Toon posts:

Hyperlink automatische openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag lid geworden omdat ik met een probleempje zit waar ik geen antwoord heb kunnen vinden:

het gaat om het volgende:

voor mijn werk wil ik een barcode scannen en dan wordt een pdf bestand die matcht met die barcode automatische geopend.

dit wil ik via een App gaan doen maar dat kost tijd dus dat laat ik voor later.

een andere oplossing is via excel. ik heb een tablet of laptop en een barcodescanner

ik heb de pdf bestanden opgeslagen in een bestand en de gegevens ingevoerd in excel.
tot nu toe kan ik de barcode scannen, dan krijg ik de hyperlink te zien verder moet ik met de muis op de link klikken en dan link openen.
als ik klaar ben met die barcode dan ga ik terug naar excel naar de juiste cel en dan de volgende barcode scannen en zo doorgaan.

dit werkt allemaal prima maar die stappen wil ik laten automatiseren, ik wil dat medewerkers de barcode scannen en dan moet het pdf bestandje automatische opengaan zonder de muis te gebruiken.

misschien zijn andere ideeen of trucjes.
ik denk zelf aan het volgende: via een macro dit laten verlopen maar een macro werkt zover ik weet ook via een cominaties " ctrl + letter)
dat kan maar dan kan ik misschien voor die combinatie een barcode genereren en die dan scannen.
dan word de actie barcode 1 scannen(variable) om het PDF bestand te zoeken en barcode 2 scannen(vast, op een label plakken op de laptop) zodat je de link open en teruggaat naar cel van variable barcode.

ik wil het excel bestand toevegen als voorbeeld maar ik zie geen optie om dat te doen dus alleen een afbeeldingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0OwDAWNGPCYLQUD1IULwkiai2g=/f/image/mkPpkP8yXi8ZfWrcvZlr6yp3.png

zijn er ideeen/oplossingen graag even laten weten graag ook aanpassen op het voorbeeldje en weer uploaden zodat ik hem gelijk kan testen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Je kunt een .xlsx of .xlsm zelf ergens hosten en een link geven. Maar: uit veiligheidsoverwegingen zullen velen niet zomaar een dergelijk bestand openen. Liever in het topic als tekst een voorbeeld van de gegevens / opzet / formules / relevante delen van de macro-code die je al hebt.

In je huidige beschrijving kan ik helaas geen concrete aanknopingspunten vinden om mee te denken, ik begrijp niet wat je concreet in Excel probeert te doen of hoe de workflow technisch loopt. Wat voor hyperlink, hoe: buiten Excel om in de browser? Je kunt in VBA best bepaalde acties uitvoeren afhankelijk van de staat van de worksheet, bijvoorbeeld met het Change() event. Mocht je dat bedoelen, kijk daar dan even naar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:47:
voor mijn werk wil ik een barcode scannen en dan wordt een pdf bestand die matcht met die barcode automatische geopend.
dit wil ik via een App gaan doen maar dat kost tijd dus dat laat ik voor later.
een andere oplossing is via excel.
https://stackoverflow.com...er-worksheet-change-event
graag ook aanpassen op het voorbeeldje en weer uploaden zodat ik hem gelijk kan testen
Dat klinkt als iets voor werkspot.nl, freelance.nl of categorie: Software development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 11:09
Hoe heb je je computer zover gekregen dat die de hyperlink laat zien nadat je de code gescand hebt? Kun je die code dan niet beter aanpassen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Patrick,

ik heb de pdf bestanden in een map op de c schijf gezet.
als ik een barcode scan(barcode staat op een label op de pallet) dan via een formule zoekt excel de bijbehorende pdf bestand en laat hij deze als hyperlink zien. met de muis klik ik op de hyperlink dan gaat deze open.

dat laatste stukje dus "de muis gebruiken om de link te openen" wil ik dus automatiseren. dit hoeven ze niet te doen maar moet vanzelf gaan
het enige wat ze moeten doen is de barcode op de pallet scannen en "blup" gaat de pdf open
mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 16:21
Je kan dit best via VBA :
Je zoekt de juiste hyperlink en gebruik dan
code:
1
ActiveWorkbook.FollowHyperlink "C:\MyFile.pdf"

Zoals @F_J_K al aangeeft via de change() functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Moermansjo,

ik ben niet zo bekent met VBA(ik kan wel een macro opnemen en uitdraaien maar verder dan dat niet veel verstand van)

ik heb de bovenste lijn gekopieerd en geplakt in een bestaande macro(eerst leeg gemaakt) wat ik eerder opgenomen, maar werkt niet zeker iets verkeerd gedaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYzW9XSpT3Ucr7YBwtTxTPTUYM4=/800x/f/image/VDhr2mb5nrua3hpCn1sYRxxW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee dat gaat niet werken, je zult de code moeten zetten in de functie die wordt aangeroepen bij het change() event en dan
- daar eerst checken of de juiste wijziging wordt doorgevoerd via intersect(): alleen uitvoeren als bijvoorbeeld B5:B25 is gewijzigd
- en alleen dan de link openen, zo te zien volgens de logica in je cel B3. Anders opent de pdf iedere keer als je een toets aanraakt en dat is wat onhandig :P

Als je nog geen ervaring hebt met VBA dan zou ik het erg afraden om te gaan gebruiken 'in productie'. Ga eerst wat oefenen met de basics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1