RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Wat zou het nut zijn van je PC als eGPU te gebruiken? Dan kan je toch veel beter gewoon de PC zelf gebruiken?
En verder, heb je al zelf gezocht? zoeken bij google naar 'use gpu as egpu' geeft meerdere links die best wat bruikbare informatie geven.
En verder, heb je al zelf gezocht? zoeken bij google naar 'use gpu as egpu' geeft meerdere links die best wat bruikbare informatie geven.
The devil is in the details.
Zeker weten dat die videokaart een Thunderbolt 3 poort heeft, en dat dat niet een USB-C poort is? Een hit op Google gaf mij dit: https://www.eurogamer.net...cs-cards-isnt-just-for-vrPablo11392 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:52:
Ik zat een beetje onderzoek te doen naar het gebruiken van een eGPU voor mijn macbook pro (2020).
Voornamelijk zal ik het gebruiken voor rendering zoals Cinema 4D icm met Redshift.
Nu vroeg ik mij af of ik mijn (gaming) pc kan gebruiken als eGPU.
Ik kom er niet uit via google.
GPU: RTX 2070 (met thunderbolt 3 support).
Macbook pro: laatste model (2020) en versie.
Ik las wel over een script waardoor je Nvidia GPU's kan gebruiken op mac, alleen dus niet of je perse een speciale eGPU case moet kopen.
Of dat ik dus een thunderbolt 3 kabel in mn macbook doe > en koppel aan mn gpu in mijn pc > script installeren > klaar.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Je hebt een eGPU case nodig, omdat daar een Thunderbolt 3 controller in zit.
Hm weird ik dacht te lezen dat het thunderbolt 3 was, maar is inderdaad USB C. Nou! houdt het sowieso snel op mn idee.chengbondkwok schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:00:
[...]
Zeker weten dat die videokaart een Thunderbolt 3 poort heeft, en dat dat niet een USB-C poort is? Een hit op Google gaf mij dit: https://www.eurogamer.net...cs-cards-isnt-just-for-vr
Je hebt een eGPU case nodig, omdat daar een Thunderbolt 3 controller in zit.
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
ik ben niet geheel thuis in C4D en/of Redshift, maar is het niet mogelijk om een single node renderfarm in te richten?
Dat is inderdaad een optie. De TS kan z'n PC als een renderslave gebruiken.Firestorm schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:07:
ik ben niet geheel thuis in C4D en/of Redshift, maar is het niet mogelijk om een single node renderfarm in te richten?
Alleen ondersteunt z'n Macbook Pro geen Redshift (momenteel CUDA only) dus het previewen in Redshift lukt dan niet, maar het laten renderen op z'n PC wel.
Ik zou gewoon lekker op de PC Cinema 4D en Redshift installeren, dat is sneller (previewen) dan op je Macbook.
Ik had inderdaad geprobeerd om het als renderslave te gebruiken. Alleen dat ging dus niet sneller maar langzamer.. Waarschijnlijk iets fout gedaan, moet daar nog induiken.
Maar beste optie is inderdaad gewoon op de PC aan de slag te gaan. Ik heb het alleen niet zo met de interface van windows..vandaar dat ik lekker op mn macbookie wilde werken.
Maar thanks voor de tips!
Maar beste optie is inderdaad gewoon op de PC aan de slag te gaan. Ik heb het alleen niet zo met de interface van windows..vandaar dat ik lekker op mn macbookie wilde werken.
Ik snap wat je bedoelt, ik was ook 10-jaar lang een Mac "fanboy". Maar ik ben sinds kort overgestapt op Windows en de performance die ik nu heb compenseert heel veel. Heel vrolijk word ik niet van Windows als ik het vergelijk met Mac OS, maar het went wel.Pablo11392 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:26:
Ik had inderdaad geprobeerd om het als renderslave te gebruiken. Alleen dat ging dus niet sneller maar langzamer.. Waarschijnlijk iets fout gedaan, moet daar nog induiken.
Pagina: 1