Aanschaf laptop voor audio,tv en films .

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido545
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-06-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik werk als internationaal chauffeur en een tablet of laptop is voor mij zowel ontspanning als bijhouden van mijn administratie. Ik heb 2 jaar geleden een zgn. hybride tablet (Samsung Galaxy TabPro S) met Windows 10 Pro gekocht, omdat ik dacht dat hij de voordelen van een laptop en een tablet verenigde . In de praktijk valt dit tegen, omdat er maar 1 USB C aansluiting aanwezig is, waardoor ik niet gelijktijdig een draadloze muis en de laadkabel kan aansluiten en het scherm maar in 1 stand kan zetten als ik hem op het toetsenbord zet. Zodat de kijkhoek verre van ideaal is. Ik wil nu toch weer een laptop aanschaffen om bovenstaande problemen te vermijden.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik zoek een laptop die geschikt is om Netflix films te bekijken, TV te kijken, Spotify via Bluetooth 5.0 met het auto mediasysteem te verbinden. Verder wil ik mijn administratie kunnen doen, foto's bewerken en surfen op het net. Ik denk dat ik minimaal een Intel Core I5 of I7 nodig heb een 15 inch full HD scherm, 8 Gb werkgeheugen en een klokfrequentie van 4 GHz. En een SSD disk, Om KPN ITV onderweg te bekijken heb je Android nodig, maar ik heb toch liever Windows 10 pro. Dit is misschien te realiseren door de tv beelden via de telefoon door te sturen. Ik gebruik mijn telefoon ook als mobiele hotspot zodat daar op de laptop geen aparte mobiele netwerkverbinding voor nodig is. Ik ben al weken aan het zoeken , maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil ook niet opnieuw een verkeerde aankoop doen. Wie kan mij adviseren?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil ongeveer € 1200,-- uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Uiteraard wil ik de laptop in de auto meenemen. Maar gewicht is minder belangrijk, omdat hij heel de week vast in de auto blijft. Ook de accuduur is minder belangrijk omdat ik een 230 Volt aansluiting in de auto heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit niet aan een merk vast. Thuis heb ik een Lenova all in one. Die bevalt goed, maar elk alternatief is goed.