Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
Ik heb sinds een tijd last van een hardleers duivenpaartje. Dit paartje probeert te nestelen onder mijn veranda op diverse plekken. Hoofdfavoriet is de heater. Daarnaast bovenop een staander of een andere plek op de ringbalk. Nu lukt het vrijwel niet om een nest te maken (het meeste valt er af), maar is dit natuurlijk wel ongewenst. Wat is een diervriendelijke manier om nee te zeggen tegen deze duiven en ze weg te houden? Ik had iets gelezen over een nep kraai, maar reviews hiervan beloven niet veel goeds. Is het een idee om er duivenpinnen bovenop te maken? Of zijn er andere, meer simpele oplossingen om er van af te komen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:04
Hier werkt een nepkraai tegen duiven en eksters

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nepkraaien werken maar tijdelijk. Duiven hebben snel genoeg door dat het een nepperd is. Heb afgelopen zomer zelfs een duif gezien die bovenop een nepkraai zat te zonnen. Enige wat echt helpt is een actief ontmoedigingsbeleid voeren. Zodra je ze hoort/ziet: wegjagen. Zorg er ook voor dat ze geen interessante plekjes kunnen bereiken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lijntje met alufolie stukjes eraan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik was laatst ergens op vakantie en daar was elke ochtend een valkenier met een grote roofvogel om de duiven weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

https://images.app.goo.gl/uQL8owp2TAq4xKnv6

Dit hielp in de tijd dat ik in een appartment woonde. Op sommige stukken hebben we vislijnen gespannen wat ook hielp.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tuinslang erop? In mijn vorige huis had ik een grote boom waar duiven graag nestelen (en dus enorme rotzooi veroorzaakten). Heb gewoon met de tuinslang erop gespoten zodat ze weg vlogen. Volgende dag hetzelfde verhaal. Binnen enkele dagen hadden ze eindelijk door dat ze ongewenst waren en kwamen ze niet meer terug.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank voor de reacties allemaal! Op moment dat ik ze spot jaag ik ze ook wel weg. Ook ruim ik de beginselen van de gebouwde nesten op. Een vliegenier met een valk inhuren gaat me tot nu nog een beetje ver. Ik ga in ieder geval eens wat doen met de visdraad tip. Dit heb ik nog op zolder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:27
Ooooooh diervriendelijk?
Ja graag. En illegale antwoorden mag je sowieso achterwege laten.

Een kat zou moeten werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Ardana op 09-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Bij ons werkt een nepkraai goed, dan gaan ze lekker op een ander balkon zitten. Wat ze ook niet leuk vinden is als je water over ze heen gooit. Als je dit een aantal keer doet leren ze hun lesje ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Een leenkat misschien? Zodra ze alternatieven moeten gaan zoeken en die gevonden hebben, ben je (vermoed ik) van het probleem af. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 00:59
De veranda afsluiten. Je kan een net hiervoor gebruiken. Heb begrepen dat cd's ophangen ook (tijdelijk?) zouden werken.
Beste is de boek afsluiten en niet toegankelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Gaat niet werken. Niet alle katten zijn behendig genoeg om duiven te vangen. Duiven schrikken wel van katten en vluchten voor katten maar als de kat niet bij de betreffende tak / plek kunnen komen zal de duif niet weggaan.

Je moet het onmogelijk maken om te landen en / of een nest te maken:

• Ongelijke en oneven en onregelmatige oppervlaktes zodat landen moeilijker is (schuine randen)
• Vertikale hindernissen: https://www.bol.com/nl/p/...p-50-cm/9200000010399761/
• Netten (kippengaas) om hoekjes en randjes af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:00
Nerfgun. Paar keer een duif raken en ze komen voorlopig niet terug.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
De duiven zijn er nog steeds maar het lijkt er op dat ze zich hebben geïnstalleerd in de klimophaag van de buren. Ik ben laatst een paar keer naar buiten gelopen in het weekend, blijkbaar heeft ze dat al danig af doen schrikken voor nu. Het gaat overigens om turkse tortels voor zover dat nog van belang is.

[ Voor 24% gewijzigd door NoepZor op 16-03-2020 11:21 ]

Pagina: 1