaart met 3 fans die met ze'n drieën een stuk minder hard hoeven te werken dan bijvoorbeeld de twee fans op de: XFX RX5700 XT Ultra Raw II
Hoewel de AMD kaart op sommige punten wat sneller is zal het voor de uiteindelijke gameplay weinig verschil maken.
Hier geldt wederom, grotere koelers hoeven meestal minder hard hun best te doen om hetzelfde component koud te houden dus zullen ze ook iets minder geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mannozels schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:03:
[...]

De stealth versie van de AMD stock koeler (degene die bij de Ryzen 5 3600 geleverd word) is helaas de minste van de 3 versies die er zijn.
Geluidsniveau's zijn gelukkig het kleinste verschil tussen de 3 maar de temps zijn met deze koeler een stuk minder goed in toom te houden waardoor je bij middelmatig gebruik al snel richting de maximum snelheid(en dus geluidsopbrengst) van de koeler gepushed zal worden.

Het zijn geen slechte koelers en als ze niet genoeg zouden zijn voor die cpu(onder normale omstandigheden) zou amd niet die specifieke koeler bij die cpu leveren. Aangezien je voornamelijk wilt gaan gamen op deze pc en de het gros van de games niet gek veel van je cpu vragen zou het niet zo'n hele slechte keus zijn. Als je toevallig veel simulatie games speelt word het al een iets ander verhaal want die vragen een stuk meer van je cpu.

Temps zijn niet echt een probleem want zelfs met de stock koeler zal je er behoorlijk zware en langdurige taken tegenaan moeten gooien voordat je een drop in cpu performance zal zien omdat de koeler het niet meer aan kan, je cpu te warm word en terugclockt(iets wat tijdens het gamen niet zo heel snel voorkomt, zeker niet met de 3600 want die kan best wat hebben)

Het grootste voordeel wat je met een losse koeler(zoals de Gelid) zal krijgen is minder geluidsopbrengst en het is aan jou om te kiezen of je daar het extra geld aan uit wilt geven wat je anders in een ander onderdeel zou kunnen stoppen.

Met videokaarten is het eigenlijk een zelfde soort verhaal behalve dat de duurdere versies vaak een eigen overclock hebben toegepast ten opzichte van de standaard versie.
Stock koelers maken wat meer herrie maar kunnen qua temps de gpu(onder normale omstandigheden) prima in bedwang houden tijdens het gamen.
De meer uitgebreide koelers maken over het algemeen minder herrie, hier betaal je wat meer voor maar vaak krijg je er een kleine boost in performance bij.

Best bang for buck in de 420 regio is misschien de: Gigabyte RTX 2070 Gaming OC
Behoorlijk grote kaart met 3 fans die met ze'n drieën een stuk minder hard hoeven te werken dan bijvoorbeeld de twee fans op de: XFX RX5700 XT Ultra Raw II
Hoewel de AMD kaart op sommige punten wat sneller is zal het voor de uiteindelijke gameplay weinig verschil maken.
Hier geldt wederom, grotere koelers hoeven meestal minder hard hun best te doen om hetzelfde component koud te houden dus zullen ze ook iets minder geluid maken.
Heb ondertussen besloten om de RX 5700 te nemen. Is toch 70 euro minder.
Pagina: 1